Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Sluisperikelen

Sluisperikelen 17 okt 2015 20:47 #673516

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Zaterdag morgen. Het zonnetje schijnt. Zodra we aan boord komen maken we gauw schoon schip en laden de spullen voor een lang weekend in.
We gaan een rondje buitenom doen. Er staat een mooi windje, noordoost. Rond de 10 a 12 knopen. Ideaal.
De varen richting de Volkeraksluis. Vanwege onze hoogte moeten we door de beroeps. We kijken elkaar aan en gniffelen wat. Zouden ze ons weer langs de meetpaal leggen?
Een mijl voor de sluis roept de beroeps, die naast ons vaart, de sluis op. Als hij instructies heeft gehad, roep ik de sluis.
"Meert u maar af aan het remmingwerk bij de meetpaal" zegt de sluismeester. We kijken elkaar lachend aan. Zouden ze hier geen database aan leggen van ATIS codes en hun hoogte, vragen we ons af.
Het is druk, dus we meren af en lunchen alvast. Net als we klaar zijn krijgen we instructies. Er zijn 4 beroeps voor ons waaronder een dubbele duwbak, en wij moeten achterin bakboord afmeren.
We wachten totdat alle beroeps "los" zijn, sluiten aan en varen de sluis in. De beroeps voor ons zet netjes zijn schroef achter uit zodat we op het gemakje kunnen aanlegen.
Maar zodra we liggen gaat de schroef weer volle patat aan. We liggen goed vast en hebben er weinig last van dus we laten het zo. Leven en laten leven.



Als we de sluis uitvaren kijk ik op de klok. Het is nog een klein kwartiertje varen naar de Haringvlietbrug. Brugopening gaan we niet halen, meen ik. Zullen we weer aan het ondiepte paaltje voor de brug gaan liggen, oppert mijn ega.
Het paaltje is er vast niet voor gemaakt, maar we liggen prima. Ik doe in de kuip een tukje, in het zonnetje.
Ruim op tijd zet de brugwachter het licht rood/groen. De horde voor de brug stoomt op. Wij wachten nog even.
Pas als we de bomen op de weg dicht zien gaan maken we los. Direct na de brug zetten we zeil en zeilen richting Stellendam.
Na een heerlijke tocht, die helemaal bezeild is, gaan we aan de noordkant van de Haringvlietdam voor anker. We genieten van de zonsondergang en de opkomende maan.



Na een rustige nacht varen we richting Goereese sluis. Bij boei DG4 hoor ik de sluismeester een jacht manen om snel de sluis in te varen. Ik roep de sluis en vraag of we ook nog mee kunnen.
Dat kan, maar dan moeten we wel opschieten. Zo gevraagd, zo gedaan. Als we de sluis invaren liggen er 2 jachten voorin.
"Zullen we in de zon gaan liggen?" zeg ik. Ik wil halverwege de sluis aan stuurboord gaan afmeren. Uit de speakers galmt het dat ik verder naar voren moet.
We kijken elkaar aan. Hij zal wel de kleine sluis willen draaien, zeg ik. Dus meren we helemaal voorin af, naast een wat kleiner jacht.
Net als we liggen gaan de achterste sluisdeuren dicht. Stomverbaasd kijken we elkaar aan. Waar was dit nu voor nodig? Drie jachten voorin op een kluitje en de rest van de sluis leeg.

Zal wel. We zeilen door het slijkgat over de Bollen van het Witte zand naar de Roompot. Tegen 15:30 uur leggen we aan bij de wachtsteiger.
Ik roep de sluis, vraag wanneer we erdoor kunnen i.v.m. onze hoogte. Ik moet om 18:00 uur nog maar een een roepje doen, meent hij.
Komt mooi uit. We halen de Genua eraf en zetten de High Aspect erop. Het stuk terug zal aan de wind zijn.
Om 17:30 halen we een frietje bij "de Helling". Om 18:00 liggen we met 3 jachten te wachten op voldoende hoogte.
Nog voor ik de sluis kan roepen worden we zelf geroepen. De sluis is defect, en de monteur is gebeld.
We kijken elkaar aan. Tot 22:00 kunnen we erdoor, dus ik vraag eens heel voorzichtig hoe lang het gaat duren. Nou, de monteur is onderweg, meent de sluismeester.
Onze achterburen worden wat nerveus. Ze moeten morgen werken, en willen nog graag voor het donker naar Colijnsplaat.
Om 19:00 is het dan zover, we mogen naar de sluis komen. De jachten achter ons gooien meteen los, maar wij wachten nog even.
Net als ze voor de sluis zijn, roept de sluismeester. De sluis doet het nog steeds niet, maar de monteur is ter plaatse.
De jachten komen terug. We stappen van boord om de lijnen aan te nemen. Half uurtje later, de sluismeester. Nou doet ie het echt, meent hij.
En verhip, we kunnen erin. Alleen jammer dat die "snelle" jongen die net nog binnenliep meent dat ie alleen in de sluis ligt.
Daardoor komen we met de mast onder de brug te liggen. Ik roep de sluis nog maar eens om te vragen naar de hoogte, en hoeveel we omhoog zullen gaan.
Zou net moeten kunnen. Het is al donker als we het anker in de betonhaven laten vallen. We zijn moe. Bij laagwater tussen de onverlichte boeitjes was ook nog best inspannend. Morgen aan de wind terug.



Na een wat onrustige nacht gaan we ankerop. Bij oostenwind lagen we toch niet zo beschut in de betonhaven. Met name bij hoog water klotste het behoorlijk.
We zeilen naar Colijnsplaat, en dan voor de zeelandbrug langs richting Zierikzee. We hebben geen haast, en vinden het ook niet erg dat de brug zo ongeveer voor onze neus weer dicht gaat.
Tijd voor een warme kop soep. Na de brug zeilen we naar het Keeten richting het Zijpe.
De Krammersluis ligt pal in de wind, en we hebben geen zin om op het Zijpe op te kruisen, dus zetten we de motor aan.
De Krammer is de laatste sluis van ons tripje. We kijken elkaar aan, het zal toch niet?
We roepen de sluis. Er zijn 4 beroeps voor ons, waarvan 1 kegelschip en een tweemaster. We leggen aan achter het remmingwerk bij de wachtplaats.
Als de deuren open gaan roept de sluismeester iedereen om de beurt op en deelt vlotjes de sluis in. Wij gaan als laatste bakboord achterin.
Probleemloos schutten we naar het Volkerak. We kunnen nog naar de ingang van het Rijn-Schelde kanaal zeilen en het laatste stuk zetten we de motor aan.
Rondje van 3 dagen buitenom. Geeft weer zat stof om bij de haard van de winter op terug te kijken.

Get your facts first, then you can distort them as you please
Laatst bewerkt: 17 okt 2015 20:57 door JohnBerg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 17 okt 2015 21:38 #673527

Leuk verhaal & mooie plaatjes!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 17 okt 2015 21:57 #673531

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17703
Mooi verhaal, mooie foto's, mooie tocht.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 03:50 #673562

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
Mooi verhaal John! Klinkt als 3 ontspannen dagen zeilen. Heerlijk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 07:23 #673572

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7038
Mooi verhaal John, klinkt als een heerlijk tochtje. Wordt ik weer een beetje bedroeft dat Dutch Rose al in de hal staat...
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 08:57 #673598

  • Rambam
  • Rambam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18
Leuk om eens te lezen hoe het er bij de beroepsvaart in de sluis aan toe gaat.
Dat van die meetpaal snap ik niet?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 13:29 #673688

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Rambam schreef :
Dat van die meetpaal snap ik niet?

We hebben zelf geen foto van de meetpaal, dus ik heb er een op internet gezocht. De bedoeling is dat je aan het remmingwerk gaat liggen, naast de meetpaal. Dat is die paal met dat grote zwarte vierkant bovenin.
Ik schat dat dan vanuit de bediening een inschatting gemaakt kan worden over de hoogte van het te schutten jacht.
Die paal staat er zeker al sinds 2007.
Waarom daar een paal staat en bij alle andere Zeeuwse sluizen niet week ik niet. Het zou met de drukke A29 te maken kunnen hebben, die over de sluisbrug loopt. Die wordt tijdens de spits niet geopend.
Ook is er voor 2007 een incident geweest met een jacht dat door de beroeps wou, maar waar de sluismeester erop stond dat het door de jachtensluis zou gaan. Aan dat jacht is toen schade ontstaan, en de eigenaar heeft RWS aansprakelijk gesteld.

Get your facts first, then you can distort them as you please
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 13:43 #673694

  • Seashore
  • Seashore's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 799
Dank voor je verhaal, leest lekker weg. Inspireert om ook eens deze tocht te maken, maar zou dan graag een ervaren opstapper aan boord hebben. #geenzeeervaring :dry: Ook de functie van de meetpaal kende ik niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 17:40 #673781

  • Bert007
  • Bert007's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Prima weekendje gehad samen zo te lezen :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 18:25 #673801

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7420
Ik heb het verhaal met veel plezier gelezen, maar,
( en dan weet je het wel, nu gaat die O.Z. effe mierenneuken. )

Waar zaten de perikelen ?
Perikelen : lastige en/of gevaarlijke problemen

Heb ik iets gemist ?
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Sluisperikelen 18 okt 2015 20:52 #673871

  • Ameesing
  • Ameesing's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1533
Klinkt als een heerlijke tocht...

Leuk geschreven

Nb: ook hier zat ik te wachten tot de echte "sluisperikelen" zich zouden aandienen, maar het viel voor jullie gelukkig mee... (En ik had je verhaal vast ook met net zoveel plezier gelezen als het een andere titel had).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 18 okt 2015 21:33 #673887

  • Ned221
  • Ned221's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3
Mooi verhaal, ik krijg er zin van!
Je boft maar dat je vrouw ook van zeilen houdt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 08:27 #673939

  • alphons
  • alphons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 230
In het kader van de problemen bij- en met sluizen het volgende:
Voor de watersporters die gebruik moeten maken van de IJssel en de Twentekanalen wil ik wijzen op het feit dat de sluis bij Eefde, U weet wel de probleemsluis, moeilijker te passeren is op dit moment.
Door de lage waterstanden in de IJssel is de drempel van de sluis voor de beroepsvaart moeilijker te passeren. Daardoor is er een soort voorkamer geconstrueerd aan de invaarkant van de IJssel waardoor het schutten langer duurt.
Er dient telkens aan de sluismeester te worden gevraagd of het mogelijk is met je scheepje samen met de beroepsvaart mee te kunnen.
Het komt regelmatig voor dat je enkele malen moet wachten omdat de sluiskolk vol is met beroepsvaart en dan pas je niet meer in de kolk, hoe klein of je bootje ook is .
Zo duurde de laatste passage voor ons circa 1 uur en drie kwartier. :(
Voor de rivier de IJssel nog het volgende punt van aandacht:
Door de lage waterstand in de IJssel is het verstandig verder uit de kant te blijven i.v.m. de kribben in de rivier en ook de betonning aan de juiste kant ruim te passeren.
De aanraking met kribben is niet aan te bevelen :whistle:
Voor het IJsselmeer nog de volgende waarschuwing:
Past U op voor de transporten van de windturbines; blijf op minstens twee kilometer afstand als zeiler. U loopt anders het risico op bijzonder onvriendelijke en onheuse manier namens RWS
te worden "verwelkomd" door een commissie van ontvangst. :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 10:52 #673996

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12504
alphons schreef :
Past U op voor de transporten van de windturbines; blijf op minstens twee kilometer afstand als zeiler. U loopt anders het risico op bijzonder onvriendelijke en onheuse manier namens RWS
te worden "verwelkomd" door een commissie van ontvangst. :evil:
Ervarings deskundige? ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 15:30 #674078

  • alphons
  • alphons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 230
Beste Albert,
nu je er zeer nadrukkelijk om vraagt wil ik, na twee weken wel een toelichting geven op mijn waarschuwing inzake de passage van een transport van een compleet rotorblad bestemd voor een van de subsidiemolens waarmee, tussen Urk en Lemmer, de kust van het IJsselmeer wordt verfraaid!.
We voeren van Lemmer naar Urk op circa 700 tot 800 meter verwijdert van de reeds geplaatste fundamenten van de nog te bouwen molens ongeveer acht tot negen kilometer ten noorden van Urk. Het zicht was goed en de zon scheen bij een magere windkracht 4.
We zien aan stuurboord ongeveer 2 tot 3 km een vreemd voorwerp, dat achteraf na gebruik van een verrekijker, een binnenvaartschip bleek te zijn , na gebruik van de verrekijker, met als lading een groot voorwerp. Van deze afstand was dit nog niet met de verrekijker te zien dat het een transport van een rotorblad betrof.
Dit transport werd vergezeld door drie wachtschepen , twee zodiacs die blijkbaar in de omgeving zeer snel rondvoeren , en een schip van RWS dat de gehele optocht op een afstand volgde.
De afstand was echter nog zo groot dat het niet goed te onderscheiden was op deze afstand.
Binnen een kwartier echter kwam er een zodiac met een zeer grote snelheid op ons af en ging met de motoren nog op groot vermogen en dus met veel kabaal naast ons varen en riep ons iets toe wat we natuurlijk door de herrie , die hij zelf veroorzaakte, niet konden verstaan.
De zodiac werd bestuurd door een jongeman die blijkbaar iets te zeggen had maar niet zelf de tegenwoordigheid van geest bezat om de motoren van zijn boot af te zetten waardoor hij verstaanbaar zou kunnen worden . Ik moest hem voorzeggen zijn motoren af te zetten wat hij overigens niet deed!
"je moet het transport achterlangs passeren en ruim twee kilometer afstand houden" weet hij ons uiteindelijk over het kabaal van zijn motoren mee te delen " en je koers tenminste veertig graden naar het westen verleggen" schreeuwt hij ons uiteindelijk nog toe.

We waren zeker nog 1,5 km. verwijderd van het transport en voeren sneller dan dit transport en zeker niet op ramkoers!!
Bovendien verwijderden we ons van het bewuste transport i.p.v. er naar toe te varen .
Wat mij echter in hoge mate stoorde is de manier waarop in dit geval RWS meent watersporters te benaderen door personeel (misschien ingehuurd) dan wel door eigen personeel.
De jongeman ( ik schat hen op amper 20 jaar jong) die tegen een zeiler uitvalt, die zeker twee generaties ouder is dan hij en dan begint met "jij moet de koers ten minste veertig graden naar het westen verleggen..... Dit schoot mij wel op dat moment wel in het verkeerde keelgat. Ik had in militaire dienst als sergeant dit niet gepikt en zeker drie dagen verzwaarde dienst uitgedeeld en op school had ik dit ook van mijn leerlingen niet geaccepteerd. Ook niet anno 2010. Wanneer overheidsinstellingen zoals RWS denken dat dit nu de juiste manier is om het publiek te benaderen denk ik toch dat zij op de verkeerde weg zijn . Aan omgangsvormen wordt blijkbaar bij RWS maar ook bij andere overheidsinstellingen geen al te grote aandacht meer besteed in opleidingen en waarschijnlijk ook niet bij eventueel ingehuurd personeel van derden.

Ik heb de koers verlegd en ben omgevaren en heb niets meer gezegd want spreken is zilver en zwijgen is in dit geval goud.!! Maar dat kostte mij wel zeer grote moeite!! :whistle:


Een gewaarschuwd mens telt voor twee; dus bij deze bent U gewaarschuwd als je nog over het IJsselmeer moet om eventueel je bootje naar de winterstalling te varen en daaraan wil ik nog toevoegen dat je je ook als watersporter niet moet laten provoceren door het z.g. gezag hoe onbeschaafd deze zich ook tegenwoordig ten overstaan van burgers meent te moeten gedragen.
Je kunt je natuurlijk wel voorstellen, Albert, dat ik enige tijd nodig had om de druk op de ketel te laten zakken want op het moment van het" vriendelijke gesprek " met deze jongeman riskeerde hij wel het wel slachtoffer te worden van een ontploffing. :angry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 17:03 #674110

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8634
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 17:06 #674116

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12504
Als ik dit zo lees, is mijn eerste gedachte, dit is een duidelijk gevalletje van meer PK's dan fatsoen/verstand.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 19:26 #674178

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9726
Of een beetje moeite met autoriteit?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 20:13 #674204

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7420
Albert 45 schreef :
Als ik dit zo lees, is mijn eerste gedachte, dit is een duidelijk gevalletje van meer PK's dan fatsoen/verstand.

Zien we toch wel meer :
laag IQ, gecompenseerd door veel pk's . :evil:
Maar dat ook voor de overheid wordt ingezet,
zal wel een stagegevalletje zijn.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 20:21 #674208

Ik vraag me af of dit wel enige rechtsgeldigheid heeft. Ik had mooi mijn voorliggende koers gehandhaafd. Hij had echt de t*ring kunnen krijgen :evil: !

Laat deze zogenaamde RWS-man zich eerst maar eens legitimeren. Naam noteren en een officiële klacht indienen. Dit gaat echt alle perken te buiten.

EDIT: Pfff. Ik zie dat dit wel heel erg off-topic is... Sorry John :unsure: . Was een mooi tochtje :cheer: .
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Laatst bewerkt: 19 okt 2015 20:24 door Belerion II.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 19 okt 2015 22:23 #674233

  • alphons
  • alphons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 230
Beste Albert,
je stelt "meer pk s dan fatsoen/verstand" en ik geloof dat je daar precies de spijker op de kop slaat. Bovendien moet ik zeggen dat ik door werknemers van RWS altijd netjes werd behandeld en te woord gestaan in het verleden.
Daarom geloof ik dat de snotneus, die ik op het IJsselmeer sprak een werknemer was van een ingehuurde partij die hand en spandiensten verricht bij dit soort klussen.
In eerste instantie dacht ik bij het zien van zo n transport dat het ging om transport van brugdelen van voorgespannen beton. Pas toen ik om het transport moest varen zag ik dat het ging om het transport van rotorbladen.
De foto die Arjaan heeft afgedrukt toont aan hoe het transport van deze grote rotorbladen er uit ziet. Ik had zelf geen tijd bij de passage van dit gevaarte om te fotograferen.
De bladen van de rotor steken zo ver buiten het transportschip dat bij mij in eerste instantie de gedachten opkwamen aan het mislukte transport en plaatsing van een brugdel in Alphen. Er hoeft maar een kleinigheid te gebeuren en er volgt een ongeluk dat het hele geval kentert of de lading van het binnenschip afvalt.
Bij zo n gevaarlijk transport is het overbodig een "vriendelijke uitnodiging " te doen om uit de buurt van zulk een transport te blijven. Dat doet elk weldenkend mens vanzelf wel.
Tevens moet ik nog opmerken dat ik grote moeite heb met personen en overheidsdiensten die proberen autoriteit uit te stralen die ze in de meeste gevallen reeds geruime tijd niet meer bezitten dan wel geen enkel gezag meer hebben door het beleid dat werd en wordt gevoerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 20 okt 2015 07:18 #674279

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
de foto verklaart een hoop.
Ik snapte er al weinig van, rotorbladen konden in mijn beleving gewoon aan dek liggen. Maar dit is een voor gemonteerde propellor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 20 okt 2015 07:38 #674286

  • alphons
  • alphons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 230
Beste Bart,
ik begrijp nog steeds niet op welke manier een complete rotor op een binnenvaarder wordt bevestigd. Dat was niet te zien ook niet toen ik er op enkele honderden meters langs moest varen. En met behulp van een verrekijker was ook niet te zien op welke manier een dergelijk compleet rotorblad was bevestigd.
Ik ga er van uit dat een dergelijk rotorblad bestaat uit een composietmateriaal van een kunststof.
Dus vastlassen op het dek kan niet zoals in de offshore industrie wel gebeurd.
Wellicht kun je begrijpen dat ik direct moest denken aan het ongeluk met het transport in Alphen
bij het zien destijds van deze optocht!.

Vriendelijke groet,
Alphons.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 20 okt 2015 07:48 #674289

Tijdens de 200 myls kwam er ook zo eentje voor mij langs. Er werd wel wat gecommuniceerd via de marifoon. Maar dat ging allemaal erg netjes. Je weet niet wat je ziet als dat langzaam dichterbij komt! :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Sluisperikelen 20 okt 2015 08:13 #674295

  • alphons
  • alphons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 230
Beste Chris,
ik wist ook niet wat ik zag toen ik in de verte zulk een transport zag.
Ik dacht in eerste instantie een brug te zien op een plek waar volgens de kaart geen brug behoort te zijn :dry:
Zo te horen werd je wel fatsoenlijk te woord gestaan dus RWS is aan de beterende hand.

Vriendelijke groet,
Alphons.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl