Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 07:22 #1270852

@ReneK.
Ik heb net de datasheet gelezen van die balanceerbordjes en wat ik daarin lees valt mij nogal tegen.

Balanceren begint bij 3,65 Volt en bij 3,7 V bypasst ie 50 mA. Als je dus met een paar ampère laadt, schiet dat balanceren niet erg op.

Pas bij 4,5 Volt bypasst ie op zijn max met 400 mA. Nog steeds erg weinig en je cel is allang bezig met overlijden.

Maar al vanaf 3,65 V beschadig je een LiFePo4 cel.
Sun Odyssey 37
www.panoramixopzee.nl
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 07:27 door Panoramix.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 07:51 #1270870

  • BenK
  • BenK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 657
Panoramix schreef :
ErikSnel schreef :
Panoramix schreef :

Bij een OverCurrent detectie schakelt de BMS het laden af met de CHGMOS. Ontladen kan nog steeds want de DSGMOS blijft aan. Op een common port BMS ziten twee stel mosfets.
Zodra de spanning wat gezakt is, gaat de CHGMOS weer aan en kun je weer laden.

Er bestaan bij mijn weten geen BMS-en die de laadstroom kunnen regelen.

Die zijn er genoeg, maar dat gebeurt over CAN-bus. Gaat wel een stap verder dan diy lifepo4, maar ik benoem het toch even voor de liefhebbers.
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 07:52 door BenK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 07:54 #1270871

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5171
BenK schreef :
Panoramix schreef :
ErikSnel schreef :
Panoramix schreef :

Bij een OverCurrent detectie schakelt de BMS het laden af met de CHGMOS. Ontladen kan nog steeds want de DSGMOS blijft aan. Op een common port BMS ziten twee stel mosfets.
Zodra de spanning wat gezakt is, gaat de CHGMOS weer aan en kun je weer laden.

Er bestaan bij mijn weten geen BMS-en die de laadstroom kunnen regelen.

Die zijn er genoeg, maar dat gebeurt over CAN-bus. Gaat wel een stap verder dan diy lifepo4, maar ik benoem het toch even voor de liefhebbers.

Je bedoeld dat de BMS via CANbus aangeeft wat de maximale laadstroom mag zijn? dat is m.i. toch wat anders dan regelen.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 07:54 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 07:59 #1270875

  • BenK
  • BenK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 657
Dat is toch exact hetzelfde? ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 08:06 #1270878

Balanceren met rond de 50 mA is een normale gang van zaken hoor. Het is niet echt een probleem als dat langer duurt blijkbaar.
Ik heb verschillende paketten (uit auto's) gezien waar dat zo wordt gedaan.

Het belangrijkste met in serie schakelen is de spanningen bijhouden, zodat een lege cel een andere niet doet overladen.

Je zou beter kunnen parallel schakelen en dan naar 12 volt omzetten. Maakt het nog eenvoudiger.
Alleen een lader en dc/dc converter nodig.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 08:08 #1270881

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
Panoramix schreef :
@ReneK.
Ik heb net de datasheet gelezen van die balanceerbordjes en wat ik daarin lees valt mij nogal tegen.

Balanceren begint bij 3,65 Volt en bij 3,7 V bypasst ie 50 mA. Als je dus met een paar ampère laadt, schiet dat balanceren niet erg op.

Pas bij 4,5 Volt bypasst ie op zijn max met 400 mA. Nog steeds erg weinig en je cel is allang bezig met overlijden.

Maar al vanaf 3,65 V beschadig je een LiFePo4 cel.

Ik weet niet welke data jij gevonden hebt (of waarom je denkt dat 3.65v een lifepo4 cel beschadigd)
Maar balanceren gebeurt vanaf 3.5v met 2A


www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 08:10 #1270883

En 2A is ook nog maar verrekte weinig in verhouding tot de capaciteit van de cel.
Wil je het snel doen, dat moet het met 20 ampere ofzo...
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 08:10 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 08:19 #1270886

roozeboos schreef :
Balanceren met rond de 50 mA is een normale gang van zaken hoor. Het is niet echt een probleem als dat langer duurt blijkbaar.
Ik heb verschillende paketten (uit auto's) gezien waar dat zo wordt gedaan.

Ik kan dat beamen, bij Electrodacus is de balanceer stroom max 200mA en de fabrikant geeft op dat het niet nodig is eerst paralel te balanceren (uitgaande van nieuwe gelijke cellen).
Ik heb dat gedaan en na een paar weken laden/ontladen waren alle cellen in balans binnen 4-5mA.

Heb nu 190aH (1 jaar oud) en 280aH (nieuw) paralel/serie 12V gezet, en wederom na enkele cycli al in balans. Uiteraard wordt er wel op celspanning in/uitgeschakeld, in mijn gevel max 3,54V.
Dufour 36
Eigen boot in sloot - Dordrecht
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 08:21 #1270888

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
roozeboos schreef :
En 2A is ook nog maar verrekte weinig in verhouding tot de capaciteit van de cel.
Wil je het snel doen, dat moet het met 20 ampere ofzo...

Er bestaan helaas geen BMS’sen die met meer dan 2A balanceren (of je moet op een moeilijke manier met 3.65v/20A laders per cel gaan werken die je apart kan aansturen)
En let wel , we hebben het hier over een eenvoudige oplossing ,
1 met balanceren en beveiliging , low voltage op 10v high voltage op 14v
Dit is meer dan voldoende om je set zonder veel poespas te bouwen (eigen ervaring met deze boardjes)

En verder gewoon je laders goed instellen

Edit : verder is het ook niet nodig om met meer te balanceren , start bij 3.5v dan zijn je cellen bijna vol en heb je de grootste kans op onbalans die met relatief kleine balanceer stromen opgelost worden
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 08:24 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 09:09 #1270914

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
Ik zat nog even verder te bladeren
Met deze ev power Australië boardjes kun je ook de Victron Orion en smart akku lader aansturen

De draadjes zijn NC , en bij overspanning beveiliging gaan ze open , dat kun je gebruiken om bijv de Orion en/of smart lader uit te schakelen mocht er ooit wat fout gaan met instellingen oid

Als je verder een akku monitor hebt met relais aansluiting (Victron BMV bijv. Maar er zit ook een programmeerbaar relais uitgang op de Victron smart lader) kun je die gebruiken om je low voltage relais aan te sluiten

Maar dit gaat al weer verder dan ‘heel eenvoudig’ terwijl het niet zo heel moeilijk te implementeren is
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 09:36 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 09:38 #1270932

  • WaltB
  • WaltB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1699
Over dat balancing en de soort balancer nog even dit:
1x per jaar een (top) balance doen is naar mijn ervaring onvoldoende. Als je LFP 'normaal' cycled tussen ong. 20 en 80% Soc, kan veel sneller een onbalans ontstaan, die niet getedecteerd wordt. Af en toe naar 100% Soc laden is nodig om die onbalans op te heffen.
Stel de charger is ingesteld op een max laadspanning van 13.8V. Mijn waarneming is dat de cellen bij deze totaalspanning redelijk gelijke individuele spanning blijven behouden van rond 3.45V.
Echter, zodra je verder laad dan die 13.8V, zeg maar 14.2V, dan kan er een enkele cel bijzitten die versneld naar 3.65V of hoger springt. Dat kan bij een redelijk grote laadstroom in enkele minuten gebeuren.

Als je een BMS hebt schakelt die de laadstroom uit als die enkele cell bijv. 3.70V bereikt. Een goede zaak natuurlijk, om de cell te beschermen, maar omdat de laadstroom wegvalt, loopt de spanning van die 'hoge' cell al gauw weer terug, bijv. naar 3.50V. De andere cellen lopen minder terug, bijv van 3.40 naar bijv. 3.35V.

Het probleem is nu dat van balancing met 50mA weinig terecht komt en heel lang kan duren, wanneer je met shunt balance boordjes werkt die boven 3.45V of hoger pas actief worden.
Na korte tijd zal de BMS ook weer de laadstroom toelaten en het bovenstaande herhaalt zich.
Om herhaling van het ingrijpen van de BMS te voorkomen kun je de max laadspanning weer terugzetten naar 13.8V voor laden naar grofweg 85% Soc, maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Ik heb dit in mijn alternator regelaar als volgt opgelost:
Als ik een top balance wil doen, verhoog ik de laadspanning marginaal en stel ik een absorptie duur van bijv. een half uur in (normaal is absorptie duur 0). Tijdens absorptie (eigenlijk "V-hold" voor LFP), wat dus CV charging betekent loopt de laadstroom sterk terug, maar de cell spanningen blijven op niveau, dus ook die van de "uitloper".
Mijn active balance board start bij een verschil in cell V van 0.1V en blijft nu zijn werk doen, maar ik vind dat nog te langzaam gaan. De spanning van de uitloper blijft nog heel langzaam oplopen.
Ik heb een active balancer besteld die volgens de spec met 5A kan balancen. Ik gebruik trouwens geen apart BMS apparaat, in mijn geval zijn de BMS funkties gespreid.

Wat is de conclusie, of je nou wel of geen BMS hebt: Vertrouw niet op de balance funktie van de BMS of shunt balance boordjes, maar stel de lader in op een absorptie tijd van bijv. een uur om een flinke balancer gelegenheid te geven zijn werk te doen. Hoe groter de balance stroom, des te sneller is het gebeurd.

Walt
The miracle is not to fly in the air, or to walk on the water, but to walk on the earth.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 09:47 #1270938

En waarbij je maar moet afwachten hoe lang die 5 Ampere loopt als de spanning weer minder wordt...
Zal minder worden, en dan toch weer met 50mA ontladen.
Linksom of rechtsom kost het tijd.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 10:03 #1270944

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16283
Zitten we nog in de modus van gekleurde draadjes volgen ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 10:42 #1270964

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
holtere schreef :
Zitten we nog in de modus van gekleurde draadjes volgen ;)

Ja hoor
4 cellen = 320 euro
4 balanceer bordjes = 60 euro

Voor alternator lade = Victron Orion smart = 300 (???) euro

Aansluiten rood op rood , zwart op zwart , + en - op cellen en klaar en je hebt een 280Ah 12v lifepo4 akku met balanceren en overspanning beveiliging
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 11:48 #1270989

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
Panoramix schreef :
@ReneK.
Ik heb net de datasheet gelezen van die balanceerbordjes en wat ik daarin lees valt mij nogal tegen.

Balanceren begint bij 3,65 Volt en bij 3,7 V bypasst ie 50 mA. Als je dus met een paar ampère laadt, schiet dat balanceren niet erg op.

Pas bij 4,5 Volt bypasst ie op zijn max met 400 mA. Nog steeds erg weinig en je cel is allang bezig met overlijden.

Maar al vanaf 3,65 V beschadig je een LiFePo4 cel.

"Onze cellen" mogen niet hoger dan 3.65v volgens de specs. Lijkt me idd verstandig je daar aan te houden.

Daarnaast lijkt active balancing lijkt al deels achterhaald te zijn en voornamelijk bedoeld voor oudere (B) cellen uit verschillende batches.
Ik heb ook een active balancer gekocht, maar heb besloten deze niet op mijn cellen zetten. Volgens Will Prowse is de onbalance bij diy cellen zoals Eve en Lishin cellen helemaal te verwaarlozen volgens zijn metingen en ervaring. En al helemaal als je ze netjes vooraf topbalanceerd.
Hierin legt hij het best duidelijk uit:


Mijn setup is dus 4 cellen, een gewone bms en lipo-wallader. Niks aan mn dynamo behalve mn startaccu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 11:56 #1270993

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
@Nardus

Maar wacht even , we hebben het hier over een beveiliging , een laatste redmiddel als het fout gaat

Allereerst ga je laden met een lader *tot* Max 3.65v per cel

Mocht het ooit een keer fout gaan om wat voor reden dan ook grijpt de beveiliging in , bij 4v per cel
Maar mocht het ooit een keer zover komen heb je ook andere problemen

We hebben het hier over het meest eenvoudige systeem dat toch een beetje beveiligd wordt bij overspanning en onder spanning

Bij dit systeem zit een groot deel van de beveiliging dus ook in de goede laders
En balanceren doen de boardjes voor je

Geen toeters geen bellen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 12:00 #1270995

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
En vwb Dhr Will P

Ik ben het daar niet mee eens , dat cellen tegenwoordig niet meer hoeven te balanceren , maar dat is mijn mening gestoeld op het laatste anderhalf jaar typisch gebruik op een bootje maar het toch net allemaal iets anders gaat dan op een werkbank en testen voor een weekje

En voor die 60 euro extra heb je dus balanceer boardjes die ook nog een keer de beveiliging verzorgen *en* het toestaan om de maximale stroom te gebruiken omdat de stroom niet door eoa BMS gaat
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 12:11 #1270998

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
ReneK schreef :
En vwb Dhr Will P

Ik ben het daar niet mee eens , dat cellen tegenwoordig niet meer hoeven te balanceren , maar dat is mijn mening gestoeld op het laatste anderhalf jaar typisch gebruik op een bootje maar het toch net allemaal iets anders gaat dan op een werkbank en testen voor een weekje

En voor die 60 euro extra heb je dus balanceer boardjes die ook nog een keer de beveiliging verzorgen *en* het toestaan om de maximale stroom te gebruiken omdat de stroom niet door eoa BMS gaat

ReneK, ik zou echt niet weten wat nou het beste is, maar wat ik,wel weet is dat Will staaft zijn ervaringen niet haalt uit een weekje testen. Hij heeft een enorme community (25K gebruikers)achter hem staan. In zijn eerdere video's was hij nog wel pro-active balancing, hij is daar van teruggekomen.
En als je zelf alleen nog maar ervaring heb met die balancers en niet zonder heb je ook geen vergelijkingsmateriaal toch ?
Wat betreft die specsheet van die boards lopen die niet 1 in lijn met de specsheets van onze cellen, just saying. ;)
Laatst bewerkt: 07 apr 2021 12:14 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 12:27 #1271002

Probleem is eigenlijk dat niemand het echt weet. Hier op Zf voor zeker ook niet.
En ik ook niet.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 12:35 #1271006

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
‘Het beste’ ?

Balanceren natuurlijk , (mijn mening) ik ga niet mee in het verhaal van een amateur die 25k volgers heeft (er zijn amateurs met miljoenen volgers) omdat deze meneer in leuke filmpjes verteld dat het niet nodig is

Als iets niet nodig is wil niet zeggen dat het wel doen dan ineens slechter is
En zolang de mensen en fabrikanten die miljoenen steken in R&D toch maar besluiten om balanceren toe te passen hecht ik daar meer waarde aan dan een of andere amateur die filmpjes maakt waarin hij verklaart dat het niet nodig is , let wel ‘niet nodig’ betekend niet dat het wel balanceren dan ineens slechter is

Deze meneer prees vorig jaar ook een lifepo4 akku de hemel in , tot hij een paar maanden later problemen kreeg en het ineens een kut akku was

Anyway

We drijven af

Simpel systeem

4 cellen
4 boordjes
Dc/dc (goed instelbaar)
Goede walstroom lader (ook goed instelbaar)

En je bent eigenlijk wel klaar
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 12:57 #1271012

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
Ik ben even het filmpje aan het kijken maar volgens mij moeten we het echt even goed begrijpen

Hij heeft het over ‘cell balancing during discharge’ , dat is niet de manier waarop wij (in een bootje ) cel balancers gebruiken !! Dat is typisch een toepassing voor EV’s waar je bottom balanced !
Wij gebruiken balancers tijdens top balancing ! Heel andere toepassing

1 opmerking ben ik het absoluut met hem eens ‘do not trust info on YouTube over info from manufacturer’ ;)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 12:59 #1271015

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
Retorisch filosofische vraag. Er zijn altijd kleine verschillen tussen de cellen. Als je niet gebalanceerd hoe wil je dan kleine verschillen compenseren voordat het een einde van een cel inluid ?
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 13:10 #1271018

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
3Noreen schreef :
Retorisch filosofische vraag. Er zijn altijd kleine verschillen tussen de cellen. Als je niet gebalanceerd hoe wil je dan kleine verschillen compenseren voordat het een einde van een cel inluid ?

Compenseren weet ik niet , maar als je tussen de 12 en 14 volt blijft zul je weinig last hebben van evt onbalans , maar dan moet je ook absoluut niet boven de 14v laden , en zelfs dat is geen garantie dat na verloop van tijd je niet meer onbalans krijgt en 1 van de cellen toch doorschiet naar >4v

Verder benut je ook niet je volle capaciteit en kun je een memory effect creëren rond het maximale laad voltage dat je gebruikt waardoor je capaciteit kunt gaan verliezen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 13:35 #1271024

ReneK schreef :
‘Het beste’ ?

Balanceren natuurlijk , (mijn mening) ik ga niet mee in het verhaal van een amateur die 25k volgers heeft (er zijn amateurs met miljoenen volgers) omdat deze meneer in leuke filmpjes verteld dat het niet nodig is

Als iets niet nodig is wil niet zeggen dat het wel doen dan ineens slechter is
En zolang de mensen en fabrikanten die miljoenen steken in R&D toch maar besluiten om balanceren toe te passen hecht ik daar meer waarde aan dan een of andere amateur die filmpjes maakt waarin hij verklaart dat het niet nodig is , let wel ‘niet nodig’ betekend niet dat het wel balanceren dan ineens slechter is

Deze meneer prees vorig jaar ook een lifepo4 akku de hemel in , tot hij een paar maanden later problemen kreeg en het ineens een kut akku was

Anyway

We drijven af

Simpel systeem

4 cellen
4 boordjes
Dc/dc (goed instelbaar)
Goede walstroom lader (ook goed instelbaar)

En je bent eigenlijk wel klaar

Die amateur is niet zomaar een amateur
Hij doet tegenwoorde veel met de producten praten en testen.
Zelf zo erg dat ze zelf hem vragan om de boel te testen.
Hij word dus serieus genomen door de fabrieken

Hij woon ook off-grid en is puur afhankelijk van de accu systeem.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Overstap naar low priced, DIY Lifepo4 accu systeem 07 apr 2021 13:45 #1271029

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4337
En toch blijft het een amateur , maar nu 1 die betaald wordt door fabrikanten om de spullen te testen ? (Promoten ?)

Maar jongens / dames , let op , hij heeft het over een heel andere toepassing van lifepo4 dan waar wij ze voor gebruiken, en je kunt niet 1 op 1 alles wat in deze filmpjes gezegd wordt toepassen op ‘onze’ situatie
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.353 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl