Capolavoro schrijft:da's een heel mooi eitje, erg logisch.
en nu de kans op beide 'eitjes' .....
hoeveel boten hebben een dooie eigenaar, een gratis stalling en zeer vriendelijke erfgenamen die de boel eerst opknappen om de mogelijke koper een plezier te doen
en hoeveel boten hebben er een behandeld onderwaterschip.
1 op 100??
groet
t
Ik zeg niet dat de stalling gratis is, ik zeg dat er een goede kans is dat de boot goedkoper staat dan een ligplaats in een haven. Op een onderhoudswerf betaal je aanzienlijk minder dan in een marina bijvoorbeeld. Dus zo raar is het niet, ik heb ze met bosjes zien liggen.
Het opknappen heeft niet met vriendelijkheid te doen maar met de gedachte dat een geschilderde boot (nogmaals, we weten nog helemaal niet wat er nou precies onder zit) meer oplevert omdat 'ie er dan beter uitziet. De erfgenamen, of de huidige verkoper, rekent niet op de verbitterde, cynische ZF'ers die er meteen van uitgaan dat je in dat geval wat te verbergen hebt..
Vanuit een optimistic point of view is het volkomen aannemelijk en als je uitgaat van de gedachte die ook in de onroerend goed wordt gebezigd nl. dat een kleine investering zichzelf ruim terugverdient is het ook aannemelijk.
En wat zou jij doen: een mooie, glimmende boot kopen of een boot waar geen spat verf meer op zit en die kaal is tot op het laminaat zodat je toch maar vooral kan zien dat dat in ieder geval goed is.