Het zit dicht.
De PU compound in de bilge zit overal en ook op de plaatsen waar ik het niet heel makkelijk kon ontvetten zit het muurvast (ook wat ik geknoeid heb) en sluit het goed af. Dasty, StMarc en een stoomreiniger hebben blijkbaar gewerkt.
Vanaf de spiegel loopt de goot via de roerkoning, volvoseal naar de 3 bilge delen. Deze is nu helemaal afgedicht met een laagje PU compound.
Onder een van de vloerdelen vond ik een ingedroogde plas afgewerkte olie. Was een werkje om die er uit te krijgen en ook te ontvetten. Dat verklaart ook waarom er altijd oliehoudend water in de bilge stond terwijl de motor geen drupje olie verloor. Het water wat via de oude seal en de lekjes in de teak-rand door de bilge liep, liep door het vak met oude olie. Het afvalbrengstation zal me een stuk minder vaak zien zo.
Bijlage schroefas.jpg niet gevonden
Bijlage volvoseal.jpg niet gevonden
(Het tape om de slang is alleen bedoeld om geen pu in de slangklem te krijgen)
De gaatjes in de kiel heb ik eerst dichtgekit en daarna dichtgelamineerd met epoxy en glas. Ik vond nog 2 gaatjes met verweekte kit onder in de kiel, ook die zitten dicht. Die zie je anders bijna niet als de kiel op de bok staat.
Woensdag gaat ie het water in. In de singels maar even kijken of ik nog een gaatje gemist heb...