Of een erkende registerexpert de juiste oplossing is, waag ik te betwijfelen. Degene die mijn boot heeft gekeurd heeft toch wel behoorlijk met een roze bril gekeken. Ik overweeg trouwens om hem ook gewoon bij naam te noemen, gezien het feit dat hij later aan boord is geweest, gedeeltelijk zijn fout erkende, maar, verder van niks wilde weten.
Twee essentiele zaken die nooit over het hoofd gezien hadden mogen worden:
1/ Het voorloopfilter was zichtbaar verontreinigd, ongeveer 1 cm smurrie dreef in het glas. De bekende dieselbacterie
2/ De ramen in de romp van het schip zaten los, die druk je zo naar buiten.
En achteraf denk je dan: stom dat ik dit zelf niet heb gecontroleerd. Maar ja, het schip werd gekeurd door een expert, dus dan kijk je toch zelf minder kritisch. Ik vergeef het mezelf niet.
Hoe dan ook, van de dieselbacterie geeft de 'expert' aan dat dit twee weken eerder niet zichtbaar was. En van de ramen kon hij niet anders dan dit ook vaststellen, echter, wel met de nuance dat hij betwijfelde dat dit bij de proefvaart blijkbaar geen problemen had opgeleverd, want, we hadden immers geen lekkage geconstateerd? (de boot heeft een binnenschaal, lekkage zal dus nooit zichtbaar zijn).
Dit zijn dus erkende experts mensen
Ik ben benieuwd hoe je ze aansprakelijk stelt.....