Calidris: Dank, dat ziet er interessant uit. Het lijkt erop dat ik een volgende verregende avond maar weer eens wat moet gaan lezen. Zou de diode ook lichter uitgevoed (en minder spanningval veroorzaken) als ik m parallel over een shunt zet? (zie, denk ik, ook Nachtvlinder zn opmerking)
Nachtvlinder: Bedoel je een shunt ipv de getekende diode? Dat zou leuk zijn, en minder gevoelig, lijkt me. Als dat zou kunnen zou dat dan toch de standaard zijn? Of denk ik weer te simpel
Dolder: Ja ben blij met het paneeltje. Zijn alleen maar trekknoppen. Zó standaard dat goedkope Ali vervangers er gewoon in passen, zelfde draad dus kan de alu koppen gewoon overzetten. Bleek niet nodig, want de enkele knop die niet meer gangbaar was kwam met een beetje WD40 weer mooi los

Ik heb inmiddels de glaszekeringen vervangen door automaatjes, voorzover ik heb gezien werken evt. lampjes alleen om aa te geven dat er eentje is ge-tripped (dus niet nuttig voor mijn geval)
Ik kan dus prima zien of er een knop aan staat, maar dan moet ik er bewust naar kijken. Ik weet dat een lampje beter opvalt (in ieder geval voor mij). Niet dat er een groot probleem is nu hoor, maar het is me met enige regelmaat gebeurd dat ik aan de tweede koffie zit en er dan pas achterkom dat het ankerlicht nog steeds aanstaat. Dan zou een verklikker lampje helpen. Die kan ik natuurlijk alleen op de ankerlichtschakelaar zetten, maar ik dacht slim te zijn