Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 06:28 #1046456

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6111
4. De pin is platgeknepen

Niet vèr genoeg platgeknepen....zo klemt ie toch niet :huh:
"Doe hem een trekschuit
en als bonus de open zee"
J. Ceres jr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 09:52 #1046518

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5038
wurgen dat kreng!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 17:57 #1046665

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14571
It Paradyske schreef :
1. Kern niet gesoldeerd
2. Massieve draad ipv soepel
3. Het diëlektricum ligt te ver terug
4. De pin is platgeknepen

1 = correct
2 = ook correct, maar..
3 - kan je hier niets van zeggen,
4 - fout, niks platgeknepen.

In de radio communicatie wereld zijn t/m 10 en 15mm de meeste coaxkabels voorzien van een flexibele kern. Uitzondering is Aircell-5.
Boven de 15mm zijn de 50Ohm kabels ook massief. In de 75ohm radio en TV wereld zijn hebben de meeste kabels een massieve kern.

Nu het leukste; wat we zien is geen soldeertin op de kern, maar een aluminium-verkoperde kern. Primair bedoeld als gewichtsbesparing en secundair als kosten besparing
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 18:04 #1046668

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5342
WADnWIND schreef :
snip 8--
Nu het leukste; wat we zien is geen soldeertin op de kern, maar een aluminium-verkoperde kern. Primair bedoeld als gewichtsbesparing en secundair als kosten besparing

Is dit slecht ?
Of meer een alternatief ?

Wat zijn de nadelen ?
- Meer kans op breuk?
- Niet / ( moeilijk) te solderen ?
- Hoe moet je er mee omgaan ?
of moet je dit gewoon nooit gebruiken ?
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 18:05 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 18:30 #1046674

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14571
Tony2920 schreef :
WADnWIND schreef :
snip 8--
Nu het leukste; wat we zien is geen soldeertin op de kern, maar een aluminium-verkoperde kern. Primair bedoeld als gewichtsbesparing en secundair als kosten besparing

Is dit slecht ?
Of meer een alternatief ?

Wat zijn de nadelen ?
- Meer kans op breuk? Zeer zeker op schepen!
- Niet / ( moeilijk) te solderen ? Valt wel mee, maar de alu kopse kant vertinnen lukt niet
- Hoe moet je er mee omgaan ?

of moet je dit gewoon nooit gebruiken ?
precies, op schepen vermijden ivm bewegen, waardoor verhoogde kans op breuk
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 18:32 door WADnWIND.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 14 juni 2019 11:41 #1054692

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 159
En om het risico van koper diefstal te verminderen. Bij ProRail tenminste.
elisabeth - numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 14 juni 2019 13:01 #1054712

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14571
PvdE schreef :
En om het risico van koper diefstal te verminderen. Bij ProRail tenminste.

Dat schijnt op de Noordzee nagal mee te vallen.... :laugh: :laugh:
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 03 juli 2019 05:50 #1060262

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14571
Deze keer een los getrilde stekker die niet getapt was met zelfvulcaniseerende tape.





Het betreft de antenne voor communicatie met de helicopter, toch wel belangrijk (als je weer naar huis wilt :whistle: ).
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 03 juli 2019 05:59 #1060264

  • mvdp
  • mvdp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 109
Is dat nummer nu 6286 of 9879?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 03 juli 2019 06:07 #1060265

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14571
:laugh: :laugh:
Zeg jij het maar.......... ;)





Iene miene mutten...
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 03 juli 2019 07:03 #1060279

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5342
WADnWIND schreef :
Deze keer een los getrilde stekker die niet getapt was met zelfvulcaniseerende tape.





Het betreft de antenne voor communicatie met de helicopter, toch wel belangrijk (als je weer naar huis wilt :whistle: ).

Wat doe je in zo een geval?
Nieuwe stekker want er zit behoorlijk wat corrosie op,
of oppoetsen en terugsteken ?
En hoe zie zo een stekker eruit als die wel ingepakt was in zelfvulcaniserende tape ?

Is "liquid rubber" een mogelijk alternatief of vergaat dat te snel indien blootgesteld aan UV en zout water ?

Zijn er ook andere betere stekkers die je niet moet aftapen ?
En wat is het prijsverschil ?
Laatst bewerkt: 03 juli 2019 07:04 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 03 juli 2019 07:35 #1060287

  • WADnWIND
  • WADnWIND's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14571
Je moet je dan redden met de beschikbare middelen. Ik heb tijdens een survey geen tools mee (omdat dat een andere discipline is).

Dus schoonmaken, terug zetten, vettigheid er bij voor de antennemoer.
Grote baco en vulc.tape.
Daarna was de SWR 1:1,08 niets te klagen dus.

Ingetapte stekkers komen na 5 jaar meestal als nieuw er onder vandaan.
Helaas is er erg veel verschil in kwaliteit van zelf vulkaniserende tape merken.
Nitto beschouw ik als ongeslagen de beste, 3M is erg matig.
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....
- Echte schippers dragen nooit een rode broek.........
Laatst bewerkt: 03 juli 2019 07:36 door WADnWIND.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 03 juli 2019 18:51 #1060479

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5342
WADnWIND schreef :
Je moet je dan redden met de beschikbare middelen. Ik heb tijdens een survey geen tools mee (omdat dat een andere discipline is).

Dus schoonmaken, terug zetten, vettigheid er bij voor de antennemoer.
Grote baco en vulc.tape.
Daarna was de SWR 1:1,08 niets te klagen dus.

Ingetapte stekkers komen na 5 jaar meestal als nieuw er onder vandaan.
Helaas is er erg veel verschil in kwaliteit van zelf vulkaniserende tape merken.
Nitto beschouw ik als ongeslagen de beste, 3M is erg matig.

Bedankt, vooral dat laatste is erg nuttige informatie,
waar wij anders pas na jaren achter komen.
Toen ik nog werkte moest ik het doen met wat de baas leverde.
Desnoods elk jaar opnieuw. ( in plaats van 1 keer in de 4 jaar . )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl