Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Té Krappe sokken

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 06:39 #928473

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29048
Daar gaat je bestelling uit China.....

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 22 mrt 2018 06:39 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 07:17 #928484

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6079
in ieder geval wel netjes opgestapeld....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 07:49 #928489

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8152
Zeg, Kap, zou je er niet een extra slepertje bij vragen?

Nee hoor Loods, nergens voor nodig. Dat lukt zo ook wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 08:25 #928498

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7597
Tja het moet tegenwoordig alsmaar groter liefst automatisch.
En als er dan iets fout gaat zijn de gevolgen ook groter.
Maar de verziekering dekt dit wel.

( opzettelijk verkeerd geschreven, geeft aan wat ik van die firma's vind tegenwoordig ).
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 09:02 #928507

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27450
Het mooiste beeld zit aan het eind. Die zinkende container, die tegen de kade aanligt en blazend als een ècht zinkend schip onder water verdwijnt.

Voor de rest: shit happens.
Wel ovallend dat de zaak zo makkelijk omduvelt. Je zou verwachten dat de containers ook horizontaal en dwarsscheeps gekoppeld zijn.
Als de zaak zó hoog wordt opgestapeld, zullen er ook wel relatief lichte goederen in de hoogste containers zitten. Welke kenterhoek zou zo'n hooggeladen schip hebben?

Dat vraag ik me ook af bij die omgeslagen boot in het Kanaal (andere video). Moet bijna wel een flinke deklast hebben gehad. Het onderwaterschip van die boot was trouwens wel mooi schoon..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 09:26 #928514

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6735
Dit is het equivalent van (achteruit)tegen een paaltje aanrijden. Maar dan in het groot, kan gebeuren.
Containers worden alleen vertikaal gesjord, dus per stapel en niet ook nog horizontaal. Dit bovenin horizontaal sjorren zou het werk in de haven ook bovenmatig lastig maken. (Wat zou de arbo wel niet zeggen als je moet werken op een metertje of 15 hoog zonder hekwerk) Bovendien zouden dan alle stapels evenhoog moeten zijn.
Dus sjorren met twistlocks tussen de containers onderling & sjorstangen tot meestal de derde laag. Vaak staan de onderste lagen nog in geleide railsen maar dan vanaf 3 lagen boven de rails.
Dit betekent wel grote compressie krachten in de onderste containers. Maar die zijn sterk genoeg en moeten ook regelmatig gekeurd worden. Dat wil zeggen sterk genoeg tot er een beschadiging komt :( Dan knikt de containerstijl en gaat de gehele stapel overboord.

Dat schip in het kanaal vervoerde staal, dus zeker geen deklast. Daar zijn waarschijnlijk een paar ballast tanks in de zij opengescheurd, het hele zaakje erg scheef gevallen en de lading gaan schuiven.http://gcaptain.com/cargo-ship-turned-over-adrift-in-english-channel-after-collision/ En als ik kijk hoe hoog het wrak nu drijft zijn de luiken er ook afgebroken en ligt de lading nu ergens op de bodem.
Laatst bewerkt: 22 mrt 2018 09:33 door rooiedirk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 09:31 #928515

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5235
Dat in Karachi die boot zo binnenkomt, te weinig sleepboten of gewoon foutje?
Is dat in Europa beter geregeld of is dat hier ook regelmatig prijs?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 13:34 #928585

In het Europoortgebied: standaard 2 of 3 sleepboten erbij. Dat zijn geweldige wendbare en sterke boten met een diepgang van dik 7 meter en vele duizenden pk's/ vele tientallen tonnen trekkracht.

Niettemin gaat 't ook daar wel eens mis: een jaar of twaalf geleden (ik kan er een jaartje naastzitten...) ging een mammoettanker in de achtste petroliehaven door zijn touwen en dreef dwars door een zware aanlegsteiger. Ik heb meegewerkt aan het aanleggen van een nieuwe steiger.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Té Krappe sokken 22 mrt 2018 19:35 #928705

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Dit soort schepen worden gebouwd en beladen zodat ze precies aan de minimale stabiliteit eisen voldoen en zoveel mogelijk lading me hebben.

De kenterhoek is meestal niet van belang, die zal ergens rond de 70 graden liggen.
De instroomhoek is interessanter, dat is de helling waarbij water het schip in stroomt door een opening die altijd openstaat.

Het schip waar ik nu op vaar zit dat in de huidige situatie op 43 graden, dan komt de ontluchting van de noodgenerator kamer onderwater.

Bij 18 graden komt het gangboord onderwater, welke nu we slingerend door de Middenlandse zee (mistral!) gaan, bijna constant gebeurd.
Bij 35 graden trekken we het luikhoofd door het water.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl