Ploegend tegen wind en tij, wordt het een lange nacht. Het is koud en guur, en 45 graden helling gaat ook wel eens vervelen.
Bijlage SALSUS_140529_01.jpg niet gevonden
Bijlage SALSUS_140529_02.jpg niet gevonden
Redelijk uitgeput komen we om half twee lokale tijd aan bij het brakke drijvende dieselstation van Queen Anne's Battery marina.
Bijlage SALSUS_140529_03.jpg niet gevonden
De Watt&Sea mannen gaan aan de slag en wij kijken naar de grappige sluis die twee ronde draaideuren gebruikt, in plaats van de gebruikelijke openklappende deuren.
Bijlage SALSUS_140529_04.jpg niet gevonden
Na 3 uur zijn we nog niet veel verder, men zegt dat de W&S niet oplaadt omdat ik teveel akkuspanning heb. Eh - ik heb volgens mijn monitor 100Ah gebruikt, dan moet dat ding toch op kunnen laden? Nee, volgens ons heeft u 100% geladen accus. Maar morgen komt een electricien nog kijken. Zucht.
Het is half zes en tijd om ons in te schrijven voor de ARC Portugal, dus we gooien de trossen los om richting Mayflower Marina te gaan. Gisteren, in Lezardrieux, hadden we nog een gesprekje met een van de (ex)directeuren van de MM, die erg trots was op zijn thuishaven. En terecht, blijkt, het is goed vertoeven. We hebben ook de code van de 'private bathrooms', erg chique! Ondertussen is ZFer Steef (Sea Force One) ook gearriveerd.
De organisatie verwelkomt ons hartelijk en we doen een drankje in de Royal Plymouth Corinth Yacht Club. Prachtig uitzicht vanaf de club op de baai en het beroemde 'breakwater' van Plymouth.
Bijlage SALSUS_140529_05.jpg niet gevonden
Men kan er ook eten, maar ons staat dat Engelse eten niet aan na onze lange dag. Zoals Riccardo memorabel zegt in zijn "The Godfather" accentje: I needa ah ded annimal! Wij zijn het daar volledig mee eens en we vinden een leuke Blues Bar & Grill. Een geweldige zangeres en funky gitarist spelen uitstekende jazz en het is een mooie afsluiting van een lange 36 uur.