Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland...

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 04 okt 2011 16:56 #227972

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7161
heb jij weer gelijk in rick, alsof alles nog niet lastig genoeg was sluiten ze alle doorgaande wegen af waar wij moesten zijn :dry:

heb je al nieuws over je auto en de motor van je boot?
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 04 okt 2011 17:08 #227976

Nee weinig nieuws helaas.

Morgen ga ik naar de boot, ik heb de auto van mijn broertje te leen.
Henry Drogt van Drogt Jachtservice komt dan aan boord om het probleem hopelijk op te lossen. Het is alleen nog even afwachten hoe laat.

Wat de auto betreft ik heb de vuldop van het kleppendeksel afgenomen en de motor laten starten om te kijken of er ook beweging te zien was. Helaas alles bleef stil je hoort alleen de startmotor. Het heeft dus veel weg van een gebroken distributieketting, maar zo kundig ben ik ook weer niet om te weten of het ook iets anders kan zijn. De man die ik gebeld had om te komen kijken heeft tot op heden niets van zich laten horen, maar al met al zie ik het somber in.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 04 okt 2011 18:06 #227985

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
Bij een gebroken distributieriem is de overbrenging tussen motor en nokkenas verbroken. De motor zelf zou dan wel moeten draaien op de startmotor, maar stil zal het dan zeker niet zijn :S

Succes in elk geval.
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 13:29 #228362

Vanmiddag bij de boot geweest samen met Henry Drogt en vooralsnog het probleem opgelost.

Henry begon met het losmaken van de toevoerleiding naar de opvoerpomp.
Door zijn duim voor het gat te houden en te pompen constateerde hij dat de druk langzaam weg ging. Hij heeft de deksel losgemaakt schoongemaakt en opnieuw gemonteerd en getest. Nu bleef de druk goed.

Vervolgens de toevoerleiding teruggezet met nieuwe ringen en starten maar zei hij. Ik keek hier vreemd tegenaan omdat we nog niet ontlucht hadden. Ho maar en nog maar eens starten, hij was met iets bezig en de motor begon steeds beter te lopen en sloeg aan.
Ik heb hem verbaasd gevraagd wat hij deed. Zijn antwoord, ontucht met de nippels op de brandstofpomp. Dit had ik nog nooit zelf zo gedaan.

Dus TIP! ontluchten van een MD7a doe je het beste met een sleutel 8 en de ontluchtingsnippels van de brandstofpomp.



Daarna de motor lange tijd op toeten in de achteruit laten draaien zelfs volle toeren 2600 en hij bleef het goed doen. Na een tijdje stationair lopen begon hij weer met schommelen. Het advies wat ik kreeg was de tank bijvullen er zit nu nog 10l in en vervang het groffilter. De pomp werkt minder goed stationair dan bij belasting en kan dan moeite hebben met de het groffilter. Ik heb mijn groffilter onlangs gecontroleerd en deze bleek erg vuil te zijn, maar bij de winkel hadden ze geen nieuwe op voorraad dus heb ik hem schoongemaakt en terug gepalaatst.
Een klusje voor de winter dan ga ik hem vervangen voor een DELPHI met waterafscheider.

Ik ben blij en hoop dat het nu goed blijft. Henry bleek een geschikte man die mij goed heeft geholpen en van advies heeft voorzien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 14:10 #228381

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7161
quote( Zijn antwoord, ontucht met de nippels op de brandstofpomp. Dit had ik nog nooit zelf zo gedaan.)


foei rick
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 14:17 #228387

b100 schreef :
quote( Zijn antwoord, ontucht met de nippels op de brandstofpomp. Dit had ik nog nooit zelf zo gedaan.)


foei rick

tja , zo zie je weer hoe een diesel monteur aan zijn trekken komt, moeten we fer eens vragen of hij dat standje ook kent. :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 14:18 #228388

sietse-ten schreef :
b100 schreef :
quote( Zijn antwoord, ontucht met de nippels op de brandstofpomp. Dit had ik nog nooit zelf zo gedaan.)


foei rick

tja , zo zie je weer hoe een diesel monteur aan zijn trekken komt, moeten we fer eens vragen of hij dat standje ook kent. :evil:

Pas maar op dat ze geen dieselmotoren op zijn computer vinden
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 14:30 #228396

b100 schreef :
quote( Zijn antwoord, onlucht met de nippels op de brandstofpomp. Dit had ik nog nooit zelf zo gedaan.)

Tochstaat het zo in de handboekjes hoor.
Alleen geldt het ontluchten van de brandstof(injectie)pomp alleen voor de CAV pomp en niet voor de Bosch pomp. Die laatste komt echter voor zover ik weet vrijwel niet voor.
Ik heb er ooit een samenvatting van gemaakt voor de Leisure27 manual tbv de Engelse Leisure club.Misschien heb je er wat aan.

Bijlage:

Bestandsnaam: Bleeding MD7.pdf
Bestandsgrootte:74 KB
Laatst bewerkt: 05 okt 2011 15:02 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 14:57 #228405

  • Minim
  • Minim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 713
[quote=ontucht met de nippels op de brandstofpomp.[/quote]
:laugh: :laugh: :laugh:
Groet, Ambro
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 17:02 #228476

Stelletje kleine kinderen, hier :laugh:

Hoe snel een type fout gemaakt kan worden. De 'L' toets blijft bij mijn laptop, waarvan vanochtend het beeldscherm is gebarsten, soms hangen.
Maar goed wel grappig om te lezen.

@Ad Toch staat het zo in de handboekjes hoor.

Ik weet dat ik ergens iets had gelezen over de brandstofpomp en ontluchten, maar omdat ik het niet meer bij de hand had durfde ik het toch niet aan. Zoals jij in de handleiding beschrijft werkt het exact. Had ik dat maar 10 x eerder geweten.

Desondanks weer een ervaring en kennis rijker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 05 okt 2011 17:44 #228497

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7161
sorry :blush:
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 08 okt 2011 04:35 #229618

Nou mensen het nu dubbel bevestigd. Mijn auto heeft een hart transplantatie nodig. De distributieketting is geknapt. :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 08 okt 2011 04:46 #229622

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7161
balen. heb je de boot nog overgevaren?
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 08 okt 2011 05:19 #229625

Nee, helaas hij ligt nog steeds in de oosterhaven. Het weer was slecht en ik had niemand om met mij mee te varen. Het ziet er naar uit dat het niet eerder word dan maandag of dinsdag.

Nu eerst naar voetballen en dan misschien vanmiddag met vervoer naar een auto kijken. Morgen worden de bruggen op het winschoterdiep niet bediend.

Dus er ziet niet veel anders op dan, adem in, adem uit, heb geduld..... :unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 10 okt 2011 16:32 #230340

einde;ijk wat vorderingen

morgen verder varen met een vriend van me in de regen, maar eindelijk weer verder.

Vandaag proef gereden in een Saab 9-5 die volledig dealer onderhouden is met een vialle g3 installatie, ik was meteen verkocht. Helaas vandaag net niet gered om nog gekeurd te worden. Morgenmuddag verwacht ik hem op te kunnen halen, als alles meezit met de boot natuurlijk. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 10 okt 2011 16:35 #230343

Heb je een trekhaak achter de boot :whistle:
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 11 okt 2011 06:20 #230551

ATT. Momenteel is het Winscfhoterdiep gestremd vanwege een aanvaring met een brug. Zojuist gehoord op Radio Noord.
Zie ook hier:http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=104212
Ad
Laatst bewerkt: 11 okt 2011 06:21 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 11 okt 2011 08:51 #230586

  • hruiten
  • hruiten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 880
Centaur Phoenix schreef :
Stelletje kleine kinderen, hier :laugh:

Hoe snel een type fout gemaakt kan worden. De 'L' toets blijft bij mijn laptop, waarvan vanochtend het beeldscherm is gebarsten, soms hangen.
Maar goed wel grappig om te lezen.

Jij mag je ondertussen ook wel aanmelden bij giro 555, post het hele verhaal van Motor, boot, auto en laptop in een advertentie en geheid dat 555 overspoeld word met donaties :lol:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 11 okt 2011 18:02 #230749

Update:

Vandaag bij de boot aangekomen, wat startproblemen door lege accu's.
Met walstroom gestart, maar moest toch wel eerst ontluchten. :unsure:

Ik had de brug al in het water zien liggen, ik heb er namelijk voorgestaan met de auto. Toch vertrokken en uiteindelijk langszij moeten leggen in hoogezand, omdat de route dus verder gestemd was.

Oke dan morgen weer een nieuwe poging wagen.

Wel tof vond ik dat de brugwachter mij vroeg om mijn telefoonnummer om mij te bellen zodra er meer bekend was over de brug. Hij heeft mij nog gebeld om te zeggen dat het vandaag niets meer zou worden.
Morgen maar eens bellen en hopelijk kan ik dan 's middags verder varen met vrouw en kids.

De auto is gehaald, wat een super ding, Helaas 2 puntjes niet in orde.
1 lampje achter de snelheidmeter is stuk van 0-70 km, dit had ik overdag niet gezien.
2 Ondanks het feit dat hij vandaag is gekeurd, blijken de koplamp sproeiers het wel te doen, maar de voorruit sproers niet. Dit had nooit zo door de keuring mogen komen.

Maar goed, morgen maar eens bellen. Verder heerlijk, we gaan weer de goede kant op. :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 12 okt 2011 03:50 #230780

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7161
ow lig je voor de brug in sappemeer die gisteren aan gort gevaren is??

www.112groningen.nl/Groningen/...-brug-sappemeer.html
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 12 okt 2011 06:09 #230836

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5679
Weinig mis met het beweegbare gedeelte toch? ;) Staat al een stukje omhoog zelfs...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoe een dag anders kan lopen dan gepland... 19 okt 2011 17:55 #233007

Wat de boot betreft, deze ligt in de haven en blijft deze winter in het water liggen. voor 150,- het hele winterseizoen.

Helaas nog steeds lucht problemen. Ik heb de monteur Henry Drogt gebeld maar deze geeft aan dat grof filter vervangen moet worden, omdat deze de oorzaak is van het aanzuigen van lucht als de motor stationair loopt.

Wat betreft de auto.
De saab dealer heeft de volgende ochtend het geblokkeerde sproeier motortje weer werkend gekregen. Daarna de computer uitgelezen, geen foutmeldingen, maar wel misfires op alle cilinders, zowel op benzine als gas. De klepdekselpakking zou lekken, waardoor olie voor dit probleem zou zorgen. Intussen al 2 x de klepdeksel gedemonteerd en gemonteerd en bougies vervangen.
Er bleek een randje van de klepdeksel afgebroken te zijn en de vloeibarepakking kon dit toch niet blijvend dichten. Intussen een 2e hands klepdeksel opgehaald en gemonteerd. Alles lijkt nu in orde

Volgende week naar een gas monteur om de gascomputer uit te laten lezen en dan waarschijnlijk de relais te laten vervangen. Mocht er iemand zijn met gas problemen met zijn auto ik heb iemand gevonden in assen een erg geschikte vent, die zelfs naar je toe komt en minstens de helft goedkoper is dan de gasboer.

Tot slot nog een uitdaging om uit te zoeken waarom de stoelverwarming niet werkt bij beide stoelen. Helaas ken ik niemand met een saab waarvan ik even de schakelaar kan wisselen om te testen of het hierin zit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.159 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl