Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Diesel Kachel

Diesel Kachel 27 okt 2014 11:33 #564351

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Mephisto schreef :
Die dingen hebben een geforceerde lucht inlaat.
het kan best zijn dat die motor van de schoep het niet meer doet.

De rook kwam er volgens TS uit bij de aansluiting van het rookkanaal, maar niet aan de achterkant.
Volgens TS draaide de ventilator,dus de kachelmotor wel.
De kachelmotor drijft de fan aan die de warme lucht de boot inblaast, maar ook de fan die de verbrandingslucht de verbrandingskamer in blaast.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 27 okt 2014 11:35 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel Kachel 27 okt 2014 11:43 #564361

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
Ik ben op de hoogte van de werking van de kachels.

Ik heb er recentelijk zelf een drietal beschadigde gekocht(uit verongelukte voertuigen) en samengebouwd tot 1 goede.

Ik heb er eentje over die ik niet nodig heb gehad.
Het was de enige 24 volt versie en die was het minst gehavend

Die staat te koop in de verkoop sectie van het forum

de rook komt altijd uit het rook kanaal, en niet uit de voor of achterkant van de kachel, hier is namelijk geen verbinding mee.

als de kachelmotor draait is dat deel goed.

dat er rook uit de kachel komt zegt niet dat hij goed verbrand. als er koolaanslag op de gloeistift zit kan het zijn dat de overdracht van de warmte niet goed is. en de diesel dus niet heet genoeg wordt om te ontbranden.

eerst er uit halen en schoonmaken dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel Kachel 27 okt 2014 13:22 #564417

  • CO26
  • CO26's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 378
Ik zou de hele kachel uitbouwen en thuis een testopstelling maken. Je kunt overal bij, alles inspecteren en hem laten branden zonder bang te zijn dat je boot in brand vliegt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel Kachel 27 okt 2014 21:37 #564730

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18220
Misschien ten overvloede: Op de uitlaat van boordkachels zit vaak een afdekkapje wanneer de kachel niet in gebruik is, om inwateren te voorkomen. Heb je gecontroleerd of dat bij jou wellicht ook het geval is; en zo ja heb je het dan er af gehaald?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel Kachel 31 okt 2014 12:26 #566360

  • Arthur76
  • Arthur76's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 221
Om toch nog iets van me te laten horen, ik denk dat de enige juiste manier is om de kachel en pompje uit te bouwen en inderdaad thuis schoon te maken en testen.
Alleen...ik kom er "niet" bij, kachel zit onder de kuip in de motor ruimte, enige manier om enigzins bij de kachel te komen is om van de hondekooi de zijwand te verwijderen.
Maar daar zit aan de andere kant de oude omvormer en wat kleine zaken opgeschroeft, alles natuurlijk wat verouderd en uitgehard.. dat word een projectje apart.. jammer want een kachel is best wel een luxe :(

Twijfel nog of ik met andere aders aan de slag ga of andere brandstof probeer.
Tis een erg oude kachel dus uitschakel beveiliging e.d zal er niet op zitten, ik denk inderdaad dat de stift niet warm genoeg word.. En anders gewoon in het voorjaar proberen met de motor bij.

Toch maar gewoon de volgorde van het lijstje aanhouden, kachel uitbouwen/testen zetten we er ook op..
“What a ship is, you know, it's not just a keel and a hull and a deck and sails,
that's what a ship needs. But what a ship is,... really is, is freedom." - Capt. J. Sparrow, the Black pearl.-
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl