Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ridders in de lucht

Ridders in de lucht 17 juli 2013 18:47 #416826

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6918
Was even even aan het klussen in mijn jachtje, en de marifoon stond aan op CH 16.

De Kustwacht heeft een heli ingezet die vlakbij jachten gaat rondcirkelen, het verzoek is om naar CH 06 te gaan en dan gaan deze luchtridders
vragen wie je bent en waar je vandaan komt en waar je naar toe wil.
Ook willen ze je call sign hebben, best wel lachen meesten weten niet eens wat call sign betekend, en gaan driftig op zoek naar papieren

Een jacht varende onder engelse vlag had helemaal geen call sign, of andere registratie, ze hadden net het jacht gekocht en gingen richting Helgoland
er werd hun toch een prettige verdere vaart toegewenst, en de heli ging naar het volgende jacht.

Natuurlijk letten deze heli-mannen goed op de reacties op de pleziervaartuigen onder ze, however ik ga morgen een H op mijn voordek tjetten, ze moeten
de Nees n.l. altijd hebben, deze boot heeft een soort hasj-look.

Heb de kustwacht al diverse keren op bezoek gehad maar tot nu toe hebben ze nog geen stap in de kajuit gezet, ze observeren gewoon je gedrag!!

Goede vaart
Jaap
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 17 juli 2013 18:48 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ridders in de lucht 18 juli 2013 03:40 #416870

  • Tilia
  • Tilia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 439
Tja, het budget moet natuurlijk wel opgemaakt worden anders wordt het vanuit Den Haag verlaagd. Vandaar deze zinloze en milieu onvriendelijke acties tijdens de mooiste dagen van het jaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ridders in de lucht 18 juli 2013 05:16 #416883

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Kapiteinmomo schreef :
Was even even aan het klussen in mijn jachtje, en de marifoon stond aan op CH 16.

De Kustwacht heeft een heli ingezet die vlakbij jachten gaat rondcirkelen, het verzoek is om naar CH 06 te gaan en dan gaan deze luchtridders
vragen wie je bent en waar je vandaan komt en waar je naar toe wil.
Ook willen ze je call sign hebben, best wel lachen meesten weten niet eens wat call sign betekend, en gaan driftig op zoek naar papieren

Een jacht varende onder engelse vlag had helemaal geen call sign, of andere registratie, ze hadden net het jacht gekocht en gingen richting Helgoland
er werd hun toch een prettige verdere vaart toegewenst, en de heli ging naar het volgende jacht.

Natuurlijk letten deze heli-mannen goed op de reacties op de pleziervaartuigen onder ze, however ik ga morgen een H op mijn voordek tjetten, ze moeten
de Nees n.l. altijd hebben, deze boot heeft een soort hasj-look.

Heb de kustwacht al diverse keren op bezoek gehad maar tot nu toe hebben ze nog geen stap in de kajuit gezet, ze observeren gewoon je gedrag!!

Goede vaart
Jaap

Over die luchthelden op sokken heb ik er nog wel een paar;
Als charterschip voeren wij altijd net buiten de TE route van Terschelling naar Cuxhaven, dus net tenzuiden, zodat je van de koopvaardij geen last hebt.
Sinds jaren mag dat niet meer, omdat schepen onder klasse in de route moeten, dus ook een charterschip.
2 haar terug hoorde ik het KWC vliegtuig boven Ameland vragen aan een charterschip buiten de route en waar hij heen ging, antwoordt was Cuxhaven.
Dat was dus helemaal fout, dikke prent etc.
Als hij nu geantwoord had de dicht bijzijnde zeehaven, zoals Borkum, was het goed geweest. je mag wel uit de route voor de volgende haven, niet voor 4 havens verder?
Boete was iets van 3000-4000 euro heb ik later vernomen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 18 juli 2013 05:17 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ridders in de lucht 18 juli 2013 05:58 #416891

WADnWIND schreef :
Kapiteinmomo schreef :
Was even even aan het klussen in mijn jachtje, en de marifoon stond aan op CH 16.

De Kustwacht heeft een heli ingezet die vlakbij jachten gaat rondcirkelen, het verzoek is om naar CH 06 te gaan en dan gaan deze luchtridders
vragen wie je bent en waar je vandaan komt en waar je naar toe wil.
Ook willen ze je call sign hebben, best wel lachen meesten weten niet eens wat call sign betekend, en gaan driftig op zoek naar papieren

Een jacht varende onder engelse vlag had helemaal geen call sign, of andere registratie, ze hadden net het jacht gekocht en gingen richting Helgoland
er werd hun toch een prettige verdere vaart toegewenst, en de heli ging naar het volgende jacht.

Natuurlijk letten deze heli-mannen goed op de reacties op de pleziervaartuigen onder ze, however ik ga morgen een H op mijn voordek tjetten, ze moeten
de Nees n.l. altijd hebben, deze boot heeft een soort hasj-look.

Heb de kustwacht al diverse keren op bezoek gehad maar tot nu toe hebben ze nog geen stap in de kajuit gezet, ze observeren gewoon je gedrag!!

Goede vaart
Jaap

Over die luchthelden op sokken heb ik er nog wel een paar;
Als charterschip voeren wij altijd net buiten de TE route van Terschelling naar Cuxhaven, dus net tenzuiden, zodat je van de koopvaardij geen last hebt.
Sinds jaren mag dat niet meer, omdat schepen onder klasse in de route moeten, dus ook een charterschip.
2 haar terug hoorde ik het KWC vliegtuig boven Ameland vragen aan een charterschip buiten de route en waar hij heen ging, antwoordt was Cuxhaven.
Dat was dus helemaal fout, dikke prent etc.
Als hij nu geantwoord had de dicht bijzijnde zeehaven, zoals Borkum, was het goed geweest. je mag wel uit de route voor de volgende haven, niet voor 4 havens verder?
Boete was iets van 3000-4000 euro heb ik later vernomen.
Als motorvoortgedreven schip ben je inderdaad verplicht de VSS te volgen, tenzij je onderweg bent naar een haven onderweg het VSS en dan mag je inderdaad via de Inshore traffic zone.

Zeilend is een heel ander verhaal, dan mag je gewoon buiten het VSS zeilen, alleen het kruisen er van dient in een hoek van 90 graden te gebeuren, en je mag het verkeer niet hinderen.

Er leiden verschillende wegen om het VSS heen. Maar belangrijk is inderdaad dat je een goede reden hebt om "buiten" de VSS te motoren, een goede reden is een haven onderweg of een bunker afspraak, of een crew wissel.

Dit verhaal is dus verplicht voor schepen langer dan 20 meter. Jachten van onder de 20 meter worden geacht het VSS te respecteren en de schepen niet te hinderen.


Meer info hier: navruleshandbook.com/Rule10.html
Sail now, work later........
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ridders in de lucht 18 juli 2013 17:49 #417066

Een andere goede reden volgens de wetgevers is om via een Inshore Traffic zone te varen is als je de veiligheid van schip en/of bemanning in gevaar brengt doordat je het TSS volgt. Maar waag het maar niet om bijvoorbeeld met een harde zuidenwind en dus minder zeegang dicht onder de kust boven de Waddeneilanden daar door de Inshore te gaan varen...

De ambtenaren begrijpen blijkbaar niet dat veel zeegang voor een schip gevaarlijker is dan weinig.
Laatst bewerkt: 18 juli 2013 17:53 door Noorderzon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl