Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: over timmermannen en dergelijke (ben nieuw hier)

over timmermannen en dergelijke (ben nieuw hier) 05 mrt 2006 19:22 #7423

je hoeft niet een vakman te zijn voor het onder houd maar je moet een goede voorligting krijgen een een betje handig zijn ik ben zelf loodgieter
voor het verf moet je een systeem uit zoeken wat het beste bij je past wij gaan bij onze nieuwe boot w 730 een geheel nieuwe verfsysteem op zette met epoxy en dd lak dat is ff werk maar dan heb je wat.
gr. kevin
Dehler 34
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: over timmermannen en dergelijke (ben nieuw hier) 06 mrt 2006 16:38 #7426

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
de meeste houten schepen vergen meer onderhoud dan plastik, zeker de oudere. Het klussen en timmeren aan een houten boot is ook de lol van zo een boot. En als je er lol in hebt ben je meestal ook wel handig. Heb je geen lol in klussen aan je boot dan zou ik voor plastik gaan maar ook een plastik boot heeft onderhoud nodig en er gaan ook dingen kapot. Maar het is vaak wat minder rigoreus als bij houten schepen.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: over timmermannen en dergelijke (ben nieuw hier) 18 mrt 2006 10:18 #7534

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
Polyester schepen van een jaar of 40 zijn vaak best goed daar er toen nog niet op een kilo gekeken werd door de onbekendheid met het materiaal. Vooral polyester toerschepen houden zich vaak goed maar bepaalde types werden bij meer werven gebouwd en dat gaf zeer grote kwaliteitsverschillen; ik weet dit van Pion's en Spirits waar je hele goede en hele slechte tussen hebt afhankelijk van de bouwer. Polyester blijft doorharden en wordt steeds brosser en bij oude licht en slecht gebouwde schepen geeft dit problemen. Als een polyester schip een jaar of 25 is is hij meestal niet meer fraai; gelcoat is verkleurd en dof en gescheurd. Schilderen is dan de beste optie en als je dat goed doet kan hij er weer jaren tegen.
Al met al denk ik dat een oud goed gebouwd polyester schip toch wat minder onderhoud behoefd dan een ouder houten schip en dat vooral de haast om gebreken aan te pakken iets minder kan zijn. Maar een goed polyester schip zal dan ook vaak veel duurder zijn dan een vergelijkbaar waarschip.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl