Ik heb vorige winter de voetrails en kikkers gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd.
Het zijn allemaal schroeven, gewoon in het polyester geschroefd. Maar onder de kop van elke schroef zit een plastic ringetje, die moet je vervangen als je weer monteert. Niet te hard aandraaien, want dan krult de ring over de schroefkop. En eerst wat kit (Tec7) in het schroefgaatje doen.
De kikkers zitten vast met imbusbouten en onder elke kop zit een plastic ring. Zelfde verhaal. De scepterpotten idem.
Bezint eer ge begint. En kom niet in de verleiding om de hele rail eraf te halen.
Heb je andere lekkage plekken al uitgesloten? Denk aan de teak latjes op het zwemplateau, vulopening water en diesel, de stootranden, poten van hekstoel, afvoer stuurboord kuipbank?
Ik heb echt ALLES op dek opnieuw gemonteerd, zelfs de stootranden en meteen nieuwe rubbers. Uiteindelijk heb ik alle boosdoeners gekilld en toen bleek dat het voorste dekluik nog een miniem lekspoortje veroorzaakte (water loopt tussen de schalen helemaal naar achteren en komt dan ter hoogte van de keuken onder de vloer terecht).
Voordeel is wel dat ik van elk onderdeel weet hoe het gemonteerd zit
En voor mij geen lekkende teak latten meer op het zwemplateau:
PS: iemand zou kunnen denken dat een Winner een lekbak is, maar het zijn echt super fijne boten. Maar ook een Winner kan ergens lekken