Nachtvlinder schreef :
Is er groot verschil in de bedienbaarheid tussen de beschikbare clients? Wanneer je een apparaat dat gemaakt is voor muisbedienung bestuurt met een tablet, vond ik dat weinig intuïtief bedienen. Je kon de muispointer indirect verslepen en laten klikken wanneer je die naar de gewenste plek had gemanoeuvreerd.
Ik zou eigenlijk direct op een knop willen kunnen drukken, alsof je een native touch interface overneemt.
Is er iets dat dit verprettigt?
Beste NV,
je kunt in de Ipad die muis pointer bediening gewoon uitzetten en op andere wijze de Ipad met touch bedienen.
Ik gebruik de RealVNC client op de Ipad.
Bram
Aanvulling:
Mogelijk heeft ook nog invloed, dat de VNC server die standaard op de RPI aanwezig is, ook van RealVNC is.
Met de RPi is het erg gemakkelijk. Vnc-server aanzetten. Rechtboven verschijnen de letters VNC.
Wifi accessspunt (OpenPlotter) instellen. Hier Raspynet genaamd.
Op mijn andere draadloze apparaten zie daarna Raspynet verschijnen bij het scannen. Inloggen.
Ip adres is dan 10.10.10.1 vanaf een ander systeem. Dit in de VNC client aangeven.
Dan het gebruikers en wachtwoord: pi en raspberry. En daar heb je het complete scherm van de RPI op je draadloze andere apparaten. Alles is standaard al in de RPI aanwezig.