Wadloper schreef :
Zo ingewikkeld is het toch niet?
Je hebt een callsign en eventueel een MMSI-nummer. Dat houd je. Je kan de bootnaam/bootgegevens na inloggen bij de RDI wijzigen:
www.rdi.nl/onderwerpen/marifoo...pzeggen-of-overnemen
De marifoon op de nieuwe boot is niet (meer) geregistreerd (en op dit moment dus illegaal) en die schrijf je tegelijk met de wijziging van de bootnaam bij op je bestaande registratie.
Nu na wat bevestigende berichten hier blijkt het inderdaad niet meer zo ingewikkeld. Ik leefde in de veronderstelling dat dat mmsi nummer vast bij de boot hoorde en dus niet overgenomen kon worden. Dat is dus niet zo.
Menno schreef :
dyanemaniac schreef :
Ik krijg elk jaar een rekening van de RDI, is de hoogte daarvan nog afhankelijk van het aantal marifoons dat je hebt? Ik vraag dit omdat ik me afvraag of als ik de handheld wel wil houden, ik dubbel zou moeten betalen. Of betaal je per 'boot'-registratie en niet per marifoon?
Rekening is afhankelijk van aantal boot-registraties, en per schip mag je dan meerdere marifoons hebben zonder extra kosten.
Had je op de oude boot alleen een handheld? Je zou dan ook je bestaande registratie kunnen houden en de naam en andere bootgegevens kunnen aanpassen naar de nieuwe boot. Dan hoef je alleen de Navman om te laten programmeren.
Dat kan je ook zelf:
zeilersforum.nl/index.php/foru...ige-navman-7100-7200
Calidris gaat je waarschijnlijk nog vertellen dat die Navman 7100 ouwe meuk is
Kijk! dat is inderdaad verreweg het handigste. Ik ga mijn huidige handheld wizigen naar de nieuwe boot en de navman hierbij registreren en de atis in de navman programmeren. Ik had inderdaad al begrepen dat dat bij de Navman 7100 vrij makkelijk kan.
Ik hoor graag dat het oude meuk is want daar hou ik van. vroeger was alles...
Maar serieus, is er echt goede reden waarom ik iets anders zou willen? Meer dan (eigenlijk altijd) uitluisteren en af en toe eens een brug oproepen en hopelijk nooit een mayday de wereld in te slingeren doe je er toch niet mee? en dat lijkt die navman nog wel aan te kunnen.