nou... Met 380Ah heb je nogal wat marge.
Zelfs als daar nog 80% van over is, het normale vervangcriterium voor accu's, heb je nog immer zo'n 150Ah nuttig over. Dat is al meer dan mijn hele accu capaciteit.
Het ligt er een beetje aan of je voor je walstroom per kWh moet betalen. Ik niet. Dan is het sommetje vrij snel simpel.
Ooit, een jaar of 15 geleden, heb ik eens geprobeerd chocola te maken van alle accu adviezen, en een sommetje gemaakt wat accu type afzet tegen gebruik, en dan de accu-slijtage-kosten per kAh vergelijkt.
Lithium schopt mijn hele som in de war.
Als je voor je stroom moet betalen, is ook alles weer anders.
Gezegd moet ook zijn dat mijn bron data voor de slijtage van accu's volstrekt sketchy, en waarschijnlijk flink achterhaald zijn.
In het kort: lood accu's, alle loodaccu's, vind het het fijnst om volgeladen te zijn en te blijven. gebruik kost geld. Voor Lithium is dat anders. Die wil graag ergens in het midden van zijn laadgebied zitten.
Bij de 60% van je, neem ik aan dat dat State of Charge (SOC) en niet Depth of Discharge (DOD)? Want dat scheelt nogal.