Het vlakvergelijk met een Sprinta moet je nog maar eens doen beste Sleen. De Sprinta is vlakker achterop. Dit is ook terug te vinden in prestatie op de handicapladder (=gelijk) en de praktijk.
Osmose bij Dehler uit die tijd is zeer zeldzaam te noemen.
Een Delanta kan weleens last hebben van delaminatie van het kajuitdak door inwatering bij mastvoet en dekbeslag. Het dek veert dan een beetje. De stand van je handen en de aanschafprijs maken of dit overkomelijk is of niet.
Het is relatief eenvoudig op te lossen doro een dekdeel eruit te slijpen, sandwichmateriaal te plaatsen en weer te lamineren.
Zelf heb ik net een in 2015 gereviseerde diesel en twee nieuwe accu´s gekocht waar een Delanta 76 omheen zat. Die heeft dit probleem. Ik heb het water eruit laten lopen (gaatje boren) en los het van de zomer wel op. Maar goed, prijsrisico loop ik dus niet, dus breng die romp weer aan het zeilen.
Verder moet je letten op algemene zaken. Elektra, motor en tuig. Met name tuigage gaat een dingetje worden op oudere boten. Zeilen zijn af, mastkoppen vastgerot, verstaging broodnodig aan vervanging toe.