Wederom: dank voor de complimenten
Gelukkig voldoet Trotti aan de verwachtingen qua reactie op de glazen deuren.
@bertje71, meer? Dan moet er eerst weer gevaren worden (maar je kan natuurlijk ook nog terecht op onze
website voor verhalen in een wat andere stijl)
@speed20/beewee, ik vermoed dat het condensverhaal wel op veel boten geldt. Het is zeker niet afhankelijk van de afmeting. Wel van de dikte en geisoleerdheid van de romp. Bij onze contest is de romp niet geisoleerd en verder zijn er hier en daar koudebruggen. Het is deels op te lossen door wat wij nu aan het doen zijn, maar er zal altijd wat aan condens overblijven in de kastjes. Zoals beewee al aangeeft is ventilatie een noodzaak. We ventileren zoveel als haalbaar is, maar lucht achterin de kastjes laten stromen wordt knap lastig. En dat gaat ook ten koste van de ruimte in die kastjes en zoveel ruimte is er al niet.
Voor ons wordt het voldoende bewoonbaar met nog wat meer isolatie (alle kasten ipv alleen de bovenrij zoals we nu nog hebben (tijdgebrek)) en een definitieve oplossing voor de raampjes.
Varen in de mist en op radar hebben we idd vaker gedaan. Zijn we een redelijk goed ge-olied team in. Maar we zoeken het niet op. Zijn we onderweg dan is het niet anders en weten we hoe te handelen. Maar is er een goede haven in de buurt, kiezen we daar echt wel voor.
Ik denk dat de gemiddelde zeiler deze tocht prima kan doen. Voorbereiden, goed het weer in de gaten houden en geen haast hebben! Ook zonder radar kom je dat Kanaal door Zuid-Beveland in de mist door (als het moet). En accepteren dat je einddoel misschien niet gehaald wordt. Verzin je onderweg leuke alternatieven. Hebben wij ook gedaan toen het erop ging lijken dat de mist in Wemeldinge erg hardnekkig was.
@jutter, ik denk dat wanneer we ooit een keer in de zomer in Antwerpen komen, dat we dan de Linkeroever wel gaan proberen. Maar nu is het in het centrum liggen toch wel heel plezierig.
Soms is vakantiepersoneel onmisbaar
Hoelang is dat geleden bij Aquadelta? Er hingen nu overal briefjes van de tijden dat er een havenmeester aanwezig zou zijn. Ga je vervolgens op de deur die toegang geeft tot het kantoor kijken, hangt daar het bericht dat ze van 17 december tot 2 januari geheel afwezig zijn. Prima, dan lig je er in die periode dus gratis.
Wij moeten altijd door de beroepssluis bij Volkerak en de Krammer. De sluiswachters doen hun best en zijn altijd vriendelijk. Maar helaas komen we wel geregeld in aanraking met beroeps die geen rekening wil houden met de plezierbootjes. Door dat schroefwater vlieg je echt alle kanten uit en hebt geen controle meer. We wachten meestal zo lang mogelijk met invaren. Liefst tot de schroeven uit staan. Maar ja dat ging in dit geval niet.