Het bevalt prima, maar het is wel een wereld van verschil. Sturend met je hele gewicht of met een pinkje, slootjes kruizen is niet echt meer een optie. Verder krijgen we erg veel positieve reacties. Varen op de motor is ook even wennen.
Het echte zeilen moet voor ons nog komen. We hebben of heel veel wind of heel weinig wind gehad. ( zie voor weinig wind:
www.botenfotografie.nl/foto.php?foto=19730 ) Daarnaast waren veel van onze weekenden gebroken doordat we nog van een Friendship af moesten (kijkers) en deze is nu verkocht zodat we voortaan de weekenden weer voor ons zelf hebben.
Bolster ligt nu bij een jachtservicebedrijf voor aanpassing van het elektrisch systeem, zeg maar bijna de volledige aanleg van dat systeem.
De ruimte is echt overweldigend, stahoogte in het grootste deel van het schip. Je kunt fatsoenlijk zitten en slapen, de kuip is mega groot (6-8 man is goed te doen) Mijn vriendin heeft van Scheepswijs (Marianne van der Linden) een motorcursus op eigen schip gedaan (aanleggen, sluis, manoeuvreren) en dat was ook voor mij erg leerzaam. 40 Pk 4 cylinder diesel is wel wat anders dan 8 pk in bun. Het schip weegt ongeveer 6 a 7 ton.
Eigenlijk begint ons zeilseizoen vanaf volgend weekend. Dan nog een weekje wachten op de werkzaamheden en dan zijn we klaar voor de vakantie. Dan zijn noodzakelijke dingen geregeld (maar de klussenlijst is nog aanzienlijk dan). Maar we zijn erg blij met onze nieuwe aanwinst.