Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 28 mrt 2016 10:56 #719639

  • Ianassa
  • Ianassa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Het lukt me niet sinds begin 2015 mijn C90w kaartplotter te laten werken met de laatste Navionics kaarten (zowel gold als platinum). Tijdens het in en uitzoomen veranderen boeien van positie en verdwijnt er informatie over ondieptes en vaarroutes. De kaartplotter wil alleen nog goed werken met Navionics informatie van voor 2015. Wie heeft ditzelfde probleem en hoe is dat op te lossen?? Als iemand een C90w kaartplotter heeft die wel kan werken met nieuwere informatie dan zou ik die wel willen overkopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 28 mrt 2016 11:19 #719652

Dit probleem heb ik gehoord tijdens de Hiswa.
Ik heb het gemeld aan de technische afdeling, zodra ik iets hoor zal ik het melden
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 28 mrt 2016 14:44 #719714

@lanassa, waarschijnlijk heeft dit te maken met dat de RM.C90w een op VGA gebaseerd plotter is. (de C120w en C140w zijn XGA gebaseerd)
als ik mijn nieuwe "up to date kaart" in een (Van mijn buurman) VGA gebaseerd plotter plaats heb ik het zelfde effect wat jij omschrijft tijdens het inzoomen, en in mijn eigen plotter (XGA) niet.
voor zijn C series zat de oplossing in het volgende.

update naar de laatste firmware/software versie (RM-site)

en/of

www.navionics.com/sites/defaul...s/TS%20Raymarine.pdf
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Laatst bewerkt: 28 mrt 2016 14:53 door Thomss overleden 2020.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 28 mrt 2016 15:57 #719751

  • Ianassa
  • Ianassa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Zeker de moeite waard om ook hier te proberen, ik houd je op de hoogte. Bedankt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 29 mrt 2016 17:43 #720221

Thomss schreef :
@lanassa, waarschijnlijk heeft dit te maken met dat de RM.C90w een op VGA gebaseerd plotter is. (de C120w en C140w zijn XGA gebaseerd)
als ik mijn nieuwe "up to date kaart" in een (Van mijn buurman) VGA gebaseerd plotter plaats heb ik het zelfde effect wat jij omschrijft tijdens het inzoomen, en in mijn eigen plotter (XGA) niet.
voor zijn C series zat de oplossing in het volgende.

update naar de laatste firmware/software versie (RM-site)

en/of

www.navionics.com/sites/defaul...s/TS%20Raymarine.pdf

Dank Thomss, niks toe te voegen zou zo moeten werken
Laatst bewerkt: 29 mrt 2016 17:43 door Jacco1972.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 04 apr 2016 08:04 #722160

  • Ianassa
  • Ianassa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Hallo,
bedankt voor je reactie.
Is geprobeerd, maar het heeft bij ons niet gewerkt.
Heeft er iemand nog een andere tip?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 04 apr 2016 08:32 #722174

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Software versie is 2.35 ?

Hoe is de nieuwe kaart geupdate? Met de Navionics update tool?
Het niet correct werken is pas na de update gekomen?


Als de update tool is gebruikt, heb je de juiste plotter geselecteerd? Zit een button "Change Plotter"

/Robert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 04 apr 2016 08:51 #722185

  • Ianassa
  • Ianassa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Dit is allemaal wel goed gegaan, voorgaande jaren ging het ook allemaal goed. Maar sinds de nieuwe software van Navionics in 2015 lukt het niet meer. Ook andere specialisten hebben het geprobeerd maar is het ook niet gelukt. Zelfs met een nieuw platinum kaartje van 2016 lukt het niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 04 apr 2016 09:48 #722216

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1785
Enige bericht erover is jouw bericht op CruisersForum :-)

Las dat je zelfs de plotter naar UK hebt gestuurd en geen oplossing (of alleen technisch nagekeken?)...

Ik vind het namelijk erg vreemd dat er niet meer meldingen zijn (of niet kan vinden op het net)..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 04 apr 2016 17:07 #722368

  • Ianassa
  • Ianassa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Inderdaad, de plotter is ook naar Engeland gestuurd, ik heb ook een bericht op het cruisersforum geplaatst. Maar daar geen reaktie gekregen. De dealer in Medemblik heeft bij andere C 90 w plotter het kaartje getest en daar bleek zich hetzelfde probleem voor te doen. Het probleem is bij de nieuwe software, met de oude software doet de plotter het prima.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 11 apr 2016 13:41 #724916

Ianassa schreef :
Dit is allemaal wel goed gegaan, voorgaande jaren ging het ook allemaal goed. Maar sinds de nieuwe software van Navionics in 2015 lukt het niet meer. Ook andere specialisten hebben het geprobeerd maar is het ook niet gelukt. Zelfs met een nieuw platinum kaartje van 2016 lukt het niet.

Welke nieuwe software van Navionics bedoel je? De chartinstaller? Deze heeft niks te maken met de software op de kaart namelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 11 apr 2016 14:39 #724932

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1556
Dit probleem lijkt enigszins op het probleem wat ik eerder heb gepost: Hier. Aanpassen van coderingen in Navionics waar sommige oudere Raymarine plotters niet goed mee om gaan. Nu er blijkbaar iemand van Navionics meeleest; gaat het om het zelfde soort probleem hier?
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 11 apr 2016 18:06 #725004

  • Ianassa
  • Ianassa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Het heeft geen zin voor mij om in details te treden aangezien ik daar niet de juiste persoon voor ben vanwege te weinig kennis op dit gebied. Dus misschien heb ik het woord software hier niet goed gebruikt. In ieder geval is er door iemand die er wel verstand van heeft de plotter opnieuw ge-update, maar heeft dat geen verandering gebracht in de situatie. Inmiddels heb ik een kaartje bemachtigd met nog een oudere versie en daar doet de plotter het weer goed op, maar ja, met op sommige plaatsen gedateerde informatie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 13 apr 2016 02:47 #725469

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15802
Ianassa schreef :
Het heeft geen zin voor mij om in details te treden aangezien ik daar niet de juiste persoon voor ben vanwege te weinig kennis op dit gebied. Dus misschien heb ik het woord software hier niet goed gebruikt. In ieder geval is er door iemand die er wel verstand van heeft de plotter opnieuw ge-update, maar heeft dat geen verandering gebracht in de situatie. Inmiddels heb ik een kaartje bemachtigd met nog een oudere versie en daar doet de plotter het weer goed op, maar ja, met op sommige plaatsen gedateerde informatie.

Het is denk ik wel zaak er voor te zorgen dat je wel de juiste persoon vraagt je te helpen het probleem goed te omschrijven. Je krijgt via het forum hulp van een Navionicsmedewerker die nu niet verder kan omdat het niet helder wordt. Dat is zonde, voor jou als klant, voor andere klanten en voor Navionics.

Daarnaast ga je nu op pad met verouderde kaarten, wat ook niet het beste idee is. Op de weg kan dat wel, maar op het water een minder goed idee.
Laatst bewerkt: 13 apr 2016 02:49 door koko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

C90WRaymarine kaartplotter problemen met Navionics 13 apr 2016 13:17 #725567

koko schreef :
Ianassa schreef :
Het heeft geen zin voor mij om in details te treden aangezien ik daar niet de juiste persoon voor ben vanwege te weinig kennis op dit gebied. Dus misschien heb ik het woord software hier niet goed gebruikt. In ieder geval is er door iemand die er wel verstand van heeft de plotter opnieuw ge-update, maar heeft dat geen verandering gebracht in de situatie. Inmiddels heb ik een kaartje bemachtigd met nog een oudere versie en daar doet de plotter het weer goed op, maar ja, met op sommige plaatsen gedateerde informatie.

Het is denk ik wel zaak er voor te zorgen dat je wel de juiste persoon vraagt je te helpen het probleem goed te omschrijven. Je krijgt via het forum hulp van een Navionicsmedewerker die nu niet verder kan omdat het niet helder wordt. Dat is zonde, voor jou als klant, voor andere klanten en voor Navionics.

Daarnaast ga je nu op pad met verouderde kaarten, wat ook niet het beste idee is. Op de weg kan dat wel, maar op het water een minder goed idee.

Inderdaad zou ik er meer van willen weten omdat het gewoon zou moeten werken en anders is er genoeg kunde bij onze help desk medewerkers om een oplossing te zoeken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl