Hallo Larahoun,
Ik heb zelf een Neptun 22 met kielmidzwaard en ik kan de boot in elk geval van harte aanbevelen
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Maar of het haalbaar is een Neptun 22 met een auto op een trailer en uit het water te rijden ...
Genoemde 900 kilo is leeg & kaal gewicht, en zoals Stromboli al aangeeft soms ook echt 'laag ingeschat'. Tel daar het gewicht van alles wat je aan boord hebt bij (mast, motor, accu's, event. watertank enz. enz. maar ook alle 'losse zooi') en je komt al snel veel hoger uit dan 900 kilo ...
Los nog even van de eveneens door Stromboli genoemde lengte van de kiel, vraag me (ook) af of het uberhaupt haalbaar is ...
Misschien een blonde vraag, maar (waarom) wil je dit regelmatig doen of is het éénmalig voor het naar de nieuwe ligplaats brengen van de aanwinst?
Ik denk namelijk dat, als je regelmatig 'drop en draf' wilt (of moet) je misschien beter een lichtere boot kunt kopen?
Toegegeven, de N22 is trailerbaar, maar het lijkt mij niet iets wat je vaak wilt doen ... Je zult immers de boot vaak moeten ontruimen (en weer laden) voor het traileren, gezien het gewicht. Eenmaal op de trailer is het niet meer zo'n probleem, maar als je steeds het gebruik van een hijskraan moet betalen wordt het wel een kostbare bedoeling
Hoe dan ook, de mijne weegt in elk geval meer dan de aangegeven 900 kilo en ik laat het hijswerk dan ook over aan een kraan (ik hoef er dan ook niet mee op pad, alleen uit het water en op de trailer voor de winter). Kost wel wat, maar is altijd nog stukken voordeliger dan een nieuwe koppeling
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
En ik kan alles op en aan boord laten, ook niet onhandig
In elk geval succes met de aankopen enne ... als het inderdaad een Neptun 22 wordt dan heb je in elk geval veel fijne boot voor die afmeting, en een kielmidzwaard is ook makkelijk als je níet over asfalt reist!