Hoi folks,
We gaan een nieuwe motor in onze contest 33 zetten, en omdat deze een grotere through-hull nodig heeft voor de motorkoeling lijkt het me een goed idee om ze meteen allemaal te vervangen. Al helemaal omdat sommige kraantjes (geen kogelkranen) het niet meer goed lijken te doen.
Nu heeft dit oude barrel 9(!) through-hulls onder de waterlijn. Ik heb daar even een tekeningetje van gemaakt:
https://imgur.com/a/TX6CPuK
Nu wil ik zo veel mogelijk vervangen met bijv TruDesign afsluiters, maar die zijn behoorlijk groot en passen niet op de plekken van de huidige motorkoeling en vetkoord afsluiters. Nu heb ik een paar gedachten en daar wil ik graag wat advies over:
1. Ik kán geloof ik de through-hull voor de koeling van de schroefas weg laten door deze op de uitgang van de motorkoeling aan te sluiten (althans dat staat in de handleiding van de motor).
2. Ik zou de motorkoeling kunnen verplaatsen naar de 'dirty water' afsluiter. En dan met een T-splitsing de dirty water en wasbak kunnen combineren.
3. De wasbak in de WC wordt eigenlijk niet echt gebruikt en kan wel weg.
Hier een nieuwe tekening van zo'n situatie:
imgur.com/a/UMmwrFNhttps://imgur.com/a/UMmwrFN
Dat zijn alweer 2 through-hulls minder, maar is het wel verstandig om leidingen te combineren? Heeft iemand daar ervaring mee?