Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics vragen

Navionics vragen 30 okt 2016 19:44 #779956

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18219
Jacco1972 schreef :
Het is zelfs klaar voor integratie er is alleen een keuze vanuit het management om het niet te doen.
Dank voor je openheid. Dit geeft de burger moed.
Ja, je kan een email sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met te zeggen dat je graag AIS wilt
Done
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 30 okt 2016 21:28 #779981

Het is natuurlijk niet alleen dat 1 iemand het bepaalt.
Je kan je geld ook maar 1x uitgeven.
Navionics heeft gekozen om eerst het weer uit te breidden en de d2d autorouting klaar te hebben voor Android
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 09:29 #780067

Jacco1972 schreef :
Het is natuurlijk niet alleen dat 1 iemand het bepaalt.
Je kan je geld ook maar 1x uitgeven.
Navionics heeft gekozen om eerst het weer uit te breidden en de d2d autorouting klaar te hebben voor Android

Mmm , daarbij kan ik die autorouting nou niet bepaald geweldig vinden hoor.
Tenminste niet die op de webapp.
Meestal moet je bijv. behalve begin en eind ook een paar tussenstations erin zetten om de juiste route te krijgen en dan kun je de route eigenlijk net zo goed zelf bepalen.
Dan lijkt me AIS toch echt heel wat nuttiger.

Hoe krijg je die autorouting trouwens in een bestaande Android App?
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 09:49 #780076

Nog niet bij de volgende update
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 09:51 #780078

weer implemtenteren is wat voor te zeggen, maar ik zou toch eerst AIS doen en daarna autorouten.
autorouten is een gadget.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 09:53 #780079

Nogmaals, ik maak het beleid niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 09:55 #780080

Dat begrijpen we hoor, jammer genoeg niet. ;)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 10:26 #780089

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12548
Heb je er al spijt van dat je tussen de zeilers terecht bent gekomen Jacco??

Moet zeggen dat ik dit soort openbare contacten en brainstormingssessies met mijn software leverancier mis.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 10:27 #780090

Nee hoor geen spijt, de goede ideeën geef ik ook door.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 10:31 #780091

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12548
LOL, is het trouwens compagny-policy of ben jij uniek in dezen?

Duitsland heeft ook een groot Segelforum.de en sailing anarchy kan ook een bron van info zijn natuurlijk.
En cruisers forum natuurlijk.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 10:36 #780094

Geloof graag dat ik uniek ben.
Heb me gisteren geregistreerd voor het Duitse forum.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 10:52 #780104

Jacco1972 schreef :
Nogmaals, ik maak het beleid niet

Misschien zou een linkje van deze duscussie ( en dan nu ook naar die op het Segeln forum) naar de baas helpen?
Of wordt zoiets niet gewaardeerd?

Ad
Laatst bewerkt: 31 okt 2016 10:54 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 11:41 #780127

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6743
Yellow Boat schreef :
Hoe krijg je die autorouting trouwens in een bestaande Android App?
Ad

Daarvoor moet je lid zijn van de Navionics community. Inloggen in de Webapp, route maken, opslaan. Dan app op tablet/mobiel openen en data synchroniseren. Logischerwijs moet je ook daar ingelogd zijn op de community.

Het werkt toch wel aardig hoor, die autorouting. Het kan in de Webapp alleen erg lang duren voor de route uitgerekend is, afhankelijk van de complexiteit van de route. Ik zet eerst een start- en een eindpunt en daarna een paar markers op de wantijen, om te voorkomen dat ik helemaal buitenom gestuurd wordt. Dat gaat toch wel sneller dan handmatig een nauwkeurige (wadden)route uitzetten. Het resultaat is een zeer nauwkeurig uitgestippelde route. Een testroute van Lauwersoog naar Garnwerd leverde bijna 200 waypoints op.
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 31 okt 2016 11:42 door Eclips.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 11:50 #780131

Nee dat heeft geen zin en wordt niet gewaardeerd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 15:18 #780196

Eclips schreef :
Yellow Boat schreef :
Hoe krijg je die autorouting trouwens in een bestaande Android App?
Ad

Daarvoor moet je lid zijn van de Navionics community. Inloggen in de Webapp, route maken, opslaan. Dan app op tablet/mobiel openen en data synchroniseren. Logischerwijs moet je ook daar ingelogd zijn op de community.

Dan ben ik en dat weet ik ook wel.
Maar dat is heel wat anders dan aoutorouting hoor.
Probeer maar eens op de webapp.
Beginnen met op "route"klikken.
Dan begin en eindpunt kiezen en de route wordt berekend.Dit is de route van mijn ligplaats naar de zeesluizen in Delfzijl.
Alleen werkt dat bij wat ingewikkelder routes lang niet altijd goed en moet je ook tussenpunten zetten.
Probeer bijv. maar eens van Delfzijl naar de haven van Nordeney.Die stuurt je steevast over zee en niet over het wad en zo gaat dat bij vrijwel elke route die eigenlijk net zo goed over het wad kan.Hij houdt nl geen rekening mee odat ik de diepgang op één meter heb gezet. Maar wie weet wordt dat nog aangepast?
Ad


Bijlagen:
Laatst bewerkt: 31 okt 2016 15:23 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 31 okt 2016 15:21 #780197

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6743
Ik dacht dat dat je vraag was. Hoe je met de Webapp gemaakte (auto)routes in de app kon openen. En dat je tussenpunten moet plaatsen om hindernissen te overbruggen had ik al geschreven. :)
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 31 okt 2016 15:25 door Eclips.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 05 nov 2016 20:33 #781845

  • willem37
  • willem37's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1
Jacco,

Ik heb een A70d plotter met navionics kaart en een iPad app met navionics kaart.
Laatste 2 jaar update ik beide kaarten voordat ik een zeiltocht maak.

De iPad kaart was, voor zover ik na kon gaan, up to date.
De A70d kaart niet die liep maanden tot een jaar achter.

Mijn vraag: lopen de kaarten van alle plotters met navionics kaarten achter op iPad app kaarten?

Willem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 05 nov 2016 21:08 #781852

Nee hoor alle kaarten (horen) gelijk te zijn ze komen allen uit dezelfde database
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 13 juni 2017 13:18 #843248

Hmmm...eind vorig jaar begin dit jaar een nieuwe renewal geinstaleert
Vanfaag een automated mail van navionics dat mijn kaarten en updates zijn verlopen... dat is rond de 6 maanden..
Heb Navionics braaf een mailtje gestuurd met het verzoek tot uitleg.

Ben ik niet gewend. tot nu toe altijd perfecte afhandeling.
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 juni 2017 05:07 #844803

Misschien ben je een keer ingelogd om iemand anders zijn kaartje te updaten? dan onthouden ze deze datum!!
zo updaten wij ook veel kaarten (op het zelfde inlog)
En krijgen dan regelmatig een mailtje dat ie bijna of .. is verlopen.. kijk eerst maar als je kaartje nog werkt met updaten. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 juni 2017 05:34 #844807

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1680
Verzoek aan Navionics:
betreft Android Boating App met kaarten South Pacific
betreft Samsung Galaxy Tab S2
Werkt prima echter:
- afstand meten tussen 2 punten aan weerszijden van de 180 meridiaan lukt niet
- routes met routepunten aan weerszijden van de 180 meridiaan vertonen vreemd gedrag, de tussen-afstanden kloppen niet, vertonen van routes op scherm is grillig.
Positief nieuws: we zijn er toch heelhuids doorheen gekomen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 juni 2017 10:02 #844889

  • dito
  • dito's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12
Dom maar mijn kaartje verloren kon nog 3 maanden upgraden.
Dus nieuwe moeten kopen deze na enige tijd aan de computer gehangen voor een upgrade.
Nu na 3 maanden krijg ik een mail van navionics dat mijn inschrijving is verlopen.
Ik zou nog minstens 9 maanden moeten kunnen upgraden Hoe is dit te herstellen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 20 juni 2017 12:46 #845266

Ronaldl schreef :
Verzoek aan Navionics:
betreft Android Boating App met kaarten South Pacific
betreft Samsung Galaxy Tab S2
Werkt prima echter:
- afstand meten tussen 2 punten aan weerszijden van de 180 meridiaan lukt niet
- routes met routepunten aan weerszijden van de 180 meridiaan vertonen vreemd gedrag, de tussen-afstanden kloppen niet, vertonen van routes op scherm is grillig.
Positief nieuws: we zijn er toch heelhuids doorheen gekomen!

Graag melden hier: navionics.force.com/Mobile?can...onics.force.com%2Fkb
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 20 juni 2017 12:47 #845267

dito schreef :
Dom maar mijn kaartje verloren kon nog 3 maanden upgraden.
Dus nieuwe moeten kopen deze na enige tijd aan de computer gehangen voor een upgrade.
Nu na 3 maanden krijg ik een mail van navionics dat mijn inschrijving is verlopen.
Ik zou nog minstens 9 maanden moeten kunnen upgraden Hoe is dit te herstellen?

Dat heeft dan te maken met je oude kaart, heb je je update kaart al geprobeerd te updaten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 20 juni 2017 12:57 #845271

  • dito
  • dito's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12
ja ik heb mijn nieuwe kaart een keer van een update voorzien en een tijdje daarna kreeg ik de melding dat de update termijn verlopen was. Maar komend weekend haal ik het kaartje van de boot en probeer het nogmaals.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl