Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: MMSI in gebruik bij ander schip…

MMSI in gebruik bij ander schip… 31 mei 2022 20:01 #1395840

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Heb sinds kort een Ais transponder aan boord. Uiteraard zorgvuldig voorzien van mijn MMSI.
Uiteraard ook even Marine Traffic bekeken en wat denk je…
Ik vaar een duwboot…

Nu lijkt het er op dat duwboot Pasha mijn MMSI gebruikt en hiermee rondvaart in Frankrijk.

Ik heb al melding gedaan bij MT en die duiken er in.
Agentschap Telecom lijkt me ook een goede stap.

Echter, de duwboot vaart voor een Frans bedrijf…

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Laatst bewerkt: 31 mei 2022 20:02 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 31 mei 2022 20:04 #1395844

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Eerst even dubbelchecken of je het echt goed hebt ingevoerd. En dan vooral AT aan het werk zetten of bij hen pleiten voor een ander mmsi nummer. Dat is wel de kortste klap waarschijnlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 31 mei 2022 20:06 #1395845

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
www.itu.int/mmsapp/ShipStation/list

marine traffic zijn ook maar klojo's, die kunnen er niks mee.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 31 mei 2022 20:13 #1395847

Op deze site even checken
www.itu.int/mmsapp/ShipStation/list
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 31 mei 2022 20:16 #1395849

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Bij invoer van mijn MMSI vind ik alleen mijn boot bij ITU.



Laatst bewerkt: 31 mei 2022 20:19 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 31 mei 2022 23:31 #1395874

Wat zou het MMSI van Pasha móeten zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 03:58 #1395875

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6489
Ik vaar al 4 jaar onder Duitste vlag bij MARINE TRAFFIC, ik laat het daar maar bij.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 04:04 #1395877

Vesselfinder zegt hier hetzelfde en er bestaat geen Nederlandse Pasha in de itu. Er zal daadwerkelijk een fout geprogrammeerde AIS rondvaren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 07:27 #1395927

Zou het deze zijn?
Is in ieder geval een duwboot met de naam PASHA.
binnenvaartlog.nl/pasha/
Ad
Laatst bewerkt: 01 juni 2022 07:29 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 07:30 #1395928

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Die is het ja. In de tussentijd nog een paar keer van eigenaar gewijzigd. En zo te zien vaart hij nu voor een Frans bedrijf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 08:12 #1395939

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2517
Ik zie het misschien te simpel, maar zolang je zelf de juiste MMSI in je AIS en DSC-marifoon hebt staan is er niks aan de hand, toch? En de vermelding in de ITU-lijst juist is.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 09:19 #1395957

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Wettelijk gezien waarschijnlijk niet. Maar zou gewoon graag de zaken op orde willen hebben. Wil ook dat mijn familie gewoon op Marine Traffic kan kijken en dat ook de registratie daar gewoon op orde is.

Mijn MMSI komt overeen met die bij ITU (en Agentschap Telecom). Zie ook de screenshots in de eerdere berichten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 09:37 #1395967

Het enige dat ik fout zie gaan is dat marine traffic verkeerde scheepsinfo toont, maar dat je gewoon in de domp in Sneek ligt.
Ik zie geen trackinginformatie in Frankrijk op MT, jij wel?

Edit:
Ja nu zie ik de Koezt ook in Frankrijk. Ik keek naar de Pasha in Sneek :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 01 juni 2022 10:14 door It Paradyske.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 09:41 #1395970

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1652
Ik zie voornamelijk dat er een duwboot in JH De Domp ligt...
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 09:49 #1395972

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2517
Op MT vaart de Koezt op de Seine. Het wordt hoe langer hoe gekker ...
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 10:10 #1395981

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Koezt schreef :
Wettelijk gezien waarschijnlijk niet. Maar zou gewoon graag de zaken op orde willen hebben. Wil ook dat mijn familie gewoon op Marine Traffic kan kijken en dat ook de registratie daar gewoon op orde is.

Mijn MMSI komt overeen met die bij ITU (en Agentschap Telecom). Zie ook de screenshots in de eerdere berichten.
Jou valt niets te verwijten, AT ook niet. Ik zou gewoon eens bellen met AT en de situatie voorleggen. Mij lijkt het eerlijk gezegd eenvoudiger om je huidige nummer in te laten trekken en een nieuw MMSI toegewezen te krijgen. Maar ik weet niet of het AT daar aan mee wil werken.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 10:12 #1395983

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
It Paradyske schreef :
Het enige dat ik fout zie gaan is dat marine traffic verkeerde scheepsinfo toont, maar dat je gewoon in de domp in Sneek ligt.
Ik zie geen trackinginformatie in Frankrijk op MT, jij wel?
Nu niet nee. Voordat mijn transponder online kwam wel. Slechts een paar dagen oud.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 10:54 #1396002

Die duwboot vaart gewoon met een verkeerde mmsi rond, daar kan MT ook niet veel aan doen.
244….. is Nederlandse nationaliteit, 226, 227, 228 is Frans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 11:03 #1396006

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
CaptainRob schreef :
Die duwboot vaart gewoon met een verkeerde mmsi rond, daar kan MT ook niet veel aan doen.
244….. is Nederlandse nationaliteit, 226, 227, 228 is Frans.
Snap ik. Maar wie wel...

Vermoedelijk de transponder bij de verkoop in 2013 niet gewijzigd.
varenderfgoed.nl/galerij/pasha2317732.html

Ik heb eind 2013 mijn MMSI toegewezen gekregen. Die zal na verkoop richting Frankrijk vrij gegeven zijn.

En om deze reden wil ik graag eea rechtgezet hebben. Nu ligt er een duwboot in mijn box, en vaar ik in Frankrijk...

Laatst bewerkt: 01 juni 2022 11:26 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 11:45 #1396014

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7384
Een berichtje naar de (franse) eigenaar van de duwboot lijkt me een goed begin. Als deze onwillig is dan een berichtje naar de franse Agentschap Telecom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 14:35 #1396046

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
rooiedirk schreef :
Een berichtje naar de (franse) eigenaar van de duwboot lijkt me een goed begin. Als deze onwillig is dan een berichtje naar de franse Agentschap Telecom.

succes
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 14:37 #1396048

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Beide gedaan. Ook alvast even een belletje naar Agentschap Telecom. Die laatste kunnen niets doen. Mocht het schip in NL liggen, hadden ze er even heen gekunt…

Zal straks wel neerkomen op een nieuw mmsi nummer aanvragen bij AT.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 15:00 #1396056

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Koezt schreef :
Beide gedaan. Ook alvast even een belletje naar Agentschap Telecom. Die laatste kunnen niets doen. Mocht het schip in NL liggen, hadden ze er even heen gekunt…

Zal straks wel neerkomen op een nieuw mmsi nummer aanvragen bij AT.

Daarom schreef ik succes.
Vanuit NL kan er wettelijk niets ondernomen worden.

Ik heb net de hele dag overleg gehad met Agentschap Telecom in Amersfoort, mede over dit soort zaken.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 16:06 #1396077

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4161
Een de vraag is , wat je ziet hoeft niet te kloppen met de werkelijkheid, zolang je geen tracks ziet die continue verspringen van jouw ligplaats naar Frankrijk weet je nog niets, al die sites verzinnen genoeg onzin er bij, je bent niet de eerste en ook niet de laatste waar dit optreed.

Dubbele MMSI in gebruik, het kan, maar hoeft echt niet zo te zijn.

Oplossing voor al die sites, geen database mogen aanleggen waar allerlei ellende uit komt.
Dus alleen net ontvangen data tonen.


Nieuw MMSI is de kortste klap, overleggen met AT, ben je hopelijk overal direct vanaf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:MMSI in gebruik bij ander schip… 01 juni 2022 18:02 #1396110

Even de advocaat van de duivel….. wie garandeert dat je nieuwe mmsi niet ook al rond vaart / hoe lang duurt het voor iemand per ongeluk of bewust je nieuwe mmsi gebruikt?

Ik zou het er bij laten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl