The Last Waltz schreef :
……
Dat overigens niet in de laatste plaats omdat bij gewone kunststof lagerbussen, bij het buigen van de roerkoning je as gaat klemmen en de stuurautomaat dat niet fijn vindt.
…….
Je wilt het dus heel netjes maken met heel weinig speling. Dat betekent dat je ook moet rekenen op schoon water want iedere vervuiling zal leiden tot zwaar draaien en slijtage. De volgende stap is lipseals en vullen met vet, een nippel, een pompje, biologisch afbreekbaar etc etc.
Gedoe vanwege een te dunne as. Die mag niet overhoeks klemmen is een relatief korte bus.
Ik zou om dat de allemaal te voorkomen de asdiameter vergroten tot voldoende stijfheid en kleine hoekverdraaiing. Vervolgens gewoon domme bussen toepassen die ook tegen een beetje speling kunnen.
Vervolgens hou je wat watertransport het redelijk schoon.
Is het ooit versleten dan zo’n domme bus vervangen.
De bus moet je sowieso op vlaktedruk kiezen. Bij een dikkere as mag de bus korter en ligt die ook beter aan.
Beter, maar niet zo goed als in het boekje van de fabrikant, want die gaat uit van netjes aanliggen.
Daar heb je dan nog een vertaalslag nodig voor specifiek busmateriaal.