Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Single Pair Ethernet

Single Pair Ethernet 04 okt 2020 14:34 #1214094

henkvd schreef :
Op grote schepen kom je dat bv helemaal niet tegen, muliplexen is een gebrek aan inputs.
Grote schepen zitten heel anders in elkaar en daarom is het bomvrije 0183 nog steeds de standaard.
iedere bron wordt dmv buffers verdeeld naar de apparatuur die voor iedere data bron een input heeft.
Dan heb je helemaal geen multiplexers nodig en is het geheel bom vrij.

Op grote schepen vast niet; op ons soort bootjes wel. Die hobbyende zelfinstallateurs lezen ook TFM nog eens niet! Dat geeft de vele draadjes over “hij doet het niet”, “hoe sluit ik dit aan”, “welke klemmetjes” enzo.
Laatst bewerkt: 04 okt 2020 14:42 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 04 okt 2020 15:35 #1214129

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4164
Voor de hobbyisten hebben ze nmea2000 uit gevonden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 04 okt 2020 18:08 #1214201

Precies: plug and play!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 04 okt 2020 18:28 #1214215

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
roozeboos schreef :
Current loop is van 1975 ofzo. Niet echt innoverend.

Maar héél betrouwbaarder, zelfs meer dan rs422 of 485
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 08:03 #1215074

mailtje van TI,
Die bitsnelheid red jij niet met je current loop, Jugo..

Achieve long-distance connectivity & reduce system costs with single-pair Ethernet
Send signals faster and farther across industrial communications networks with TI's new 10BASE-T1L single-pair Ethernet PHY.
The DP83TD510E achieves long-distance connectivity up to 1.7 km at 10 Mbps without the need for additional network gateways between controller and field nodes since the network can use a single Ethernet-based communication network through SPE.
For intrinsically safe designs, this device offers ultra-low power consumption of 45 mW to help meet stringent system power budgets.
The DP83TD510E joins a growing portfolio of SPE PHY transceivers, including the new DP83TG720-Q1 1000BASE-T1 and the DP83TC811-Q1 100BASE-T1 low-power Ethernet PHYs for the IEEE 802.3bp standard.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 11:01 #1215154

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17608
roozeboos schreef :
The DP83TD510E achieves long-distance connectivity up to 1.7 km at 10 Mbps without the need for additional network gateways between controller and field nodes since the network can use a single Ethernet-based communication network through SPE.

Voor de meeste bootjes van ZF leden is 1,7 km wel wat overdreven. Maar voor Erik de Jong om internet naar zijn boot te brengen misschien wel wat. Maar 10Mbit is weer niet echt flitsend snel.
Fake it till you make it
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 11:13 #1215162

klopt allemaal wat je zegt. Maar daar gaat t ook niet om.
Het ging om de vergelijk met current loop. dus als reactie op jugo, met zijn retro toepassingen.

Het geeft wel een mooie aanduiding van een praktische implemtatie. De chips zijn er. Omdenken dus.
Ik ga het zeker volgen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 12:32 #1215183

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
roozeboos schreef :
mailtje van TI,
Die bitsnelheid red jij niet met je current loop, Jugo..

Achieve long-distance connectivity & reduce system costs with single-pair Ethernet
Send signals faster and farther across industrial communications networks with TI's new 10BASE-T1L single-pair Ethernet PHY.
The DP83TD510E achieves long-distance connectivity up to 1.7 km at 10 Mbps without the need for additional network gateways between controller and field nodes since the network can use a single Ethernet-based communication network through SPE.
For intrinsically safe designs, this device offers ultra-low power consumption of 45 mW to help meet stringent system power budgets.
The DP83TD510E joins a growing portfolio of SPE PHY transceivers, including the new DP83TG720-Q1 1000BASE-T1 and the DP83TC811-Q1 100BASE-T1 low-power Ethernet PHYs for the IEEE 802.3bp standard.

Wedden?
Het werkt nu al 3 weken en de 20 jaar daarvoor ook al. ;) Ik was zelf ook al verbaasd en had eerder 1200baud verwacht. Ook de oplossing met 4-20ma had ik niet verwacht voor NMEA183.
Ik moest het inpassen op een bestaand werkend systeem. Sterker nog; ik moest zelfs de baudrate van de 2e poort weer terug op 4k8 zetten voor dit:
www.nauticexpo.com/prod/guidan...ct-32289-463318.html

Ontopic maar weer.
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 07 okt 2020 12:37 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 13:17 #1215207

10 Mbps Jugo, die weddenschap ga je verliezen. Afstand ,dat geloof ik wel.
Overigens hoef je mij niet te overtuigen van het nut van nmea0183, dat weet je.
Er zijn nog ergens fotos van foutloze data overdracht over een waslijn op 38400 bps.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 13:33 #1215221

@roozeboos Mijn eerste gedachte was “heh, dat kan RS-422 ook!”, en toen ging ik kijken wat NMEA-0183 allemaal inhoudt… :laugh:
Aira 22 "Corneille"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 14:44 #1215251

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17608
roozeboos schreef :
klopt allemaal wat je zegt. Maar daar gaat t ook niet om.
Het ging om de vergelijk met current loop. dus als reactie op jugo, met zijn retro toepassingen.

Je bedoeld dus dat draadje in de afdeling off-topic hoort. Het gaat namelijk helemaal niet over "Stroom & elektrische apparatuur aan boord"
Fake it till you make it
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Single Pair Ethernet 07 okt 2020 14:51 #1215255

jezus man.Lees mijn eerste postje even.
"Als nmea2000 uit de gratie raakt." Dus ja, voor AAN BOORD

het is jou postje wat hier niet hoort.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 07 okt 2020 14:52 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl