Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte)

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 16:14 #568196

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ja Douwe.......... Ziet er fraai uit. :laugh:
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 16:39 #568204

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3457
Nog een oplossing.
De dwars verbinding doorzagen en de twee helften op het dek laten scharnieren. Op deze plaats vallen de scharnieren het minst in het oog en kun je ze dus zwaar genoeg uitvoeren.
De dwarsverbinding (die voor het grootste deel de stabiliteit van de preekstoel bepaald) kun je met een daarvoor geschikte buiskoppeling uitstekend vast zetten.
De railing draden zul je met pelikaanhaken moeten bevestigen omdat die het neerklappen verhinderen. Ze komen n.l. bij het neerklappen strak te staan, maar dat geldt vermoedelijk ook voor de andere oplossingen.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 06 nov 2014 16:40 door zeekraal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 17:27 #568217

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Fly-Tour schreef :
Ik zal vanavond even een eigen ideetje introduceren. Betreft een stevig , maar niet al te ontsierend scharniersysteem wat heel simpel werkt. En uiteraard aan de andere kant van de buis een stevig 'slot/borgsysteem'.

Daar komt ie dan:

Bijlage preekstoel.jpg niet gevonden


Aan een kant een scharnier, aan de andere kant twee 'bledden' aan de twee helften , waar een bout doorheen gaat..
Voorop gaat er een bout door het 'bled' van de bovenste helft en in een getapt gat in het dwarsbuisje..

' t lijkt mij op deze manier een vrij eenvoudige ,en degelijke oplossing voor wanneer de preekstoel gewoon op de normale stand staat..


Bijlage preekstoel2.jpg niet gevonden




Erbij te zeggen dat ik dat dan natuurlijk zo onopvallend en fraai als mogelijk weg zal werken. Het zal er nooit echt fraaier op worden, dat toegegeven, maar dat is mijn eigen keus uiteindelijk. Een compromis tussen praktisch en mooi. En dat iets minder fraai zou voor mij wel opwegen tegen het voordeel wat ik er van hebben kan.
Het enige wat ik nodig heb is een rol RVS mig lasdraad, de rest heb ik..

Bij het neerklappen zal de spanning op de draden meer worden, echter is het eenvoudig even de spanner wat opendraaien. Na de brug alles weer terug.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 06 nov 2014 17:34 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 21:29 #568294

ik denk dat het fraaier en makkelijker te maken (misschien zelfs steviger) is als je gewoon een dunner buisje in de onderste helft last, en dan daar de bovenkant op zet (met een splitpennetje of boutje) de bovenste helft kan er nooit afvallen, want deze zit vast aan de bovenste relingdraad.

edit: precies wat nick zei dus...

of toch dat kruiwagenwiel :evil:
Voorheen Flying Arrow Schakel
Voorheen Schakel H2414 Neptinus
Voorheen 470 H220
Efsix 1073
Laatst bewerkt: 06 nov 2014 21:32 door efsixzeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 21:52 #568309

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3457
Het idee lijkt simpel maar ik denk dat je je verkijkt op het gevolg van de schuine stand (die op de foto niet zo goed te zien is) van de staande buizen op de uitvoering van de constructie.
De draaiassen van de scharnieren moeten in één lijn liggen. Dat zal tot gevolg hebben dat de getekende scharniertjes scheef over de buis gelast moeten worden.
Je kunt kijken of die draaias haaks op de staande buizen kan lopen maar ik schat in dat daar niet genoeg ruimte voor is.
Lopen de staande buizen onderling zelf ook nog eens niet evenwijdig?
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 21:56 #568313

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3457
efsixzeiler schreef :
ik denk dat het fraaier en makkelijker te maken (misschien zelfs steviger) is als je gewoon een dunner buisje in de onderste helft last, en dan daar de bovenkant op zet (met een splitpennetje of boutje) de bovenste helft kan er nooit afvallen, want deze zit vast aan de bovenste relingdraad.

edit: precies wat nick zei dus...

of toch dat kruiwagenwiel :evil:
Ook dit gaat alleen als de staande buizen evenwijdig lopen (wat bij de meeste preekstoelen niet zo is)
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 06 nov 2014 21:56 #568314

Ik vermoed dat flytour toch zijn eigen idee gaat uitvoeren hoor. Ook prima natuurlijk, maar dan heeft het aangeven van een idee of andere oplossingen ook weinig zin..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 05:48 #568377

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
zeekraal schreef :
Het idee lijkt simpel maar ik denk dat je je verkijkt op het gevolg van de schuine stand (die op de foto niet zo goed te zien is) van de staande buizen op de uitvoering van de constructie.
De draaiassen van de scharnieren moeten in één lijn liggen. Dat zal tot gevolg hebben dat de getekende scharniertjes scheef over de buis gelast moeten worden.
Je kunt kijken of die draaias haaks op de staande buizen kan lopen maar ik schat in dat daar niet genoeg ruimte voor is.
Lopen de staande buizen onderling zelf ook nog eens niet evenwijdig?
Daar heb ik rekening mee gehouden. Je kan de scharnieren er idd. niet recht op zetten. Haaks op de buizen hoeft niet als je er denkbeeldig een lijn diagonaal door trekt.

Hetzelfde nukken met het niet evenwijdig lopen heb je als je een steekverbinding maakt. Dan wordt het ook lastig of bijna ondoenlijk om ze eraf te pakken ( gaat heel erg wringen) , omdat voor en achter niet evenwijdig lopen. Dan zou een goed geconstrueerd scharniertje gebruiksvriendelijker zijn. Ik ga vanmiddag eens wat passen en meten bij de boot.

En al zou ik toch geheel mijn eigen plan trekken, wellicht kan iemand die met hetzelfde brughoogtes probleem zit er nog wat aan hebben. Of iemand met een motorboot. Dus is dit topic nooit weg. Er zijn nog veel meet preekstoelen die veel te hoog steken..

Ik kan zat Sneekermeertjes ed. opnoemen die nu actief als motorboot gebruikt worden en geen mast erop.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 07 nov 2014 05:51 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 09:00 #568410

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2162
roozeboos schreef :
Ik vermoed dat flytour toch zijn eigen idee gaat uitvoeren hoor. Ook prima natuurlijk, maar dan heeft het aangeven van een idee of andere oplossingen ook weinig zin..

:P :P :P

Ik begin behoefte te krijgen aan een 'like'-knopje op deze site...

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 13:58 #568507

  • DICER
  • DICER's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1520
efsixzeiler schreef :
ik denk dat het fraaier en makkelijker te maken (misschien zelfs steviger) is als je gewoon een dunner buisje in de onderste helft last, en dan daar de bovenkant op zet (met een splitpennetje of boutje) de bovenste helft kan er nooit afvallen, want deze zit vast aan de bovenste relingdraad.

edit: precies wat nick zei dus...

of toch dat kruiwagenwiel :evil:

Ik ook, jammer dat een idee, okee..misschien een slecht idee :S maar toch, een van de mooie dingen op dit forum is naar mijn mening dat er goede of slechte raad naar voren komt om iemand te proberen te helpen en ik vindt het jammer van de reactie.

Het leek mij een simpele oplossing voor een klein probleem, het ging om een direct afneembaar blok met een b.v kruiwagenwiel er in die de neus een paar cm naar beneden kan drukken bij het doorvaren, daarna kan je het er gewoon afpakken en opbergen, geen gezaag, geen gelas e.d.
Dat een ieder met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht zijn koers mag varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 14:35 #568532

  • Hans60
  • Hans60's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 410
DICER schreef :
Het leek mij een simpele oplossing voor een klein probleem, het ging om een direct afneembaar blok met een b.v kruiwagenwiel er in die de neus een paar cm naar beneden kan drukken bij het doorvaren, daarna kan je het er gewoon afpakken en opbergen, geen gezaag, geen gelas e.d.

Moet je alleen hopen dat de onderkant van de brug vlak is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 15:16 #568536

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Bij een brug met stalen liggers eronder houdt dat gelijk op.

Toevallig is de brug waar het mij in hoofdzaak om gaat wel vlak van onder en van beton, echter zijn er meer bruggen waarvan ik uit het hoofd weet dat ze van staal zijn en dus niet vlak.
En als ik dan een oplossing bedenk doe ik het gelijk goed, want dan komen er ineens een aantal routes bij waar ik alles gewoon onderdoor kan. Hoogste punt met wegklapbare of afneembare gedeelte weg/naar beneden, wordt dan het handvat van het schuifluik. En de deurtjes steken iets hoger. Schuifluik kan ik eenvoudig wegnemen en de deurtjes ook, dat is nog eens 4-5 cm.! Dan nog ligt de preekstoel lager als ik de lijnen op de foto aanhoud..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 07 nov 2014 15:26 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 15:28 #568539

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3457
Fly-Tour schreef :
zeekraal schreef :
Het idee lijkt simpel maar ik denk dat je je verkijkt op het gevolg van de schuine stand (die op de foto niet zo goed te zien is) van de staande buizen op de uitvoering van de constructie.
De draaiassen van de scharnieren moeten in één lijn liggen. Dat zal tot gevolg hebben dat de getekende scharniertjes scheef over de buis gelast moeten worden.
Je kunt kijken of die draaias haaks op de staande buizen kan lopen maar ik schat in dat daar niet genoeg ruimte voor is.
Lopen de staande buizen onderling zelf ook nog eens niet evenwijdig?
Daar heb ik rekening mee gehouden. Je kan de scharnieren er idd. niet recht op zetten. Haaks op de buizen hoeft niet als je er denkbeeldig een lijn diagonaal door trekt.

Hetzelfde nukken met het niet evenwijdig lopen heb je als je een steekverbinding maakt. Dan wordt het ook lastig of bijna ondoenlijk om ze eraf te pakken ( gaat heel erg wringen) , omdat voor en achter niet evenwijdig lopen. Dan zou een goed geconstrueerd scharniertje gebruiksvriendelijker zijn. Ik ga vanmiddag eens wat passen en meten bij de boot.
Aha, je hebt er In elk geval toch beter over nagedacht dan ik in eerste instantie dacht!
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 15:30 #568541

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ja, als je de scharnieren in lijn zou zetten met de buizen dan gaat het enorm wringen, of je krijgt 'm zelfs niet weggedraaid!
Het eerste waar ik aan dacht. Ben wel eens vaker met constructies bezig geweest, alleen geen constructies waar het zo nauw luistert qua looks..

Als ik hier zoiets toepas is het zaak dat alles kaarsrecht word doorgehaald en dat de platjes voor de scharnieren netjes gelast komen. Achteraf nog wat polijsten.

Ik heb als slot al weer wat anders bedacht voor de achterste buis, wat minder ontsierend is, maar net zo sterk. ( en doeltreffend.)
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 07 nov 2014 15:34 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 15:47 #568551

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Nieuwe vergrendeling voor aan de binnenkant van de railing.
Strips in plaats van 'bledden/plateaus' om de bout doorheen te draaien..
Gewoon een strip die op de bovenste helft zit gelast, in het overlappende stuk strip een gaatje, in de buis ook een gaatje met draadtap waar de bout in vast gaat.

Bijlage preekstoel3.jpg niet gevonden

Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 07 nov 2014 15:49 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 17:40 #568588

  • DICER
  • DICER's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1520
Of 4 buisscharnieren kopen

Bijlage 177A-500x500.jpg niet gevonden



www.rvs-zelfbouw.nl/shop/index...oduct&product_id=131

Deze monteren in de doorgezaagde buis en dan een pijpje er over laten zakken zoals bij een parasol waarvan de stang kan knikken.
Alleen een kleine "stop" maken zodat het buisje niet naar beneden zakt.
Dat een ieder met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht zijn koers mag varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 17:58 #568595

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Kan ik vergeten, want zoals al eerder opgemerkt kan je niet goed scharnieren als de scharniertjes niet precies parrallel staan. Helaas. Zou wel een mooie oplossing zijn.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 18:10 #568601

  • DICER
  • DICER's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1520
Zelfde hoogte voorste staander en achterste staander uitmeten vanaf de basis ( dek ) voor scharnier, dan kan het wel.
Dat een ieder met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht zijn koers mag varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 18:17 #568604

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Hoe verder ik naar beneden een scharnier maak bij de achterste staander, hoe groter de uitslag wordt die de draad mee moet, althans dat gaat dan niet eens. Wanneer ik met een scharnierpunt dicht onder het oog blijf waar de railingdraad aan vast zit, kan deze gewoon meedraaien omdat hij dan amper uitslag maakt daar.
Iets boven het oog maken komt niet uit met de hoogte, dan vormt de staander weer een te hoog punt t.o.v. het dak.

De boot ligt voor de deur, morgen ga ik e.a. eens opmeten en construeren. Ook kijk ik eens wat er aan scharniertjes zo te koop is enzovoorts.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 07 nov 2014 18:23 #568610

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dit bedoel ik, zoals links op de foto, het scharnierpunt vrij dicht onder het oog, kan de draad vanwege de geringe uitslag gewoon vast blijven zitten. Klein beetje meer spanning erop bij het klappen van de railing vanwege een minimale voorwaartse beweging van het oog, maar dat is niet zo'n punt. Zoals rechts gaat beslist niet..

Bijlage preekstoel4_2014-11-07.jpg niet gevonden

Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 07 nov 2014 18:25 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 08 nov 2014 12:15 #568865

  • Nick
  • Nick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 330
Scharnierend maken lijkt me erg lastig. Dan is het in ieder geval niet meer erg stevig. Is het een idee om je hele preekstoel permanent lager te maken? Snijden, stukje er tussenuit en weer vastlassen?

Nou, nee, dat zou er niet echt fraai uit zien..

Nog een idee: Tik ergens een preekstoel op de kop voor weinig of maak iets wat daarvoor door moet gaan en monteer die in de wintermaanden.
Dan kun je die precies op de goede hoogte maken. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 08 nov 2014 13:37 #568883

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Op zich wel een idee Nick, maar aan de andere kant wil je het er wel enigsinds christelijk uit laten zien in normale toestand wanneer er geen lage bruggen zijn, en alles gewoon in elkaar zit. De huidige preekstoel staat mooi in lijn met het schip. De huidige preekstoel staat ook vastgelast.
Anders lijkt het net de SYMPATHIE, wanneer men een erg afgevlakte preekstoel neerzet die heel laag is..

Vanmorgen was ik even aan het varen en ben toch van gedachte veranderd:
Het worden inwendige busjes, het bovendeel wordt gewoon wegneembaar. Scharnieren maken wordt me te ingewikkeld ben ik toch van mening. En zoiets moet wel netjes gebeuren, ik heb geen TIG lasapparaat of wat dan ook, dat zal toch een beetje 'slordig' of erg grof worden met een gewoon MIG/MAG apparaat , ben ik bang. En het moet dan ook nog netjes afgewerkt worden..

Dus de eerder geopperde, maar ik noem het anders, male-female constructie.
De bovenste helft wordt zeg maar de male.. Het niet evenwijdig lopen van de buizen moet geen hele grote issue zijn voor het demonteren, gewoon de busjes niet te lang maken, dan wringt het wel, maar zit het ook des te steviger wanneer men het in elkaar zet. Zal er niet gauw vanzelf uitkomen. Hoeft er maar een klein borgboutje in gemaakt te worden.

Op de onderste liggende stang van de preekstoel komt een kant en klaar RVS oogje vast geschroefd waar de spanner van de railingdraad op vast kan worden gezet wanneer men het bovenste stuk wegneemt van de preekstoel. Zodat de railingdraad veilig op spanning blijft. Je wil niet weten wat voor rare struikeling je maken kan als je onbedacht eens een greep doet naar de draad, maar deze los hangt.

Nu hoef ik ook niets te lassen, alleen met boutjes en boren te werken. En een zaag of slijptol..


Nu vraag ik me wel af hoe ik zorg dat de onderkant niet volsijpelt met regenwater, ik dacht eraan om de onderste helften die na het doorzagen natuurlijk open worden van boven, gewoonweg vol te 'proppen' met kit bovenin, een stukje naar binnen toe. Anders kan het op ten duur volsijpelen via de zaagsnede. Dat is niet de bedoeling.

Zodat ik de losse delen niet overboord verliezen kan, komt er gewoon een touwtje ergens aan vast en liggen de delen gewoon aan dek op een lage bruggen traject.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 08 nov 2014 14:03 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 08 nov 2014 13:50 #568888

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3734
Je zou helemaal onderin aan de zijkant van de buis een klein gaatje kunnen boren waar het water uit kan lopen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 08 nov 2014 13:54 #568890

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
...echter als het water de kans krijgt om onderin te komen kan dat voor roest en rot zorgen op dekniveau in de buis. De buis is van rvs, het dek niet.

Ik zal eens kijken of er nog een paar overmaat wijnfles kurken te vinden zijn, als stop, een eind erin, daarboven dan voor de zekerheid een beetje kit voor de goede afdichting.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 08 nov 2014 13:56 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Klapstuk preekstoel. (kruiplijn-doorvaart-hoogte) 08 nov 2014 16:11 #568940

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 690
Maak de onderkant de Male, en kurk die af voor als de preekstoel eraf ligt..
Catch that Wind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl