Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Bijzonder ontwerp: Haber 34

Bijzonder ontwerp: Haber 34 19 juli 2015 09:56 #644823

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
In de PBO van deze maand staat in test met interessante boot: Haber 34 haber-yachts.com/index.php?page=en-haber-34c4g

Er zit een complutergestuurd systeem in waarmee een aantal midzwaarden gereguleerd worden waardoor een autopilot of windvaan onnodig wordt.
Voor geïnteresseerde lezer over dat systeem: haber-yachts.com/uploads/haber800c4pdf/HB800C4A.pdf
Van de website:
The HABER 34C4 gaff cutter – the exceptional qualities of this craft can be described as follows; a category A, ocean going, deck saloon yacht. It is 34 feet long with the feeling of open space and comfort normally associated with a much larger yacht. Although large and open, this yacht has a draft of only 0.70m. The long tradition of the HABER YACHTS boat yard is described by many as incorporating exceptionally high quality, reliable build strength with rigid, stiff hulls, while also producing yachts with the latest safety properties and durable modern materials.

The Haber 34 with C4 designation is equipped with the self-steering system as standard. It can also incorporate a simple mast lowering system, able to be operated by one person only!

The yacht has been thoroughly tested on the sea and the results showed exceptional nautical properties in light and heavy wind conditions.
Laatst bewerkt: 19 juli 2015 10:07 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bijzonder ontwerp: Haber 34 19 juli 2015 11:26 #644852

uit de site:
HUARI GAFF RIGGING SYSTEM USED ON SAILING HABER YACHTS
Huari gaff rigging is very practical and gives great flexibility in choosing the area of the sails

Het is lang geleden dat ik ergens reclame zag voor een Huari-gaffelgetuigd schip :laugh:

En die 4 zwaarden (zwaard en canards) is natuurlijk vragen om problemen, de kans dat er eentje het niet doet is 4 keer zo groot als bij een enkel zwaard.....

Een bijzonder ontwerp is het zeker, maar ik vind het wel een beetje een oplossing op zoek naar een probleem....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 19 juli 2015 12:08 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bijzonder ontwerp: Haber 34 19 juli 2015 11:37 #644853

En ik denk dat een normale uitvoering met een stuurautomaat een stuk goedkoper en bedrijfszekerder is.
En het stroomverbruik zal ook wel een stuk hoger zijn.
Ze bouwen dat soort stuurinrichtingen trouwens ook bij de al langer bestaande Habers: haber-yachts.com/index.php?page=en-hb660c4-rys
Vraag me af wat de meerprijs is voor zoiets.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bijzonder ontwerp: Haber 34 20 juli 2015 05:06 #644984

  • Poohboot
  • Poohboot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1196
In ZEILEN is die ook getest paar jaar geleden ff zoeken in archief.
Het is in ieder geval een goed gebouwd en netjes schip.
Die vele zwaardjes en zelf sturen tja..


test
staat hier haber-yachts.com/index.php?page=en-med-testy
Laatst bewerkt: 20 juli 2015 05:11 door Poohboot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Bijzonder ontwerp: Haber 34 20 juli 2015 06:10 #644991

Paar jaar geleden was het kleinere broertje onderwerp van de test, de 800.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl