Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 75 & 30Mijls

75 & 30Mijls 08 aug 2019 07:40 #1070174

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
helmsman 38 schreef :
Waarom doet Kappie niet mee vroegen we ons af.

Het is te druk in mijn winkeltje, 24 uurs/ singlehanded/ 200 mijls komen eraan.
Heeft de Beauty geen AIS?
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 09:29 #1070206

  • ZZZ
  • ZZZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 504
Als ik op de tracker kijk dan lijkt het wel of de Beauty en de Amazing Grace met landvasten aan alkaar vast zitten. De tracks zijn haast identiek!

Mooie dag om te varen, veel plezier!
200 myls 'SOLO' - www.200myls.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 09:46 #1070212

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4222
ZZZ schreef :
Als ik op de tracker kijk dan lijkt het wel of de Beauty en de Amazing Grace met landvasten aan alkaar vast zitten. De tracks zijn haast identiek!

Mooie dag om te varen, veel plezier!

Dat duurt eigenlijk al te lang.. want de Amazing grace zou harder moeten lopen, gezien zijn lengte. Tis dus even afwachten of de Beauty dit vol houdt. Wel leuk om te zien. Ze beiden kennende.. die hebben nu lol hoor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 09:52 #1070213

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Inderdaad de AG zou moeten weglopen van een Dehler 34 old type.
Huidige snelheid 7.4 nm dat is netjes, aan wind geen gebrek tot zover.

Wind valt eerder weg is de tendens..
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 13:19 #1070250

Hij zat op mijn hekgolf, nu niet meer. En er staat een lap zeil op.aan de wind moest ie reven,, toen liep ik uit. Nu bijna bij de ELB. Prachtige zeildag.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 15:49 #1070302

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Mooi toch, Dehler Beauty heeft een extreem uitgebouwd doorgelat zeil, zijn iets andere specificaties dan een "normaal" tuigplan.

Wat voor stuurautomaat heb jij ouwe Helmsman?
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 15:55 #1070304

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4222
Kapiteinmomo schreef :
Mooi toch, Dehler Beauty heeft een extreem uitgebouwd doorgelat zeil, zijn iets andere specificaties dan een "normaal" tuigplan.

Dat zeil ken ik "toevallig".. erg goed, beter dan wie dan ook :whistle: maar is geen doorgelat zeil. Alleen in de top. Dit is met bewust zo gedaan.
Laatst bewerkt: 08 aug 2019 15:55 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 15:57 #1070305

Als Beauty gereefd moet varen is dat lichtweer-voordeel wel weg toch!?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 15:59 #1070307

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4222
Nachtvlinder schreef :
Als Beauty gereefd moet varen is dat lichtweer-voordeel wel weg toch!?

Zijn eerste rif geeft eigenlijk een standaard zeil. Ofwel, als Beauty wil zeilen met het stndaard zeiloppervlak, dan zeilt hij met het eerste rif er in. Zo is het door hem zelf bedacht. En het werkt zolang je maar niet ORC vaart :laugh: :laugh:
Laatst bewerkt: 08 aug 2019 16:00 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 16:01 #1070308

Ah, het nulde rif als turbostand. Komt me bekend voor ;)



Succes heren!
Laatst bewerkt: 08 aug 2019 16:02 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 16:08 #1070314

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4222
Nachtvlinder schreef :
Ah, het nulde rif als turbostand. Komt me bekend voor ;)

Succes heren!

Ook dit zeil ken ik heel goed :woohoo: :lol: :lol: Ook hier bewust niet doorgelat.
Laatst bewerkt: 08 aug 2019 16:09 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 16:13 #1070315

  • ZZZ
  • ZZZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 504
Waarom worden zeilen van zeilboten eigenlijk niet vaker volledig doorgelat? Bij windsurfzeilen is dat al 30 jaar lang de standaard.
200 myls 'SOLO' - www.200myls.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 16:36 #1070327

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Liggen op schema, 52 mijl in 7 uur 45. Kom ik op 6,7 gemiddeld. Overloop kapot, denk de lagers. Tot Hindeloopen voltuig. Toen direct 2e rif. AG eindigde 1,8 voor me. Nu eerst eten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 16:44 #1070334

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Oké niet verkeerd maar ook niet boven je gem. snelheid van 6.7 nm tijdens de laatste poging.
AG had verder moeten zitten, hoe was de golfslag?
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 17:32 #1070348

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Morgen denk ik toch wel lastige condities, vlagerige wind maar tussen de vlagen niet veel.
Ook onweer/buien in de lucht.

Veel respect voor jullie, petje af.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 17:52 #1070354

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Sonador schreef :
Morgen denk ik toch wel lastige condities, vlagerige wind maar tussen de vlagen niet veel.
Ook onweer/buien in de lucht.

Klopt in de middag kunnen dit soort buien voorkomen, altijd proberen te vermijden!
Dacht ook altijd, ach de bliksem slaat toch niet in een boot i.v.m. aarde nou vergeet dat maar (ervaringsdeskundige)

Goede vaart, het is echt een kwestie van een beetje mikken morgen
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 08 aug 2019 17:53 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 17:54 #1070358

Leuk te volgen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:12 #1070361

Morgen op tijd vertrekken, na 11 uur neemt de wind af. Ook minder wind dan voorspeld. En veel voor de wind, dat moet ik niet hebben. Stuurautomaat is RM 6000, heeft de hele dag zijn best gedaan.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:24 #1070364




Nog wat beeldmateriaal
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:45 #1070378

helmsman 38 schreef :
Morgen op tijd vertrekken, na 11 uur neemt de wind af. Ook minder wind dan voorspeld.

In Harmonie geen afnamen voor einde middag. 10u KH is prima. Hele reis 15 kts wind mee.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:47 #1070380

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
helmsman 38 schreef :
Morgen op tijd vertrekken, na 11 uur neemt de wind af. Ook minder wind dan voorspeld. En veel voor de wind, dat moet ik niet hebben. Stuurautomaat is RM 6000, heeft de hele dag zijn best gedaan.

Dat is idd. een goede, wij zeilen dit jaar met een ST 6000 stuk krijgen daardoor ook veel strakkere lijnen
dat scheelt op een 75 mijls zón 3 mijl ;)

Mooie foto's krijg je effe heel veel zin in (wel even de horizon corrigeren)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 08 aug 2019 18:50 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:50 #1070385

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
@Momo

De snelste ronde deed ik ooit in 12 uur 16 min. Doel was om hier 30 minuten vanaf te halen. Een klein kwartier heb ik verspeeld met dommigheid en een slag bij Stavoren waar ik niet op gerekend had (qua hoop dan). Met nu uit mijn hoofd 7 uur en 46 minuten op de klok resteren er nog exact 4 uur en 30 minuten voor 24 mijl. 5,4 knopen morgen is genoeg om op hetzelfde uit te komen als mijn laatste solo rit.

Doe ik er 3 uur en 36 minuten over dan blijft er 6,7 (het gemiddelde van vandaag over 52 mijl) niet gecorrigeerd staan. De 6,77 in de ranglijst van de 75 mijls website is de voor LWL gecorrigeerde snelheid. Hoe dan ook, ik vrees wel een beetje morgen. Niet te laat binnen voor het onweer, inkakkende wind en ook niet veel wind erg vroeg in de ochtend.

De 14 mijl aan de voor de wind was killing. Gewoon voelen dat er meer in zit terwijl je niet meer hebt. Althans niet met Hellen en mij samen. Een keer met meer handjes en de spinaker erop. Het was echt huilen met de pet op. Gijpen vol tuig bij mij in deze bries met die 40 meter en bakstagen doe je niet heel snel. Ik moest hierdoor lange stukken (in shifts) net binnen de wind varen waardoor je grootzeil maar voor 70% trekt en je fok ook niets meer doet. En die golven maar onder je door rollen.

Wel hebben we ons over de grens heen kunnen zetten door direct na de start toch het rif eruit te trekken en vol tuig tot Hindelopen door de akkeren. Wat een geweld dan. Ook daar mis je handjes, met een frisse crew die elkaar af kan wisselen aan de grootschoot houdt je het nog langer uit. Ook in een 5 Bft (dikke vlagen) met een 2e rif erin (eigenlijk een eerste rif qua origineel oppervlak) op 50 TWA de boei naderen en hem net kunnen houden, en dan toch besluiten we doen het. We trekken alles weer omhoog. En ja hoor, netjes ronden en voor de wind toch weer alles hebben staan.

Ging wel wat mis met de tracker (@ZZZ), zaak lag aan de lader toen we een app kregen van een fan dat we niet meer te volgen waren. Stond er een melding dat de zaak plotseling was opgehouden met tracken. Direct weer een nieuwe gestart, geen idee waarom en welk deel we missen. Net ff gekeken, alle rondingen staan er gelukkig in, ergens richting Friese kust is het misgegaan.

Nu naar de Harmonie turen en een wekker zetten. Op hoop van zegen.

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:50 #1070388

In vergelijk als jij met je dronken kont stuurt zeker, als ik stuur levert dat 1,43 mijl voordeel op :silly:
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 18:56 #1070392

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Gaaf Michel!!
Dat zal idd wel geweld geweest zijn met vol tuig :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

75 & 30Mijls 08 aug 2019 19:00 #1070393

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Hartelijk dank Michel voor je uitgebreide verslag, jammer dat je niet tevreden bent met de missie tot nu toe.
Ken dat gevoel maar al te goed, morgen weer een dag zullen we maar zeggen succes en pas op voor die buien
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.684 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl