Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Schippers - Sluismeester: 2-1

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 18:44 #541182

Rikken schreef :
Het benoemde probleem zou naar mijn idee steeds minder moeten spelen.

da's gek; ik heb het de laatste 35 jaar alleen erger zien worden.
Meer bruine vloot, minder doortastende sluiswachters, geen kennis van BPR.
En de jachten maar wachten....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 18:45 #541184

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18089
Faran schreef :
Sluismeester roept op VHF 20 om de bakboordsluis in te varen.
Ik meld aan de sluisbaas: Daar zijn we zojuist achteruit gevaren.
Antwoord terug: Oh ja, ik bedoel natuurlijk die andere.
Ja, het is natuurlijk maar net waar je vandaan kijkt wat bakboord is :whistle:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 15 aug 2014 18:47 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 18:48 #541186

ilCigno schreef :
Ja, het is natuurlijk maar net waar je vandaan kijkt wat bakboord is :whistle:

het alternatief is dat de sluiswachters moeten leren wat Noordersluis, Zuidersluis, Oostersluis of Westersluis is..... denk je dat dat zou lukken :woohoo:

(Kleine of Grote, dat snappen ze wel, in Kornwerderzand)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 18:57 #541188

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Als je vanuit het Markermeer de linkersluis invaart en vervolgens achteruit weer uitvaart, dan moeten beide partijen het er toch over eens zijn dat in dit geval de linkersluis de bakboordsluis bedoeld wordt.
Communiceren blijkt hier ook weer een probleem. Of desinteresse.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 18:58 #541189

  • Espiritu
  • Espiritu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 800
Het leed dat sluizen heet :) Ach, zo maak je tenminste nog eens wat mee. In mijn ervaring is het het handigste als je eerst de schipper zelf oproept; pas als dat niet lukt overleg met de sluitmeester(es).

De meeste beroepsschippers zijn echt de beroerdste niet, en zolang jij begrijpt dat zij niet alle tijd hebben doen ze zelden moeilijk als je ze vraagt om je bv voor te laten gaan, rustig weg te varen etc.

Mijn 2e sluistactiek: voldoende broodjes, knakworsten en koffie bij de hand hebben :p
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 20:40 #541231

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2653
Baasklusje schreef :
Rikken schreef :
Het benoemde probleem zou naar mijn idee steeds minder moeten spelen.

da's gek; ik heb het de laatste 35 jaar alleen erger zien worden.
Meer bruine vloot, minder doortastende sluiswachters, geen kennis van BPR.
En de jachten maar wachten....

Het is jammer dat je nu juist deze zin blijkbaar de belangrijkste uit mijn bijdrage vindt.
Rws ergerde zich aan de, volgens het bpr onterrechte, voorrang die de binnenvaart binnen de organisatie al jaren kreeg. De laatste jaren werkt men er aan om dit te verbeteren. Er is dus wel degelijk kennis van het bpr. Het feit dat jij het tegenovergestelde van de rws doelstellingen signaleert zou betekenen dat het een en ander dus totaal niet werkt. Wees realistisch en objectief. Als je dan nog steeds van mening bent dat het voortrekken van de beroepsvaart erger wordt kun je inderdaad het beste een klacht bij rws indienen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 22:10 #541270

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27457
Rikken schreef :
Als je dan nog steeds van mening bent dat het voortrekken van de beroepsvaart erger wordt kun je inderdaad het beste een klacht bij rws indienen.
Het is niet zo dat het voortrekken van de beroepsvaart door sluiswachters erger wordt, naar mijn idee. Het probleem is meer dat er de laatste jaren een achteruitgang lijkt te zijn in punctualiteit en de effectiviteit waarmee sluiswachters opereren. Er wordt vaak vreemd omgegaan met de lichten bijvoorbeeld. Kortgeleden viel me bijvoorbeeld op dat men ergens de lichten bijna 10 minuten op rood/groen liet staan.
Wat ik van oudsher gewend ben is dat men rood/groen gebruikt als signaal dat het groene licht aanstaande is en je kunt losmaken van de wachtsteiger. Dan moet het niet niet meer dan 1-2 minuten rood/groen blijven. Nu lag iedereen doelloos voor de sluis te dobberen en dan, na een eeuwigheid, gaat de zaak eindelijk op groen.

--
stegman
Laatst bewerkt: 15 aug 2014 22:12 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 22:24 #541274

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Tja, staan de lichten op rood - groen, wordt je opgeroepen om haast te maken. Bij 7 bootlengtes voor de sluis. :S
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Laatst bewerkt: 15 aug 2014 23:06 door Faran.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 15 aug 2014 22:47 #541278

  • Nebulae
  • Nebulae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 226
Dat van die lichten herken ik ook heel sterk!

Ik hoorde laatst iemand de sluis roepen met de vraag of er nog een duikboot uit moest komen, omdat de lichten maar rood bleven.
Groeten,

John
http://www.zwetsviool.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 16 aug 2014 03:36 #541288

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2653
Een gedeelte van de onduidelijke lichten is te wijten aan de automatisering van bruggen en sluizen. Kon een sluismeester vroeger zelf de lichten bedienen, tegenwoordig zijn die lichten onderdeel van het systeem. Dit allemaal om de veiligheid te verhogen. Lichten gaan bijvoorbeeld pas op groen als bruggen of deuren volledig geopend zijn. Ook het geven van rood groen voor de wachtende schepen kan bij een aantal sluizen pas als de uitvaart geen groen meer heeft. Als er een storing optreedt blijven lichten onnodig lang branden omdat ze niet meer handmatig uitgezet kunnen worden. Dit alles zal misschien wel veiliger zijn maar ben het met jullie eens dat het zeker niet sneller en efficiƫnter werkt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 16 aug 2014 09:48 #541377

Faran schreef :
Tja, staan de lichten op rood - groen, wordt je opgeroepen om haast te maken. Bij 7 bootlengtes voor de sluis. :S

kwam je van stuurboord of van bakboord?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 16 aug 2014 10:40 #541400

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12585
Rikken schreef :
Een gedeelte van de onduidelijke lichten is te wijten aan de automatisering van bruggen en sluizen. Kon een sluismeester vroeger zelf de lichten bedienen, tegenwoordig zijn die lichten onderdeel van het systeem. Dit allemaal om de veiligheid te verhogen. Lichten gaan bijvoorbeeld pas op groen als bruggen of deuren volledig geopend zijn. Ook het geven van rood groen voor de wachtende schepen kan bij een aantal sluizen pas als de uitvaart geen groen meer heeft. Als er een storing optreedt blijven lichten onnodig lang branden omdat ze niet meer handmatig uitgezet kunnen worden. Dit alles zal misschien wel veiliger zijn maar ben het met jullie eens dat het zeker niet sneller en efficiƫnter werkt.
Daar komt bij dat, dankzij afstandsbediening, de bedienaar vaak meerdere objecten moet bedienen, waardoor je soms "onnodig" langer ligt te wachten dan, zo op het oog, nodig is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Schippers - Sluismeester: 2-1 16 aug 2014 11:13 #541420

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10131
Sinds jij weg bent is het gewoon allemaal bergafwaarts gegaan ;) maar we hebben je liever op het water dan terug op je post.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl