ja, dan zou ik ook nog even toelichten, warom wij op het ijsselmeer gebleven zijn.
maandags had ik thuis al gezien, ca 13.00 hoogwater te H, omstreeks pasen.
maar dan kreeg ik dinsdag op mijn werk telefon van de hafenmester, of ik vrij was, of ik vanavond nog de boot wilde verleggen,plots klaps stond het baggerbedrijf parad, om de hafen uittebaggeren, eerder als verwacht.
gouw op het werk vrij geregeld, en om 18.30 in de auto, ri sneek.
aangekomen, motor starten, hafenmester zij, in een ander vak, welk nog ondieper was. op 2 mtr. voor de steiger , en de boot zat al vast. even achteruit, en vooruit, om in de modder plaats maken.
Op eens, vooruit, geen schroefwater, achteruit, geen schroefwater,ik zij, motor lopt, schroef draaid niet??? schakeling doet het wel...
wij kijken in het ruim, en de schroefas was er helemaal los in, af van de koppeling. nog noooit meegemaakt. baalen, pasen zeilen, dacht, dat gaat niet door.
Hafenmester zij, ik schroef er wel aan, maar het was intussen al 22.00 hij keek er morgen vroeg wel na.
om 13.00 van uit mijn werk gebeld, ja was wel bezig, hij had een verkeerde splint/spie gehaald, moest 8mm zijn, ikke zenuwachtig,denk, in de avond weer bellen, anders de hele tocht afzeggen, stress bij werner...
belde woe om 18.00 de hafenmester, wat een rotkluss zij hij, ik dacht, nog niet inorde, het was even stil aan de telefon, hij zij, heb al proef gedrijd, alles doet het weer.
zeer opgelucht, maar a.technisch hoe ik ben had ik er nog geen vertrouwen in, en durfte niet direkt naar zo een klus het wad op, dacht, als het niet goed vast zit, liever op het ijsselmeer trammelante, dan op het wad..
zodoende zijn wij op het ijsselmeer gebleven, en de bemanning snapte mij ook wel.. (de as zit nog steeds vast..)
ik weet niet of ik het al gezegd heb, ze hebben mij aan alle kanten verwend, hoefde zelf tijdens het bodschappendoen geen tassen dragen, kookten zefs, zeilden zelfs, stuurden zelfs, dronken zelfs,... met mij erbij...