Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Trintella 53???????

Trintella 53??????? 28 juni 2009 21:38 #77689

Hoi,

Ik ben nieuw hier en hoop wat meer informatie te krijgen op alle vragen die ik heb.
Wij(Man, vrouw, kids van 7, 5 en 2jr) willen in september 2009 ons droom uit laten komen en wegvaren.
Doel van de reis is eerst Middenlandse zee en dan wellicht de atlantic over naar de Caribe.

We hebben ons oog laten vallen op een Trintella 53 van het jaar 1982.

Wie weet er iets over de Trintella, zoals stabiliteit, handeling, kwaliteit tuigage, etc.

Kijk uit naar de antwoorden en tips......

Gr Giel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 28 juni 2009 22:04 #77704

  • Lannes
  • Lannes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 2435
Ik ken dat model toevallig ik middels het ontwerpbureau VdS; het is een uitstekende zeiler, soms voorzien van een KMZ (130/260) wat wel zo handig is voor de kleinere havens (ofschoon je in de Med in de regel plenty diepte hebt) en ik er op een gezeild heb op Mallorca.
Een zeer ruim schip destijds uit het hogere prijssegment en zeker een royale woonboot. Qua handling ligt dit verder aan je eigen ervaring, je kunt de boot makkelijk met twee zeilen. Er zit voldoende motorvermogen in voor de ttl waterverplaatsing (22 ton), die is zelfs ruim bemeten, en voor de rest is het een expert erbij halen voor "het eigen gevoel".

Als het de boot is die 4sail aanbiedt is het een van de betere die momenteel op de markt is.
Als je de horizon kunt aanraken is het einde van je reis nabij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 28 juni 2009 22:39 #77721

  • ron b
  • ron b's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3785
Ik wil het toch even kwijt,
Als we Lannes toch niet hadden, ...... :D , de man weet onwaarschijnlijk veel, en is ook nog eens op de hoogte van zowat alles wat er te koop ligt, zeker in bovengenoemd segment :wink: .
gewoon top :!:
Delher 29 D'Helios

...hij wist zeker dat niemand anders dan de duivel die vlag op zee gestreken kon hebben......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 17:22 #77791

Hoi,

Erg bedankt voor de informatie. Geeft in iedergeval een goed gevoel dat jullie hem kennen en positief zijn.
Het is niet de boot van 4sail. Ben ik wel geweest om een idee te kkrijgen van de boot.
Het is de bootdie al in Mallorca ligt en is van 1982. Lijkt op basis van advertentieen commentaar van de makelaar een boot die goed is bij gehouden.
Hebben jullie daarnaast ook ideeen hoe je aan evt. spares van de trintella komt?
En ben ook benieuwd of jullie iets weten van een windvaan voor dit schip. Vooral omdat deze trintella verlengd is en je dus naar mijn idee niet zo makkelijk een windvaan op kunt zetten.

BVD voor jullie reactie,

Gr Giel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 19:00 #77806

  • Lannes
  • Lannes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 2435
Ik heb die scoop gezien. Voor het geringe prijsverschil zou ik deze laten staan. Er zit iets van 20K euro prijsverschil in ten faveure van het schip in Mallorca maar die ziet er echt stukken minder uit dan degene in NL.
Er liggen er nog meer te koop in de Med maar allemaal minder goed onderhouden. Een mediterraans probleem. Want, naar wie moet je toe?
In Mallorca zitten twee goede reparatiewerven maar met Monaco prijzen.
Wat moet je met een windvaan? Al deze boten hebben een genset aan boord voor de electra van het boordnet.
Ik zou nog maar eens de tijd nemen en goed rondkijken.

De vraag over "spares" begrijp ik niet - dat moet je per geïnstaleerd onderdeel bekijken. Algemene Trintella spares bestaan eenvoudig niet.
Vandaar de dikke pakken boekwerken bij elke boot.
Wat je wel moet hebben is een werfhandleiding met aanduidingen hoe en waar de diverse leidingsystemen lopen. alsmede een GAP, en een volledige set bouwtekeningen die normaliter bij elk schip hoort.
Als je de horizon kunt aanraken is het einde van je reis nabij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 19:21 #77814

Beste Lannes,

De boot in Mallorca is behoorlijk goedkoper dan die in ouddorp. Die in Ouddorp ligt al 2,5 jaar stil. Eigenaar maakt er praktisch geen gebruik van.
Zo heb ik me laten vertellen.
Bij welke prijs zou volgens jou die boot in Mallorca wel een goede deal zijn?

nl.yachtworld.com/boten/1982/T...43439/country.spanje

De reden van de windvaan is dat ik graag iets heb waarbij ik kan vertrouwen op de autopilot. Ik heb mij laten vertellen dat een electronische autopilot sneller kapot gaat????

Gr Giel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 20:06 #77822

  • Lannes
  • Lannes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 2435
Hallo Giel,

De boot waar jij nu naar kijkt is de Jonathan A, een Engelse boot, althans geregistreerd.
Zij wordt aangeboden middels De Valk France.
Hier hangt het er vanaf wie haast heeft. Je zult van beide boten - vermits je direct beschikbaar geld hebt - nog een behoorlijk bedrag kunnen besparen.
Laat er een expert bijkomen voordat je de definitieve stap zet. De vraag is alleen wie? De prijzen die daar gerekend worden zijn Monaco prijzen, vandaar dat je in NL niet alleen een makkelijkere keuze doet maar ook een betere. De Valk is een broker en daar is elke verkoop een. Ze zullen je alles vertellen wat je graag wilt horen.
Ik zal beide boten eens goed vergelijken en e.e.a. op een rijtje zetten.

PS - autopilots in deze categorie, meestal Neco, Segatron o.i.d. kun je niet vergelijken met het spul dat in kleinere jachten gaat.
Als je de horizon kunt aanraken is het einde van je reis nabij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 20:29 #77827

  • Lannes
  • Lannes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 2435
Het netto prijsverschil is iets meer dan 10K. De Charlotte B is wèl 5 jaar nieuwer en dat kun je ook zien aan de afwerking van het schip.
Beide boten zullen beslist een behoorlijke onderhandelingsmarge hebben vooropgesteld dat je ook spijkers met koppen kunt slaan. dat is in deze wereld point 1.

De Jonathan A ziet er niet slecht uit maar is ouder en het gebruikte plaatmateriaal in de boot is van mindere kwaliteit dan die van de Charlotte B. Die scoop is visueel geen aanwinst maar dat is persoonlijk.
De motor van de Jonathan A heeft beduidend meer draaiuren en ben ik benieuwd naar de status van de zeilen.
Beide schepen hebben een echte Med uitrusting en derhalve hebben ze alleen het hoognodigste aan boord.
Op beide schepen geen geavanceerde apparatuur, maar in feite heb je die ook niet nodig. Van de Charlotte B is de Koden radar kapot.
Je zult zeker een bijboot nodig hebben en daar heb ik in de ads niets over gelezen.
De Charlotte B heeft een sterke Onan Gen set, de Jonathan A weet ik niet.
Je zult zeker problemen krijgen met het vinden van een goede expert in Mallorca.Aangezien het eiland wemelt van de Duitsers zul je mss een Duitse expert kunnen vinden. Dit zul je zelf moeten oplossen en zeker niet aan de makelaar over moeten laten.
Als je de horizon kunt aanraken is het einde van je reis nabij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 20:42 #77836

Beste Lannes,

Ik heb een expert gevonden.

Op aanraden van Jan Wart van 4sail.

Erik van Binsbergen(is een Nederlander).

bedankt voor je info.

Trouwens bij Jonathan zit een dinghy met bb.

Is er nog iets te zeggen over de Engels vlag?

gr Giel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 29 juni 2009 22:34 #77857

  • Lannes
  • Lannes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 2435
Ik geloof niet dat de Britse vlag een hinderpaal zal opleveren voor je. Hangt er even vanaf in welk Register de boot staat ingeschreven. Register II is een algemeen register en Register I is als regel gebruikt voor grotere schepen - bespreek dit met de makelaar.
Laat een oliemonster trekken van de motor en analyseren. Om de kosten van evt vervanging ga je niet lachen, zeker niet dáár.
Volgens mij kun je ze minimaal 20K laten zakken. Mss wel meer.
De naam Van Binsbergen komt me bekend voor.
Heel veel succes!
Als je de horizon kunt aanraken is het einde van je reis nabij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 01 juli 2009 06:21 #78051

Hoi,

Ze hebben aangegeven dat de boot is ingeschreven in Register III.

Wat zegt dat dan?

Gr Giel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trintella 53??????? 11 aug 2009 17:54 #82466

  • jeronimo
  • jeronimo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1
Waarschijnlijk al bekend

De Jonathan A is nog maar 150K en bij van der Valk nog steeds 229.

nl.yachtworld.com/core/listing...isting_id=37344&url=
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl