Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Jeanneau Sun Odyssey 37

Jeanneau Sun Odyssey 37 13 apr 2013 17:37 #387899

Wie weet of het rubberen koppelstuk van de schroefas tussen romp en motor gevuld is met water of met vet, het gaat hier over een sun odyssey 37
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Jeanneau Sun Odyssey 37 13 apr 2013 17:49 #387904

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Laatst bewerkt: 13 apr 2013 17:50 door Faran.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Jeanneau Sun Odyssey 37 13 apr 2013 17:52 #387906

Effectief dat is het, is dit nu gevuld met water als hij in het water ligt of met vet ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Jeanneau Sun Odyssey 37 13 apr 2013 18:05 #387913

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Aan de kant van de motor moet 1 cm³ volvo vet worden ingebracht.

oosterhavensport.nl/volvo-seal-vet.html

Dat gaat heel makkelijk met een plastic rietje. Rietje vullen met vet, uiteinde plat knijpen en onder de lip van de seal steken. Dan leg je het rietje op de schroefas en met de duimnagel schuif je het vet in de seal.

Aan de andere kant van de seal zit water, vandaar de term watergesmeerd lager.

Vergeet niet de seal te ontluchten. Dat doe je door erin te knijpen totdat er water uitkomt.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Jeanneau Sun Odyssey 37 15 apr 2013 03:37 #388210

Ik wil er wel water in krijgen door op de rubber te knijpen maar deze is keihard, klopt dat ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Jeanneau Sun Odyssey 37 15 apr 2013 03:45 #388212

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10162
keihard is een relatief begrip. Je moet wel aan de kant van de as knijpen. De anderekant zit over de doorvoer en daar krijg je natuurlijk geen beweging in. Hij hoeft enkel maar te kieren dus een klein beetje inknijpen is voldoende. Als er wate ruitkomt is de lucht weg en zit er water op de plek waar het hoort ter smering. Doe je dit niet dan 'verbrand' het lager en krijg je op den duur lekkage.
Laatst bewerkt: 15 apr 2013 03:45 door groom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl