Tijdens het testen van alles aan boord bleek dat mijn Victron Phoenix inverter 12/180 bij het inschakelen geen vertrouwd groen ledje meer laat zien, maar begint met een oranje ledje dat vervolgens rustig rood begint te knipperen. Handleiding: onderspanning accu. Spanningsmeting op drie jaar oude accu: 12,8V, amper terugvallend bij het inschakelen van andere gebruikers zoals de kachel. Kortom, accu lijkt in orde en het systeem heeft altijd gewerkt. Spanningsmeting rode voedingsdraad ter plaatse van de zekering in de draad: gelijk aan accu. Verbindingen op de accu corrosievrij, voedingsdraden ogen keurig en zitten netjes droog en beschermd, maar ik zit mooi met een rood knipperend ledje.
Iemand ervaring mee? Zijn toch prima omvormertjes, of zijn die kastjes (of wat elektronische componenten binnenin) ondanks dat die bij ons aan boord maar een paar uur per seizoen wordt gebruikt na een jaar of tien gewoon op?