Nachtvlinder schreef :
Wadloper schreef :
Maar goed. Dat is een mening hè. Waarvan ik me weer kan gaan afvragen of ie goed gecommuniceerd is, enzo. Hoe het ook zij: daar ligt ie dan.
Fijn, dat is al een heel stuk neutraler. Ook jouw mening “stevig, stijf en onbeweeglijk” is gebaseerd op een gevoel tenslotte. Na je poging mijn (toekomstige…) keuze voor de collars belachelijk te maken en je leest dat holtere dezelfde keuze heeft gemaakt, bind je behoorlijk in, valt mij op.
Wat dat laatste betreft: ik verschil wel vaker van mening met Holtere. Nu dus ook weer. Dat was jou nog niet opgevallen? Ik toets mijn mening wel aan die van anderen. Zeker als ze met sterke argumenten komen. Maar ik blijf die eigen mening wel vormen.
Er zijn trouwens dingen die sterk bijdragen aan dat "stevig , stijf en onbeweglijk" waar ik zelden of nooit iets over lees op ZF. De discussie richt zich hier vaak op de spullen en niet altijd op de uitvoering.
Lukt het andere meningen dan die van jou te laten voor wat ze zijn zonder deze op niet-inhoudelijke gronden te veroordelen? Je kunt ook uitleggen waarom jij iets anders ziet, lijkt mij?
Ik zie ook wel eens meningen waarvan ik denk: dit is zo overduideijk gelul; dat pakt een ander wel aan. Dan laat ik graag mijn beurt voorbij gaan. "Veroordelen" is terminologie die in dit geval een beetje stemmingmakerij is. In dit geval heb ik uitgelegd waarom ik het anders zie, denk ik. Om te beginnen laat je geen zware zaken vrijelijk rondschuiven in bakskisten of andere ruimtes lijkt mij. Of er nou afsluiters zitten of niet. 'zeevast' betekent iets in de sfeer van goed zeemanschap. In de tweede plaats kunnen die Trudesignn afsluiters net zoveel of meer hebben, als/dan die messing afsluiters die iedereen tien jaar geleden nog in zijn boot had en waarvan niemand zich afvroeg of er load bearing collars omheen moesten. Die waren niet eens te koop.
Allerlei zaken die de laatste jaren in ZF voorbij komen, zijn het gevolg van wat ik met enige ironie het 'watersport-industrieel-complex' zou willen noemen. Dat in combinatie met enigszins doorgeslagen veiligheidsdenken leidt tot uitstekende verkoopresultaten voor de watersportjuweliers.
Bij mij, echter, groeit het geld niet op rug. Ik denk bij alles wat ik aanschaf voor de boot; heb ik het ècht nodig? Maar er ontstaan in ZF regelmatig een soort rages waarbij iets zo'n beetje de status van het ei van Columbus krijgt. Na verloop van een paar jaar heeft iedereen het en is het bij de norm (wat moet er aan boord zijn) gaan behoren.
Overigens was ik één van de eersten die zijn messing afsluiters verving door Trudesign, maar dit terzijde..
Een goede pannenset weegt meerdere kilo’s. En ja, ik gooi er niet mee, maar ik ben niet de enige aan boord en de boot maakt wel eens schuivers. Komende winter eens nadenken over een betere indeling, als het kombuis toch overhoop gaat.
Ik heb aluminium pannen (schijn je iets van te krijgen) en een paar van staal. Het aanrechtkasje is zó klein dat de hele mikmak er nèt in past en als het erin zit kan het geen kant op. Maar jouw idee om de zaak nu eens ècht zeevast te stuwen is natuurlijk prima.