Nadat ik het paneel en het kombuisje heb geschilderd, stak het andere paneel met daarin het elektra schakelpaneel wel erg af bij de rest.
Het teak multiplex heeft ook beter dagen gekend, her en der verrot en 80 miljoen gaatjes erin van diverse dingen die eraan geschroefd zijn in de afgelopen 40 jaar.
Ik zag er om diverse redenen er een beetje tegenop om er wat aan te doen, en het zou ook betekenen dat ik alles los moest halen.
Zoals de elektra die ik afgelopen zomer heb vernieuwd, en het log en bedieningspaneel van de stuurautomaat etc.
Beetje een plan van aanpak bedacht, en dat maar uitgevoerd.
Ik heb een goedkope action multitool aangeschaft en daarop een zaagblad gemonteerd, en langs het paneel gezaagd. Zo kon ik het paneel eruit pakken zonder alles te moeten slopen.
Het schakelpaneel kon ik zo manoeuvreren dat er bijna niets hoefde los te koppelen.
De stroomschakelaar was een kwestie van 2 moertjes los en eruit schroeven.
Al met al nog geen 35 minuten werk later was het er al uit:
Verrot:
Ik heb een nieuwe uitgezaagd uit een plaatje okoume van de bouwmarkt, deze was alleen iets onder de maat die ik moest hebben, heb het origineel schuin gelegd op de plaat en hem zo uitgezaagd.
Als je goed kijkt, zie je dat er een hoekje mist, dat kwam net zo uit dat ik daar de kabels voor het log en bedieningspaneel kan laten lopen
Even gepast in de boot, en tot de conclusie komen dat er her en der wat vanaf moet.
Om daarna tot de realisatie te komen, dat je al je gereedschap bent vergeten, en het dus maar moet aftekenen en hopen dat het dan wel goed is ...
Thuis heb ik her en der er wat afgehaald, uiteraard met een bandschuurmachine
En direct al in de epoxy gezet.
Eerst een vrij dun laagje, toen gewacht totdat het nog net wat pikkerig aanvoelt en daarna een dikke 2de laag erover gekwast, de truuk is om precies genoeg erop te smeren dat het wel uitvloeit maar niet er aan alle kanten eraf druipt.
Dan heb je na uitharden een ondergrond die je redelijk goed strak kan schuren.