Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Heading naar Class-B AIS

Heading naar Class-B AIS 01 nov 2021 22:15 #1336905

  • ironman
  • ironman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1619
Calidris schreef :
Aangezien niemand hier een kompas gekoppeld heeft aan zijn AIS ziet een ander groot schip toch niet dat je 30 graden anders voorligt met je AWB.

Ik kan het nu even niet nakijken, maar ik meen dat ik ooit mijn HDT naar mijn Class-B AIS heb gefilterd en was in de veronderstelling dat mijn AIS mijn heading uitstuurde, omdat ik het teruglas in de VDO berichten, ook stilliggend in de haven? Of kan dat per definitie niet met een Class-B ais?

NB afgevorkt van pypilot draadje
geloof niet alles wat je denkt
Laatst bewerkt: 01 nov 2021 22:17 door ironman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 06:13 #1336923

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32535
Klopt, een klasse B van SRT accepteerd
HDT .


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 06:21 #1336925

  • ironman
  • ironman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1619
Maar waarom schreef je dan dat niemand zijn kompas gekoppeld heeft?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
geloof niet alles wat je denkt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 06:21 #1336926

  • ironman
  • ironman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1619
Gepost met de officiële Zeilersforum-app
geloof niet alles wat je denkt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 15:33 #1337046

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32535
ironman schreef :
Maar waarom schreef je dan dat niemand zijn kompas gekoppeld heeft?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Omdat 99,9999% klasse B gebruikers dit niet weet en/of niet heeft.

De enkelingen die dit wel gebruiken krijgen een pluim!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 16:01 #1337049

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2223
Wel eens geprobeerd met de Watcheye, maar die doet er niets mee. Geen pluim van de meester, jammer hoor! Maar voorlopig ga ik toch geen andere kopen.
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 18:34 #1337082

  • XanderB
  • XanderB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2562
Ik heb ook niet het idee dat mijn em-trak B100 er iets mee doet. Mijn EVO-100 is via NMEA2000 op de B100 aangesloten. Toch lijkt die heading niet mee te komen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Heading naar Class-B AIS 02 nov 2021 18:51 #1337090

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32535
Voor zover ik me kan herinneren kan het kompas alleen via de 2e seriele ingang naar binnen op 4800Baud. en op 10Hz.
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 02 nov 2021 18:52 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl