Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: UK & Holland HD is stopped.

UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 13:33 #555325

  • Spieboom
  • Spieboom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 639
Vlak voor de aanloop van Helgoland meldde Navionics opeens:

UK & Holland HD is gestopt. met een keuze voor: rappoteer of Ok

Het programma geeft deze melding steeds na de 2e keer I agree te hebben aangevinkt.

Het draaide op een Samsung Tablet 2 met 7"scherm onder Android 4.1.1

Ik had het programma net 1 jaar in gebruik.
Onder dezelfde licency gedownloade versie op mijn phone blijft het wel doen.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.
Laatst bewerkt: 29 sept 2014 13:34 door Spieboom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 13:56 #555332

Misschien open deur hoor, maar heb je de tablet al volledig herstart? Dus echt helemaal uit en aan. En heb je de laatste updates van Android en die app?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 14:01 #555333

Spieboom schreef :
...Ik had het programma net 1 jaar in gebruik...
Na een jaar moet je een nieuwe licentie kopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 14:03 #555334

Oh, en onder Settings en dan Apps zie je een lijst van alle apps. Bij die app de 'clear cache' probeen. En als dat niet werkt ook de 'clear data' knop. Ik weet alleen niet welke data je dan kwijt bent in de app.

Succes!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 14:03 #555336

Eventueel kun je ook de hele Navionics app + kaarten deleten en opnieuw laden.
Als je dat onder je google account doet kost dat niets omdat google weet dat je dat programma en kaart al hebt gekocht.
Bij Playgoogle zie je dat onder "mijn apps".
Heb zoiets ook al eens gedaan omdat de kaart niet meer wilde updaten.
Ad
Laatst bewerkt: 29 sept 2014 14:04 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 14:05 #555337

Heb ik ook gehad vd zomer..na opnieuw de tablet opstarten was het over
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 16:30 #555378

  • Spieboom
  • Spieboom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 639
Al vast bedankt voor het meedenken.
Zal alle voorstellen bekijken en proberen en melden hoe het opgelost is, hoop ik althans.

Spieboom
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 16:34 #555380

  • Spieboom
  • Spieboom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 639
Yellow Boat schreef :
Eventueel kun je ook de hele Navionics app + kaarten deleten en opnieuw laden.
Als je dat onder je google account doet kost dat niets omdat google weet dat je dat programma en kaart al hebt gekocht.
Bij Playgoogle zie je dat onder "mijn apps".
Heb zoiets ook al eens gedaan omdat de kaart niet meer wilde updaten.
Ad

Ik begreep dat je dat nog een jaar na eerste aankoop kan doen en dat je dat dat via hetzelfde wifi aansluiting moet.
Zoals gezegt is het al langer dan dat jaar geleden
Toch deleten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 16:45 #555386

Spieboom schreef :
Vlak voor de aanloop van Helgoland

Hokus Pocus en wég is uw kaart.....

doen die gekken van Navionics dat zonder bijvoorbeeld een maand lang ervoor te waarschuwen????
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 18:02 #555408

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
De kaarten zijn niet zomaar weg, je kan ze gebruiken zolang je wilt. Alleen kan je na een jaar niet meer updaten, tenzij je je licentie vernieuwd. Het probleem van TS is denk ik toch meer een storing, geen actie die door Navionics is ingebakken.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 18:27 #555412

  • TomD
  • TomD's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 337
Ik weet dat ik hier mijn stokpaardje bereid, maar om dit soort redenen moet je dus altijd een papieren kaart aan boord hebben, ook al is het een gedateerde, dan heb je in elk geval wat. Als je vertrouwd op storingsgevoelige systemen als windows of IOS oid...

:side:

Grt Tom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 18:32 #555413

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
Geen stokpaardje, gewoon goed zeemanschap om terug te kunnen vallen op een andere navigatiemethode. Welke, dat hangt af van je vaarwater en ervaring.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 19:59 #555440

  • Spieboom
  • Spieboom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 639
We hadden een 2014 nieuwe kaart bij ons, een RM A50 met nieuwe 2014 kaart, ik had een asus met OpenCPN oude kaarten en Seaclear 2014 kaarten, mijn Phone met navionics 2013 kaarten en ik had mijn Tomtom bij me voor de positie als alles uitvalt .... maar mijn tablet was absoluut het meeeeest geliefde navigatiemiddel aan boord, gewoon onder de buiskap, prachtig.

Reparatie is nog niet succesvol. vaak al helemaal uitgezet. buffers leeggemaarkt
wordt vervolgd
Spie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 29 sept 2014 20:20 #555451

  • TomD
  • TomD's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 337
Dan heb je het in mijn ogen goed gedaan. Die electronica (hoor mij ik klink als een opa ook al ben ik 36 - maar of al laat ik aan jullie over) kan er om verschrikkelijk veel redenen mee op houden. Dan moet je dus een alternatief hebben, ook al is het basaal, om je de dichtstbijzijnde haven in te krijgen.
Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, en goed dat je een manco aankaart!

Grt Tom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 30 sept 2014 07:14 #555527

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7661
Free Bird schreef :
Spieboom schreef :
...Ik had het programma net 1 jaar in gebruik...
Na een jaar moet je een nieuwe licentie kopen.
Als dat het "probleem" is moet je eens proberen of je de boel werkende krijgt door de datum van je toestel terug te zetten, naar een dag dat het nog wel werkte.
Als het dan wel werkt weet je tenminste zeker dat het je licence is.
Je kunt dan nog altijd opteren om in het verleden te blijven varen. ;)
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 30 sept 2014 07:54 #555534

Ik heb het programma al 3 jaar oid maar nooit opnieuw gedownload
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 30 sept 2014 09:07 #555558

  • Spieboom
  • Spieboom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 639
De datum verzetten, leuke truc, maar werkte niet. toch bedankt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 30 sept 2014 10:43 #555597

Spieboom schreef :
De datum verzetten, leuke truc, maar werkte niet. toch bedankt
Nee,natuurlijk niet, die jongens bij Navionics zijn ook niet gek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 12 okt 2014 22:55 #559850

  • Spieboom
  • Spieboom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 639
Spieboom schreef :
Yellow Boat schreef :
Eventueel kun je ook de hele Navionics app + kaarten deleten en opnieuw laden.
Als je dat onder je google account doet kost dat niets omdat google weet dat je dat programma en kaart al hebt gekocht.
Bij Playgoogle zie je dat onder "mijn apps".
Heb zoiets ook al eens gedaan omdat de kaart niet meer wilde updaten.
Ad

Ik begreep dat je dat nog een jaar na eerste aankoop kan doen en dat je dat dat via hetzelfde wifi aansluiting moet.
Zoals gezegd is het al langer dan dat jaar geleden
Toch deleten?

Het klopt wat Yellow Boat gezegd heeft:
In Playstore stond Navionics UK&Holland aangevinkt en ik kon de app opnieuw downloaden, duurde 3 kwartier overigens.
Het werd wel de ? nieuwe versie Boating UK&Holland HD en het werkt weer.
Op mijn Phone kreeg ik 1x dezelfde melding. Daarna deed het programma het toch weer normaal.

Bedankt iedeeeen voor het meedenken.
Spieboom
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 13 okt 2014 07:16 #559879

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
TomD schreef :
Ik weet dat ik hier mijn stokpaardje bereid

Hoe maak je dat klaar? Veel knoflook en....? ;)


Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: UK & Holland HD is stopped. 13 okt 2014 07:51 #559889

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12599
JazzyO schreef :
TomD schreef :
Ik weet dat ik hier mijn stokpaardje bereid

Hoe maak je dat klaar? Veel knoflook en....? ;)


Onno
Vanzelf begin je met een flinke ui en zes teentjes knoflook.
Dan langzaam stoven met een flinke eetlepel massala.
Af en toe omscheppen en even proeven maar wel oppassen voor splinters.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl