Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hulp en advies gevraagd

Hulp en advies gevraagd 04 juli 2017 08:22 #849161

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Koezt schreef :
Ik zie een kiel die in de Teer staat. Daar kan niets anders op als teer. Verder is de kiel zeer belabberd uitgevoerd. Ik heb zelden zo'n ruw oppervlak gezien. (...) Verder denk ik dat deze Regina (?) bijzonder weinig ruimte bevat (...) vrijwel niet verkoopbaar (...).

Helder. De boot is voor ons doen maximaal (8 meter) en niet duur. Als de kiel te ruw is kan ik hem dan niet gewoon schuren? Of mis ik dan de plank?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 04 juli 2017 08:28 #849164

Zo op de foto´s te zien hangt de ballast er wel een beetje rammelend onder, daar zou ik eerst even naar kijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 04 juli 2017 08:45 #849170

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Ik ben wat aan het googelen. Begrijp ik het goed dat een kiel van een houten boot meestal als volgt is opgebouwd:

1. Ballast (lood)
2. Staaldraden door 'een plank' naar boven
3. De staaldraden steken door de onderkant en eindigen in schroefdraad
4. Met bouten op de schroefdraad wordt de zaak onder de boot vastgezet
5. Het geheel wordt afgewerkt met teer

Is dit zoals het zit?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 04 juli 2017 08:48 #849175

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8149
Deze is van staal zo te zien.

IPV staaldraad zul je draadeind bedoelen.

Afwerken in teer is zeer ouderwets en al lang niet meer toegestaan...
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 04 juli 2017 09:07 #849182

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Koezt schreef :
Ik zie een kiel die in de Teer staat. Daar kan niets anders op als teer.

Ah, denk dat ik nu deze opmerking begrijp. Je bedoelt waarschijnlijk: als je hem onderhouden wil dan kan dat alleen met het - inmiddels verboden - teer.

Toen ik bovenstaande opmerking las interpreteerde ik die als 'dit is gedaan volgens de regels der kunst', hier zit teer, hier hoort teer. Op zo'n kiel kan niets anders dan teer B)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 05 juli 2017 11:49 #849563

Mocht een Regina je aanspreken,
dan zou deze interessant kunnen zijn:

www.botentekoop.nl/klassieke-b.../Regina-1965/1722775

Als de staat van het onderwaterschip
vergelijkbaar is met wat bovenwater te zien is
zit je goed lijkt mij (heb overigens geen enkel belang bij deze advertentie)
Deelnemer aan het forum sinds 21 augustus 2008
www.waterrimpels.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 05 juli 2017 12:17 #849569

  • fransb
  • fransb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 854
let bij de aankoop van de boot op de diepgang en een strijkinrichting voor de mast.
de kralingse en bergse plassen zijn niet te bereikenmet een staande mast. de diepgang is 1.35 en 0.9 mtr. respectievelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 05 juli 2017 21:36 #849713

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Dat zijn weer bijzonder waardevolle tips!

Ik ben gisteren met mijn dochter (9) van Rotterdam naar Lauwersoog gereden om te kijken. Leuke tocht en volgens mij aardige en eerlijke eigenaar. Hij vraagt 1.750. Dat is niet veel, en tegelijk volgens mij te veel.

Motor: 2003, 8 pk 4 takt Yamaha, startte in een keer en liep lekker. Kan zijn dat de motor al warm was, dat heb ik niet gecontroleerd. Ik zou denken pakweg 900 euro waard.

Boot: 1950, hout, charmant, water op de bodem, roest op de kielbouten, een verotte spant, een gaatje in de romp (gedicht met aluminium en kit), een groter wordend gaatje in de kiel, twee scheurtjes in de 35 jaar oude zeilen, een lekkende patrijs. Ik zou denken ... als ik eerlijk kijk naar de marktwaarde... 100 euro.

Wel een boot om verliefd op te worden (dat is een beetje gebeurd). Maar ook: een vaste kiel terwijl we eigenlijk willen droogvallen of in elk geval tegen een strandje op kunnen varen. Een lelijk plastic dekzeil en geen enkel elektronica. En bakstagen. Niet echt ideaal voor solo met twee jonge enthousiaste kinderen.

Ik twijfel. En ik heb heel erg, heel erg veel zin in de solo tocht van Lauwersoog naar Rotterdam (opstappers welkom ;))

Volgens de eigenaar is de boot vaarklaar. Zo doet hij het al 35 jaar. Elk jaar een beetje onderhoud.
Laatst bewerkt: 05 juli 2017 22:40 door Ata.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 07:08 #849762

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
Ata schreef :
Boot: 1950, hout, charmant, water op de bodem, roest op de kielbouten, een verotte spant, een gaatje in de romp (gedicht met aluminium en kit), een groter wordend gaatje in de kiel, twee scheurtjes in de 35 jaar oude zeilen, een lekkende patrijs. Ik zou denken ... als ik eerlijk kijk naar de marktwaarde... 100

Dat je verliefd bent is wel duidelijk.
Bovenstaand citaat is voor mij genoeg om de boot te laten voor wat ie is. Het enige van waarde is de motor.
De gebreken die je gezien hebt zijn waarschijnlijk het topje van een ijsberg. Ik zou met een dergelijke boot de tocht van Lauwersoog naar het zuiden niet eens aandurven..

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 07:27 #849764

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8149
lodewijk stegman schreef :
Ata schreef :
Boot: 1950, hout, charmant, water op de bodem, roest op de kielbouten, een verotte spant, een gaatje in de romp (gedicht met aluminium en kit), een groter wordend gaatje in de kiel, twee scheurtjes in de 35 jaar oude zeilen, een lekkende patrijs. Ik zou denken ... als ik eerlijk kijk naar de marktwaarde... 100

Dat je verliefd bent is wel duidelijk.
Bovenstaand citaat is voor mij genoeg om de boot te laten voor wat ie is. Het enige van waarde is de motor.
De gebreken die je gezien hebt zijn waarschijnlijk het topje van een ijsberg. Ik zou met een dergelijke boot de tocht van Lauwersoog naar het zuiden niet eens aandurven..

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Hier sluit ik me bij aan. Boot is weg. Totaal verwaarloosd en verrot. Marktwaarde is minder dan 0. Een verwaarloosde houten boot waar permanent water in staat, met verrotte spanten, roestige kielbouten, gaten in de romp, gedicht met aluminium en kit... Je zou geld toe moeten krijgen.

Doe het niet...

Of je moet in de krant willen komen met je gezin...
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 07:28 #849766

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7395
Jammer, lees e.e.a. nu pas, mosterd na de maaltijd heet zoiets. Ik woon 6 km vanaf Lauwersoog, had graag even meegekeken, maar je verslag zegt genoeg. Sluit me aan bij wat al gezegd is, niet mee verder gaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 07:32 #849767

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13792
belangrijke tip; eerst HEEL GOED drogen!!



dan heb je prima brandhout B)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 09:23 #849795

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Dat is duidelijk advies! Niet wat ik wilde horen maar ik ga het op me in laten werken. (En inderdaad zonde JePee).
Koezt schreef :
(...) Een verwaarloosde houten boot waar permanent water in staat (...).

De boot lag net een paar dagen in het water. Volgens de eigenaar is het niet raar als een houten boot de eerste dagen wat water maakt als ze een paar maanden op de kant heeft gelegen. Kan dat kloppen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 09:26 #849796

Ata, inmiddels ben ik wel heel benieuwd waarom je helemaal naar Lauwersoog rijdt voor een houten boot terwijl je wens een polyester exemplaar was en terwijl er zat boten te koop liggen in Zeeland.

Op Marktplaats tref ik ca. 20 exemplaren binnen een redelijke reisafstand van de Grevelingen af en binnen jouw wensen aan, te weten polyester rond de 22 voet tot 4.000 Euro: www.marktplaats.nl/z.html?attr...=4318&distance=50000

Of zie ik iets over het hoofd?

Gr. Petra
Greetingzzz van Petra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 09:31 #849797

Ata schreef :
Dat is duidelijk advies! Niet wat ik wilde horen maar ik ga het op me in laten werken. (En inderdaad zonde JePee).
Koezt schreef :
(...) Een verwaarloosde houten boot waar permanent water in staat (...).

De boot lag net een paar dagen in het water. Volgens de eigenaar is het niet raar als een houten boot de eerste dagen wat water maakt als ze een paar maanden op de kant heeft gelegen. Kan dat kloppen?

Dat klopt wel, door het vocht in het hout zet het weer wat uit en verdwijnen als het goed is de lekkages :)

Zie het als een regenton , te lang droog staan valt hij zelfs uit elkaar, met vocht erin perfect water dicht of wijn dicht :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 09:40 #849798

Water op de bodem, gaatje met aluminium en kit gerepareerd, scheurtje in het 35 jaar oude zeil, verrotte spant -en de andere spanten?, foto's van de kiel........
Mijn vader zaliger zou zeggen zie boot ligt in zijn doodshemdje

Vroeger werden gaten ook wel gedicht met lappen die in de verf gedrenkt werden. Koperen plaatjes, etc. Deze eigenaar is wel met zijn tijd meegegaan: aluminium en kit;)

Je logica: de buitenboordmotor liep nog goed, etc.
(Yamaha maakt goede motoren. Ik prefereer er een met een 'werkschroef')
Ik ben ook wel eens verliefd geworden op een boot die klaar was voor restauratie.
Alles is op te knappen met veel tijd, geld en doorzettingsvermogen,maar voor mij is er een grens. waar die voor jou ligt kan ik niet bepalen.

Ik oreer nog een keer:
Aan het vernieuwen van de zeilen ben je al bijna €2000 kwijt. Ik mag aannemen dat de verstaging ook over datum is: je bent snel €1000 verder.
Ankergerij, lopend want, allemaal kostenposten. En dan hebben we het nog niet over de romp en opbouw. Wat is de staat van mast en giek? Een mast is ook niet gratis, of je moet heel veel geluk hebben -en tijd.

Een Regina vind ik overigens geen boot voor jouw regio.
Zoek iets wat wat 'zeewaardiger'is.
Minimaal met een zelflozende kuip, ik weet niet of een Regina dat heeft, ik vraag het me af.

Verder: vers in de teer, tja, dat ziet er altijd mooi uit. Daar moet je dan weer doorheen kijken. Het is niet altijd een aanbeveling.
Er is overigens een verfsoort die je over teer heen kunt smeren. de naam weet ik niet meer. Teer mag niet meer gebruikt worden.

Houten schepen vragen veel onderhoud, en vaak ook kostbaar onderhoud.
Hoeveel tijd heb je?

Over staal:
Met oudere stalen schepen loop je de kans op doorroesten van binnenuit. De kans daarop wordt groter wanneer er weinig verf gebruikt is destijds. Bij de Domp zie je dat bijvoorbeeld.

Kijk ook uit bij houten opbouw of dekken bij stalen schepen, dit geeft regelmatig problemen als doorroesten van het dek. Of -kleine- lekkages in de kuip waar staal en hout elkaar ontmoeten, die dan weer op het vlak kunnen druppen en zo van binnenuit doorroesten faciliteren.

In het algemeen over stalen schepen: deze vragen meestal meer onderhoud dan polyester, zeker wanneer er nog wat dingen 'bij te werken' zijn.

Mijn advies: zoek iets wat voldoende gewichtsstabiliteit heeft, een zelflozende kuip heeft, van polyester is en onderhoud heeft gehad.
Goed sluitende luiken (ook in de kuip) en een garage -een afdekking over het schuifluik- voorkomen dat je makkelijk water binnenkrijgt in je boot.

Ik heb een Sturgeon gehad, en wanneer er een klap water overkwam, dan lag er een plas water op de kajuitvloer. Ik heb iemand gesproken die vertrouwend op zijn elektrische lenspomp naar Stockholm is gevaren met een Sturgeon. Later had hij een zeiltje over de voorkant van zijn schuifluik: dat scheelde al heel wat pompen. Het bootje kon het wel aan, maar de afdichting was niet goed, en dat is wel nadelig voor je zeewaardigheid én je veiligheid.

Je wilt een boot en je wilt varen schreef je.
ergens las ik nog iets over droogvallen.
De tijd begint te dringen.
Is het een idee om het even los te laten?
Huur een bootje en bekijk hoe het je bevalt.
Droogvalbootjes kan je bv. huren bij: www.sailingcenter.nl/jachten-verhuur/
Misschien grotere dan je zoekt: tornadosailing.nl/

En dan ná de vakantie je plan opnieuw te bekijken.
Een bootje is snel gekocht, maar als het een zeperd is, dan begint de ellende en de kosten.

Droogvalbootjes vind je bv. in Frankrijk, Engeland of Polen.

Succes!
Laatst bewerkt: 06 juli 2017 09:52 door erik van poppel. Reden: aanvulling buitenboordmotor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 09:41 #849799

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8149
Jeroen-pion schreef :
Zie het als een regenton , te lang droog staan valt hij zelfs uit elkaar, met vocht erin perfect water dicht of wijn dicht :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wie doet er nou wijn in een regenton :whistle:

Is het een lattenbouw bootje? Of Overnaads? En niet de knikspant die je eerder toonde?
Dan ZOU het kunnen idd.

Neemt niet weg dat een boot van 67 jaar oud, waar de gaten in vallen, die duidelijk rot en roest, en die duidelijk niet of onderhouden zoals hoort (aluminium + kit om een gat in hout te dichten...), een moneypit is om te herstellen. Rot spant betekend ook vaak rot in de huid. Zeilen van 35 met scheurtjes zijn al minimaal 15 jaar volledig af en nu door ook nog eens gaar.

Wat deugt er nog meer niet aan?
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 09:49 #849800

"Wat deugt er nog meer niet aan?"

Dat antwoord zal Ata zelf niet hebben gezien zijn eigen bewoordingen:

"Het gaat me met name om het vermijden van de zeer voor de hand liggende missers. Ik weet bv nauwelijks wat spanten zijn en niet wat anti fouling is."

en

"Wie wil de komende dagen helpen met advies?"


Is er niemand die hem bij de hand kan nemen in Zeeland? Dat is immers zijn verzoek in het eerste bericht. En zoals gezegd, volgens mij liggen daar toch bootje genoeg in de. buurt en nog leuke ook.

Gr. Petra

(Tig keer bewerkt want er gaat iets fout met quoten, dus dan maar even de ouderwetse aanhalingstekens :pinch: )
Greetingzzz van Petra
Laatst bewerkt: 06 juli 2017 09:52 door GeorgeIIPetraI.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 10:01 #849804

Koezt schreef :
Jeroen-pion schreef :
Zie het als een regenton , te lang droog staan valt hij zelfs uit elkaar, met vocht erin perfect water dicht of wijn dicht :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wie doet er nou wijn in een regenton :whistle:

Hahah lol.

Wat deugt er nog meer niet aan?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 10:10 #849807

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
Koezt schreef :
Ik zie een kiel die in de Teer staat. Daar kan niets anders op als teer.

Dat is dan ook weer niet waar.
Toen, ergens in de jaren negentig, het verbod op koolteer van kracht werd, zat ik met het probleem dat mijn gietijzeren kiel in de teer stond. Toch was er behoefte aan onderhoud, wat af en toe braken er roestbubbels doorheen.

Ik heb toen wat los zat eraf gekrabt. Maar je krijgt nooit alles eraf. Althans niet met mijn middelen vs. doel opvatting. Er bleven dus aardige plakkaten teer zitten.
Ik heb daar toen gewoon Primocon overheen gezet. International adverteerde ook dat dat gewoon kon.
Bij de eerste twee lagen Primocon 'bloedde' de teer er nog doorheen, maar bij de volgende lagen kreeg ik een keurige egaal zilverkleurige laag, waar de AF prima op hechtte. Probleem opgelost.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 10:17 #849808

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
Jeroen-pion schreef :
Ata schreef :
Dat is duidelijk advies! Niet wat ik wilde horen maar ik ga het op me in laten werken. (En inderdaad zonde JePee).
Koezt schreef :
(...) Een verwaarloosde houten boot waar permanent water in staat (...).

De boot lag net een paar dagen in het water. Volgens de eigenaar is het niet raar als een houten boot de eerste dagen wat water maakt als ze een paar maanden op de kant heeft gelegen. Kan dat kloppen?

Dat klopt wel, door het vocht in het hout zet het weer wat uit en verdwijnen als het goed is de lekkages :)

Zie het als een regenton , te lang droog staan valt hij zelfs uit elkaar, met vocht erin perfect water dicht of wijn dicht :-)

Dat is inderdaad de theorie.
Maar wat doet dat voortdurende krimpen en uitzetten (jaar op jaar op jaar op jaar) met de constructie van de boot? Daar wordt ie niet beter van. Uit het water betekent ook: meer zuurstof erbij. Dat bevordert het rottingsproces zo lekker.
Een houten boot kan beter zoveel mogelijk in het water blijven. Bij voorkeur zout water.
Laatst bewerkt: 06 juli 2017 11:02 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 10:34 #849811

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
GeorgeIIPetraI schreef :
Ata, inmiddels ben ik wel heel benieuwd waarom je helemaal naar Lauwersoog rijdt voor een houten boot terwijl je wens een polyester exemplaar was en terwijl er zat boten te koop liggen in Zeeland.

Een ijzersterke vraag.
Ik vermoed dat Ata een romanticus is. Een groot goed, want er zijn veel te weinig romantici in de huidige maatschappij. Maar als Ata een romanticus is die zijn dromen wil waarmaken, dan is zit ie nu op de verkeerde weg.

Aanvankelijk wekte hij de indruk dat hij vooral wil varen. Lekker pionieren langs strandjes en ander ondiep water met zijn kinderen. Die kinderen gaan zich op die manier inderdaad ontzettend goed vermaken. En varen en pionieren op die manier is ook geweldig 'karaktervormend' zoals Vandersmissen zaliger dat zo treffend uitdrukte.
Kortom: een uitstekend plan.

Maar Ata moet het zich daarbij niet moeilijker maken dan nodig is.
Koop een stevig gebouwd en redelijk compleet uitgerust polyester bootje van pakweg 7 meter en ga varen en zeilen. Ergens werd de Hurley 22 (700) genoemd, bijvoorbeeld. Of een Sturgeon 22; ook goed. De laatste heeft een diepgang van 70 cm, geloof ik. Je schuift hem zó een strandje op en de kids kunnen zó overboord stappen. Het zeilt niet als een wedstrijdschip, maar who cares? De keuze in geschikte polyester bootjes is enorm en voor pakweg 2000 oiro koop je een ding waar je zó mee weg kan.

Just my two cents.. voor wat het waard is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 11:00 #849817

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
GeorgeIIPetraI schreef :
Ata, inmiddels ben ik wel heel benieuwd waarom je helemaal naar Lauwersoog rijdt voor een houten boot terwijl je wens een polyester exemplaar was en terwijl er zat boten te koop liggen in Zeeland. (...) Of zie ik iets over het hoofd?


De lol. Zowel de rit naar Zeeland voor die Etap als de rit naar Lauwersoog voor de houten boot waren leuk. Ik geniet van het water, het denken en praten over bootjes en van de hulp die ik hier op het forum krijg. En met name mijn dochter volgt alles op de voet. En ik leer als een tierelier bij!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 11:07 #849819

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Ik loop net een leuke jachthaven binnen vlak bij ons huis om te vragen of ze ligplaatsen beschikbaar hebben. Dat is niet het geval. Wel ligt er een:

Dehler Varianta (eind jaren 70)
met een Mercury 5 pk 4 tact (2013).

Verkoop via de eigenaar van de haven, prijs 2500 euro en het eerste jaar 300 euro korting op de ligprijs. Iets doet mij denken dat jullie dit een verstandiger keuze zouden vinden in mijn situatie.

De eigenaar van het haventje is jong en ik heb hem drie jaar geleden gesproken. Toen was hij daar net begonnen. Blijkbaar lopen zijn zaken goed. Ik denk dat van hem kopen een soort garantie geeft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hulp en advies gevraagd 06 juli 2017 11:23 #849824

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
Ata schreef :
Ik loop net een leuke jachthaven binnen vlak bij ons huis om te vragen of ze ligplaatsen beschikbaar hebben. Dat is niet het geval. Wel ligt er een:

Dehler Varianta (eind jaren 70)
met een Mercury 5 pk 4 tact (2013).

Verkoop via de eigenaar van de haven, prijs 2500 euro en het eerste jaar 300 euro korting op de ligprijs. Iets doet mij denken dat jullie dit een verstandiger keuze zouden vinden in mijn situatie.

Inderdaad. Als de boot er fatsoenlijk uitziet en redelijk is uitgerust (bruikbare zeilen, fatsoenlijk ankergerei, enigszins toonbaar interieur met nog een beetje nette kussens, dan is die prijs niet helemaal verkeerd. De boot heeft een kiel-midzaard als ik me niet vergis en pakweg 70 cm. diepgang met het zwaard omhoog. Controleer ook even of het zwaard nog goed gangbaar is en niet vastzit.
Het motortje is één van de beste kleine bbm's die momenteel te koop zijn; dan kun je jezelf geen buil aan vallen. Ook lekker zuinig (1 ltr/uur).

Je kan nog wat proberen af te dingen naar € 2000,-. Misschien zit er nog wat rek in; zeker als de boot al een tijdje te koop ligt.
Ligplaats is ook belangrijk. In de omgeving van Rotterdam à la minute een goed betaalbare ligplaats vinden valt nog niet mee.

Leuke boot voor de Grevelingen. En nog een echte Van de Stadt ook!
Laatst bewerkt: 06 juli 2017 11:24 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl