Bedankt allen voor de interessante feedback. De kosten zijn ook nog wel een interessant aspect.
Zijn er naast de ORC en meetbrief ook nog veel bijkomende kosten die je maakt om aan bepaalde (extra) veiligheidseisen te moeten voldoen in NL races? Daarmee bedoel ik dus bovenop de standaard wettelijke
eisen waar elke boot aan moet voldoen (dus zaken als genoeg vesten aan boord, brandblussers, op
de juiste plaatsen, flares en al dat soort andere standaard zaken).
Zijn er extra zaken die je verplicht aan boord moet hebben (of die jullie sterk zouden aanraden)?
boarderbas schreef :
Flo,
Leuk! Ambitie!
Je hebt ruwweg 3 keuzes:
-Clubwedstrijdjes
-Toer en/of prestatietochten
-Regatta's
En dan nog twee:
-Full Crew
-Shorthanded
En dan nog twee:
-Bijna eerlijk (ORC)
-Oneerlijk (SW)
Waar je tegenaan gaat lopen zijn de regels en de mogelijk stressvolle start. Als beginner kan je gemakkelijk gedesilusioneerd raken omdat je het niet overziet en het als grimmig gaat zien.
Een tocht beperkt je start tot één. Woensdagavondwestrijdjes is één op een avond met veelal wat gemoedelijkere teams.
Gooi je jezelf een regattaveld in (ij-toren is dan een aanrader), tja, dan moet je wel even wat haar op je tanden hebben en de regels doorgronden. Tenminste één bemanningslid met ervaring is dan aan te raden. Een ORC meting is voor bijna alle regatta's noodzakelijk. Alleen de Lenco (later BWA, nhu lelystad regatta) en de flevoregatta hebben (soms) een SW veld. Regatta's geven de grootste kick en adrenaline.