Je lijkt een paar problemen tegelijk te hebben en dat maakt het ook lastig om er op te antwoorden.
Dit zijn op zich prima meters en heel flexibel, dus voor je ze vervangt (dure grap) toch even verder kijken.
1) Als de meter helemaal niet werkt krijgt hij niet of niet genoeg spanning denk ik. Je zegt 'dat is gecontroleerd. ik zou dat zelf willen controleren. Even ergens een lange spur cable van je netwerk halen, alle meters loskoppelen en een voor een aan de lange kabel hangen, als 1 het niet doet is die stuk natuurlijk, als ze het allemaal wel doen is er een spanningsprobleem in de Seatalk backbone. Raymarine zegt geeft bv een maximale afstand tussen spanningskabel in het netwerk en andere devices, de ST70 lijkt daar vrij gevoelig voor.
Maar stap 1 is dus zeker weten welke meters wel en niet werken aan dezeflde kabel zodat je zeker weet dat de kabel het probleem niet is.
2) Als 1 meter wel data binnen krijgt en de andere niet, dan kan dat of een instelling in de meter zijn of een probleem in het netwerk (kapotte kabel?) om dat te controleren zou ik de spur kabels van de werkende en niet werkende meter omwisselen. Blijft dezelfde meter data geven dan weet je dat het aan de meter ligt, gaat nu de andere meter data geven ligt het aan de netwerk bekabeling.
3) Als je niet in het menu kan komen lijkt me de enige verklaring dat de menu knop stuk is..? Kan je wel paginas wisselen met die meter?