Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Roosmux probleem met iOS 13.1.3

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 11:48 #1094181

Met de nieuste IOS 13.1.3 op de iPad en iPhone werkt de Roosmux niet. Er is wel een connectie maar geen data.
Een test met andere apps die nmea over upd kunnen lezen werken ook niet, dus iSailor is niet het probleem.
Iemand een idee.?
De wifi connection op de iPad geeft wel aan dat het een verouderd wifi punt is, maar dat was ook al zo onder de laatste iOS 12 versie, waarin alles nog werkte. Wifi protocol metRoosmux is 802.11b
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 12:09 #1094183

Er zijn meer problemen met 13.1.3 begrijp ik, na wat googlen.
Je batterij gaat ook sneller leeg.

deze vond ik ook: wccftech.com/how-to/fix-ios-13-wifi-issues/
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 19 okt 2019 12:13 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 12:13 #1094186

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3283
aha dus dat is het probleem, je batterij gaat snel leeg daarom geen contact met de roosmux.
ik zou de ts adviseren het met de Iphone of Ipad in de oplader nog eens te proberen
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 15:02 #1094219

  • DavidS
  • DavidS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3297
het batterij probleem is niet alleen met nmea toepassingen, ook ondervonden dat bij alle toepassingen van IOS 13 1.3 de batterij veel sneller leeg raakt :(

ik heb 10.3.4 op ipad :pinch:
"Life is too short to own an ugly boat"
Laatst bewerkt: 19 okt 2019 15:07 door DavidS. Reden: stommiteiten rechtzetten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 15:36 #1094225

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27106
Tja....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 16:34 #1094237

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3987
DavidS schreef :
het batterij probleem is niet alleen met nmea toepassingen, ook ondervonden dat bij alle toepassingen van IOS 13 1.3 de batterij veel sneller leeg raakt :(

ik heb 10.3.4 op ipad :pinch:

Te oude Ipad, die kan niet naar IOS 13, vervelende is dat diverse nieuwe Apps er dan via een omweg op moeten, worden zg niet ondersteund, via een omweg lukt het echter wel.
Geldt alleen voor apps die nog niet in bezit waren, reeds aanwezigen veranderd niets aan.
Bij geheel opnieuw instellen is het handig om een backup te hebben, anders ook via een omweg.


Netwerk probleem van TS, begin eens met vergeet dit netwerk van de Roosmux en stel opnieuw in.
Laatst bewerkt: 19 okt 2019 16:37 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 19:18 #1094276

Probleem opgelost.
Voordat ik de post plaatste heb ik eerst op de iPad de volgende stappen uitgevoerd(allen zonder resultaat:
1) Vergeet netwerk
2) herstel alle netwerkinstellingen
3) Post geplaatst. Goed om te zien dat Chris weer snel met een nuttige link kwam. Omdat het schutten van de Margrietsluis ons een uurtje of 2 kostte vandaag kon ik dat even lezen.
4) Lekker zeilen zonder navigatie op het IJsselmeer.

Bij terugkomst de volgde stappen uitgevoerd:
1) Mac met OpenCPN geprobeerd te koppelen. Geen resultaat
2) Windows PC met het NMEA programma van Chris via de USV gekoppeld.. Diagnose scherm geeft in het scherm het bericht ....geen reactie.... Dus geen verbinding met de Roosmux, niet via Wifi en niet via USB

Voorlopige conclusie; probleem zit in de Roosmux.
Vervolgens de laatste firmware (ik lag 1 versie achter op de huidige) gedownload. Deze kon ik wel via de USB in de Roosmux flashen.
Nu versie N4B in de Roosmux en na herstarten direct weer Wifi verbinding met alle apps op de iPhone, iPad en OpenCPN op de Mac. Een clean install op de iPhone en iPad was dus niet nodig (en nook niet uitgevoerd)

Eindconclusie.: De Roosmux was de bron van het probleem. Na update met de nieuwste firmware, probleem gefixed. iOS 13.1.3 en iPadOS 13.1.3 waren geen onderdeel van het probleem

Als ik mij goed herinner is er eerder zo'n probleem geweest waarbij de Roosmux in een "freeze" state terecht kwam. Had dacht ik iets te maken met een bitje dat na verloop van tijd (loggen?) omviel en alleen na een firmware update kon worden gefixt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 19:48 #1094279

Mooi opgelost!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 21:14 #1094305

Is duidelijk waar het probleem nu door ontstaan is, en na de firmware update weer opgelost is?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 21:40 #1094311

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
Ik vind het toch gek.
Na de sw update van je telefoon valt de verbinding weg, en toch ligt het aan de Roosmux.......
Kan natuurlijk toeval zijn, maar toch.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 19 okt 2019 21:57 #1094313

Dat is ook mijn punt: er zal extern van de multiplexer toch iets veranderd zijn; firmware veranderd zichzelf niet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 20 okt 2019 06:52 #1094335

Nachtvlinder schreef :
Dat is ook mijn punt: er zal extern van de multiplexer toch iets veranderd zijn; firmware veranderd zichzelf niet!
De firmware veranderd niet. Variablelen en buffers kunnen vollopen met vervelende gevolgen.... GPS roll-over is zo'n probleempje om er maar eens een te noemen.

Maar 3 verschillende OSsen (ik zie in dit licht iOS en iPadOS even als een) waarvan er 2 niet geupdate zijn veranderen ook niet. Daarnaast heb ik bij de oplossing geschreven dat het instelprogramma over USB de melding van de MUX kreeg "....geen reactie...." . En toeval bestaat niet.
Assumptions are the Mother of all fuck ups
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Roosmux probleem met iOS 13.1.3 20 okt 2019 08:37 #1094360

Okay, even duidelijk maken.
Als er teveel wordt gerommeld met het instelprogramma en usb, kan het gebeuren dat het programma uit de mux gaat.
Met een simpele software update wordt dat weer opgelost.
Je kan dat zien doordat je steeds doorlopende puntjes ziet in het diagnose scherm.

Dat is hier gebeurd zo te zien.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl