Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Probleem Navionics / Raymarine a65

Probleem Navionics / Raymarine a65 31 juli 2017 14:03 #857045

Ik heb mijn Raymarine a65 plotter pas van de meest recente software updates voorzien. Daarna werd de Navionics kaart nog normaal getoond op de plotter. Dus, met alle details als waterdiepte, boeien, etc.

Nu heb ik via de Navionics site een kaart-update gedownload op de micro SD kaart.

Na installatie van de micro SD kaart in de plotter zie ik alleen maar een soort van landkaart, zonder enig detail.

Weet iemand hoe dit kan komen?

Alvast dank.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Probleem Navionics / Raymarine a65 31 juli 2017 15:40 #857103

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4041
Geprobeerd om in te zoomen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Probleem Navionics / Raymarine a65 31 juli 2017 15:56 #857111

Kaart detail op extra gedetailleerd?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Probleem Navionics / Raymarine a65 31 juli 2017 19:36 #857194

Inzoomen en extra gedetailleerd heb ik geprobeerd.

Ik had ook een mailtje naar Raymarine Support gestuurd. Kreeg direct (!!!) een telefoontje met de vraag of ik misschien de sonar kaart had gekozen (je hebt vier keuzes). Maar dat had ik niet gedaan, want de plotter geeft duidelijk aan dat die niet voor navigatie is bedoeld.

Raymarine heeft de afgelopen twee weken meer vragen gehad. Ze hebben het idee dat de nieuwe Navionics kaart-update iets met lagen doet waar de a65 plotter moeite mee heeft. Ze gaven aan dat het terugzetten van de fabrieksinstellingen kan helpen. Boden ook nog hulp aan met het maken van een backup van instellingen, waypoints, etc. Zodat je die later kan terugzetten.

Ik ga het morgen proberen. Ik laat wel even weten of dat het probleem oplost.

Alvast compliment voor Raymarine, prima support club hebben ze daar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Probleem Navionics / Raymarine a65 31 juli 2017 19:46 #857199

En als je het op detail een fractie lager zet?

Sander is idd top.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Probleem Navionics / Raymarine a65 01 aug 2017 12:54 #857363

Op advies van Raymarine vandaag de SD kaart laten controleren omdat ook het terugzetten van de systeeminstellingen niet hielp.

Even bij George Kniest langs gegaan. Bij Kniest vonden ze bestanden op de SD kaart die ze niet herkenden. Maar ik wel. Het zijn bestanden die worden gebruikt om bestanden te versleutelen die van mijn PC naar externe media worden gekopieerd. Dáár had ik dus niet aan gedacht. De kaarten stonden dus wel op de SD kaart, maar ze waren versleuteld en dus voor de plotter niet leesbaar.

Een beetje (erg) dom dus, van mij.

Omdat dit soort beveiligingen op steeds meer PC’s terecht gaan komen laat ik het toch maar even weten. Het zou een ander ook kunnen overkomen.

Een klein beetje verzachtende omstandigheid: wel een beetje vreemd dat de plotter geen foutmelding geeft wanneer bestanden niet leesbaar zijn.

Wel een super service van Raymarine én van George Kniest! Hartelijk dank beste mensen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl