We hebben gisteren onze acceptatie vaart op Backlash II gemaakt en dit is een Schionning 1160 Waterline, deze is succesvol afgerond met een paar kleine puntjes zoals een diesel kachel die we niet konden vinden een van de twee BB die wat minder liep (waarschijnlijk carburateur) en de autopilot die het niet deed. Deze punten gaat men oplossen voor we hem afnemen of er wordt geld van het aankoop bedrag gehaald om nieuw aan te schaven.
De boot had een nieuw UKSA certificaat en dat wordt omgezet naar een CE op mijn naam omdat ik de importeur wordt van de boot. Dit heb ik ook bij het ILT nagevraagd in Nederland hoe het een en ander moet.
De boot ligt nu in Southampton en wordt het eind van de maand over gevaren naar Cowes en dit doet een vriend van ons die in Cowes woont, deze kan ook dan een oogje in het zeil houden als hij daar ligt.
De ligplaatsen op Wight zijn aanzienlijk goedkoper in de winter dan op de Hamble in Southampton vandaar dat we de boot ook verhuizen en mogelijk gaan we rond kerst ook nog wel een keertje daar varen.
De boot is zeeeer compleet uitgerust en het bouwboek zit er ook bij.
Ergens in april denken we hem dan over te varen als het weer goed is. Dan varen we naar IJmuiden en melden ons bij de douane waarna we BTW en invoerrechten (21% +1,7%) moeten betalen, hier heb je dus geen externe voor nodig.
Het enige wat we nog moet weten voor die tijd is hoe het zit met je mmsi die in de marifoon, ais en epirb zit, kun je met de UK nummers nog naar Nederland varen en het daarna over zetten, zo nee dan neem ik mijn hand marifoon mee die ik dan al van te voren eventueel om laat programmeren, hangt af of ik mijn nummers behoud of nieuw aanvraag. Ik zal ook even kijken of ik de nummers om kan latten zetten daar ter plaatsen of mee naar huis nemen en hier om laten zetten.
Als iemand hier mee ervaring heeft zou dat mooi zijn (graag geen meningen posten).