ik heb min of meer denk ik hetzelfde " probleem" , 2 afsluiters zitten net achter de schroefas, om die open of dicht te zetten is een afdaling in de bakskist nodig en dan met je arm ergens tussen de stringers zitten ze.
Ik heb van die true design afsluiters, eerst was ik ook aan het kijken of ik dat niet met een morsekabel kon bedienen, das toch best lastig je moet bij de afsluiter een vast punt maken, dan zien dat je iets van een kogelgewicht op de hendel van de kraan kunt monteren.
Nu zat ik ook aan remkabels te denken, maar mooiste zou zijn om een " wieltje" te printen die aan de zijkant precies over de hendel valt, en hem daar op de plek te houden met 2 schroefjes.
Door 1 kabel boven het wieltje te hebben en 1 kabel onder het wieltje beide in dezelfde richting heb je het openen en sluiten, paar kleine blokjes kun je de kabels geleiden naar waar je ze hebben wilt waar dan ook.
Geen idee of het werkt, maar het is te proberen, ik heb ook gedacht aan ventielen etc meeste zijn niet met de hand te bedienen, wel een paar maar dan de nogal hoge prijs weer, verder geloof ik dat een veerbediende klep zonder spanning perfect afsluit, maar voor de motor vind ik dat te mager, draadje etc los geen koelwater meer, en dan is dat meteen een hoop gedoe.
maar dat gekruip in de bakskist vind ik ondertussen ook wel welletjes geweest