Jep weer een topic van Sonador
Ik heb vorige week de kiel van onze Varianta kaal gehaald met een tercooschijf.
Dat ging perfect, ongeveer 6 uur mee bezig geweest.
En liet een erg mooi oppervlakte achter.
Er zat echt een dikke plakkaat aan antifouling en ellende op.
Daarna heb ik hem gecoat met epoxyhars, maar de omstandigheden lieten erg te wensen over.
Het is netjes uitgehard, maar toch komt er wat vliegroest doorheen inmiddels.
Nu had ik het wel een beetje verwacht gezien de omstandigheden, maar ik moest tempo maken met de werkzaamheden.
Nu had ik gedacht om het opnieuw kaal te maken, en het daarna te coaten met epoxyhars en microballoons. Zodat direct een meer dampdichte laag kan creëren.
Is dat een optie? Of is dat raar nagedacht/beredeneerd van mij?
En dan heb ik ook nog de kwestie van de naad tussen kiel en romp, deze is dicht geplamuurd.
Of dat origineel vanaf de Dehler fabriek is gedaan weet ik niet.
Nu breekt dat plamuur natuurlijk, en dat is hier ook het geval.
Dus ik moet het plamuur er tussen uit zien te krijgen, ik zat te denken aan een dremel o.i.d.
Hoe diep moet ik dat eruit krijgen?, en waar kan ik de naad nadien weer mee opvullen?
De meeste adviseren een kit, maar ik kan geen kit vinden die je naderhand kan afwerken met een 2 componenten systeem.
En zo klussen we deze winter weer lekker verder