Een update op dit topic: de boegschroef zit erin.
Dank voor de goede tips: de keuze is uiteindelijk toch op een wat zwaarder exemplaar gevallen, met afstandsbediening.
Het is een Vetus 55 kgf geworden (buisdiameter 150 mm). Daar zit flink power in heb ik afgelopen weekeinde kunnen ervaren: de boeg draait moeiteloos tegen een stevige wind op.
Ik zie dat een paar foto's gedraaid zijn geraakt.
De motor is horizontaal gemonteerd boven de bak van de trimballast. De accu staat daarnaast.
De accu is met 6 mm2 aangesloten op het boordnet via een Victron Orion Smart (18A begrenzing) en ik kan de laadkarakteristiek via een app instellen.
Ook nieuwe anodes zijn aangebracht (aluminium in plaats van zink).
De lekke uitlaat is in de bun vervangen door een deel van rvs. Nu de bun nog schoonmaken en twee keer van Interprotect voorzien, dan is het staal weer goed beschermd, en ik ben van die vieze roetbende af.