Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics vragen

Navionics vragen 20 juni 2017 12:59 #845272

Probeer dat en mail me anders even. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Kom hier niet zo vaak
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 juni 2017 16:43 #847190

Beste Jacco,
Ik heb problemen met sychroniseren van mijn samsung tablet voorzien van aangekochte app en mijn a75 Raymarine.
Updaten van de maps gaat heeeeeel langzaaaaaam en sychroniseren van traks en routes loopt vast.
Beide versies navionics zijn van 2017.
Na de update van 2016 naar 2017 kwamen de problemen.

Ps de help service geeft na een hint geen geen reactie meer.

Mijn hoop is op jou.

Gr
Martin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 juni 2017 16:46 #847193

Sorry, mijn technische kennis is wat dit betreft beperkt. Al dit soort vragen moeten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wat is het casenummer?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 12 juli 2017 18:01 #851832

  • dolf123
  • dolf123's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 196
Hier idem dito!

Zit op NMEA te wachten , net als velen..i

Nu Sailor als alternatief.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 12 juli 2017 23:07 #851930

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Gisteren een issue ingeschoten bij Navionics. Ik had een route gemaakt in de web app, gesynct met de iPad, allemaal prima. Daarna de route bewerkt in de web app en helaas komen die wijzigingen zelfs na 36 uur niet in de iPad naar voren (wel op Android trouwens). Erg onpraktisch.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 13 juli 2017 07:01 #851968

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6651
Ook niet als je op de iPad de sync uit - en weer inschakelt?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 13 juli 2017 22:53 #852275

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Nee, ook niet. Uitgelogd en ingelogd, nog steeds hetzelfde resultaat. Ik ga het ook een beetje opgeven, mijn enige doel was een bruikbare export te maken van mijn gemaakte route en dat gaat toch niet echt heel lekker. De export werkt alleen op mobile, niet web app, en je krijgt er voornamelijk kml/kmz uit. Leuk voor GE, voor de rest handmatig editen. Wordt nog een leuk werkje om alle waypoints in de Axiom te zetten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 23 juli 2017 10:29 #854605

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2819
De Navionics Boating app op mijn smartphone geeft soms niet de optie om een gebied te downloaden, hoewel dat wel in mijn aankoop zit. De optie "Download map" is dan uitgegrijsd. Enige tijd (een dag of zo) later kan het weer wel voor hetzelfde gebied. Het is nogal onhandig als het niet kan op een moment dat ik het wil, omdat ik van goede wifi gebruik wil maken.
Weet iemand wat hierachter zit en of ik dat kan beïnvloeden?
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 23 juli 2017 11:05 #854608

Arcadia schreef :
De Navionics Boating app op mijn smartphone geeft soms niet de optie om een gebied te downloaden, hoewel dat wel in mijn aankoop zit. De optie "Download map" is dan uitgegrijsd. Enige tijd (een dag of zo) later kan het weer wel voor hetzelfde gebied. Het is nogal onhandig als het niet kan op een moment dat ik het wil, omdat ik van goede wifi gebruik wil maken.
Weet iemand wat hierachter zit en of ik dat kan beïnvloeden?

Waarschijnlijk komt dat door de beperkte opslagruimte in een smartphone . Ik heb daar ook last van zowel op mijn (goedkope :whistle: ) smartphone als op mijn ( goedkope :whistle: ) plotter. Meestal kun je ook niet de gehele gekochte kaart downloaden. Kwestie van goed plannen en voor aanvang de betreffende kaartstukken downloaden. Heelaas schijnt het onmogelijk te zijn stukken kaart te verwijderen ( ik heb in ieder geval nog niet ontdekt hoe) waardoor je de hele appkaart moet deleten en dan opnieuw downloaden. Op zich geen probleem maar wel lastig.
Navionics geeft trouwens wel wat handleidingen voor opslagproblemen: navionics.force.com/kb/article...US&fs=RelatedArticle
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 23 juli 2017 11:05 #854609

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2819
Nog een vraag. Ik ben overgestapt van de regionale Navionics apps naar Navionics Boating. Een probleem dat ik niet had voorzien, is dat ik nu geen methode meer heb om een regio waar ik voorlopig niet meer kom van mijn smartphone te verwijderen. En omdat Navionics alleen van het interne geheugen gebruik maakt, in plaats van van een SD-kaartje, loopt dit vol. Ik zoek dan ook een truc om alsnog kaartdelen te verwijderen.
Wat ik zelf kan bedenken, is alles deïnstalleren en weer installeren met alleen de kaartdelen die ik bij de hand wil hebben. Dat vind ik echter nogal grof geschut en bovendien kan ik dan een paar uur bij een wifi-punt blijven zitten. Wie heeft er een betere oplossing?

Navionics zelf vindt trouwens dat ik helemaal geen ruimtegebrek heb en dat ze daarom die functionaliteit terecht niet implementeren: navionics.force.com/kb/article...ting-Downloaded-Maps

[edit] Ik zie dat Yellow Boat dit probleem ook net heeft benoemd.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 23 juli 2017 11:07 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 23 juli 2017 11:36 #854619

Tja , ik denk dat Navionics denkt dat bootjesvolk toch allemaal dure handy's heeft en die hebben tot wel 64 GB geheugen wat geen probleem zal geven.
Maar ja , de goedkoopste smartphones hebben maar 8 GB en die van mij zelfs maar 4 :ohmy:
En die prijzen lopen rap op naar vele honderden €€ voor 64 GB maar dat wordt me toch te gortig voor zo'n klein dingetje.
Ja , met een abonnement merk je dat niet zo alleen heb ik liever een Prepaid.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 02 okt 2017 09:59 #878402

  • 666
  • 666's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1161
Is het mogelijk om naast tij gegevens, ook stroming te laten zien op een Zeus2? Het zou mogelijk moeten zijn volgens de verkoper, maar ik kan de juiste instelling blijkbaar moeilijk vinden. De kaart is van vorige week.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 okt 2017 14:36 #879226

Het is zeker mogelijk maar zoals je zegt een instelling op de Zeus, die ken ik helaas niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 08 dec 2017 15:25 #897913

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Hier een stuk op Panbo over de crowd sourced diepte in Navionics:
www.panbo.com/archives/2017/12...avionics_charts.html
Laatst bewerkt: 08 dec 2017 15:26 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 08 dec 2017 16:41 #897935

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6724
Sunday schreef :
Hier een stuk op Panbo over de crowd sourced diepte in Navionics:
www.panbo.com/archives/2017/12...avionics_charts.html
:)
Mijn stelling is ook: Gebruik van een plotter maakt navigatie niet simpeler, alleen maar gemakkelijker.
Waarmee ik bedoel dat als je geen koersje kan uitzetten op een papieren kaart, je dat op een plotter ook niet goed afgaat. Je moet dus en de traditionele navigatie beheersen en daarbovenop nog een computerprogramma waar je mee om moet kunnen gaan.

Door het gebruik van een tekstverwerker kan je ook niet opeens een goede brief schrijven, en door AutoCad te installeren wordt je niet opeens een technisch tekenaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 11:15 #900077

  • jelbert
  • jelbert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Komende lente wil ik een nieuwe plotter kopen, een axiom. Daar kan ik verschillende kaarten voor krijgen waar onder Navionics.
Nu gebruik ik ook m'n iPad regelmatig met daar de Navionics op. Helaas loop ik daar af en toe genadeloos op vast als ik weer ergens kom buiten de begaande routes. Op een papieren kaart kan je vaak opzoeken hoe oud de geloden gegevens zijn. Is het zelfde mogelijk (+bron gegevens) bij de navionics kaarten? Want als ik zie dat de gegevens oud zijn dan weet ik ook dat ik veel voorzichtiger moet zijn.
Bij digitale gegevens zou je zelfs de kleur van de loding aan knunnen passen op de leeftijd. Zoals hoe ouder hoe roder.

Oh waar ik de laatste keer genadeloos vast ben gelopen is bij het Ijseloog op het Ketel meer.
Buiten de geul bij de IJO6 en de IJO4 is een mooi kommetje. Daar zou je mooi voor anker kunnen, buiten de vaargeul. Op de kaart staat het als 2.8 meter diep. In werkelijkheid is het er <1 meter diep. Zelfs heel langzaam varend (zwem snelheid) kwam ik er zo vast te liggen dat ik er niet meer af kwam zonder hulp. Ooit is het hier vast 2.8 meter diep geweest. Maar dat is vast al meer dan 5 jaar geleden. Het zou fijn zijn als ik dat ook op de kaart terug zou kunnen vinden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 11:31 #900086

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6651
Er wordt hier nogal laatdunkend gedaan over het SonarCharts concept (dieptedata bijwerken d.m.v. crowd sourcing), maar hier bewijst het zijn nut. De lodingsdata ter plekke op de standaard Navionics kaart zullen inderdaad niet al te recent zijn, maar de sonar chart geeft een veel beter plaatje:
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 11:38 #900087

  • jelbert
  • jelbert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Zoals je dat op dat kaartje jaat zie komt het er op m'n ipad niet uit. Hoe doe je dat? Ik zie wel de groene plusjes maar niet de ingetekende lijnen. Bij mij is het allemaal wit omdat het diep genoeg zou zijn om te varen.
Op de kaart van het reddingsvaartuig was dit stuk ook diep genoeg.

Het is een goudmijntje voor de lokale reddingsmaatschappij. 2 minuten trekken en ze zijn ruim €900 rijker. Wat gek nou dat dat bootje net in de buurt was...
Laatst bewerkt: 19 dec 2017 11:45 door jelbert. Reden: Niet volledig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 11:58 #900091

Standaard staat er links onderaan dat ronde "ding" zoals op het eerste plaatje . Als je daarop klikt krijg je de mogelijkheid te zien om de sonar layer te krijgen ( 2e en 3e plaatje).
Schakel ook eens de community in , dat zijn die invoeren van genbruikers die afwijkende dieptes laten zien zoals op de plaatjes te zien is bij de grroene rondjes met een plusje. Gaat natuurlijk wel alleen met een internet verbinding.
Ad





Laatst bewerkt: 19 dec 2017 12:01 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 14:16 #900125

  • jelbert
  • jelbert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Ohh cool. Alleen vertrouw ik die kaarten nu niet meer zo. Vooral op die plek niet.
De volgende keer dat ik er ben ga ik wel met de bijboot kijken hoe diep het is. Helaas heeft die geen diepte meter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 14:26 #900128

Mooi he, die Bingo getallen generator van Navioniks! Die "0" getallen zullen wel van boten komen die hun dieptemeter hebben ingesteld om diepte onder de kiel weer te geven? Of het is echt random...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 14:41 #900133

Nachtvlinder schreef :
Mooi he, die Bingo getallen generator van Navioniks! Die "0" getallen zullen wel van boten komen die hun dieptemeter hebben ingesteld om diepte onder de kiel weer te geven? Of het is echt random...

Die "nul"cijfers zijn steeds de input van één persoon met een Navionics account . Zijn accountnaam kun je ook wel zien als je erop klikt .Zie plaatje.
Het zal dus el de aanwijzing van zijn dieptemeter zijn en dus , afhankelijk van de instelling , onder de kiel of onder de sensor.
Maar in ieder geval is het niet echt veel want ik kan me nauwelijks voorstyellen dat boten met een diepgang van veel meer dan 1,5 meter erin durven te varen.
Overigens zie ik net ( het werkt ook gewoon op de Navionics webapp kaart op je pc) dat al die dieptes met dat kruisje van die rutger komen. Er zitetn er niet alleen van 0 maar ook van 1 en 2 meter bij en vlak daarnaast staan dieptes van Navionics van 0,8 meter meer dus ik vermoed dat hij de dieptemeter sensor op 0,8 meter onder de waterlijn heeft zitten .
Dan zou je dus bij zijn inputs 0,8 meter op moeten tellen :unsure:
Mogelijk kun je ook hem een berichtje sturen maar dat het ik zelf nog nooit geprobeerd.
Net even gechat met Navionics maar dat is heelaas niet mogelijk. :( Ik kan alleen eventueel een opmerking bij zijn input zetten en kijken of hij erop reageert.
Ad

Laatst bewerkt: 19 dec 2017 14:51 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 16:04 #900150

  • jelbert
  • jelbert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Tja dat plekje waar ik vast liep is ook precies dat gat waar aangegeven staat dat het 4 meter diep is. Ik heb de kaarten even ge-updated en het gat staat er nog steeds op.
Dus heel leuk en aardig maar die gegevens kloppen niet.
Is er hier iemand met wingps kaarten? Ik ben benieuwd of daar ook een te grote diepte op staat. Want ze zeggen altijd dat die zo goed zijn.

Navionics zou meetfouten er uit kunnen filteren als ze de meetgegevens die ze binnen krijgen compenseren door de offset uit te rekenen op 'bekende' plaatsen. Dus als er op een bepaalde plaats steevast 2.10 meter doorgegeven wordt en dan komt er een meting van 1.30 binnen. Dan al die data van die persoon met een offset van 80cm compenseren.
Maar die groene punten zijn handmatig ingegeven. Dus daar is iemand vast gelopen en heeft op de kaart 0m aangegeven om aan te geven dat je daar echt vast loopt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 dec 2017 16:38 #900162

Ik gebruik die Sonar dieptes van Navionics vaak in Denemarken en Zweden. Soms kloppen de dieptes met de werkelijkheid, maar vaak niet. Ik gebruik ze dan ook alleen om de diepste plek van ondiepe passages te vinden. De dieptes van de "normale" Navionics kaart klopte meestal wel, maar ook niet altijd. Ik check mijn routes tussen die rotsen dus ook altijd met andere kaarten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 20 dec 2017 09:23 #900314

Dat Navionics best wat met sommige community edits doet bewijst wel dit geval boven het deense eiland Læsø waar ik een keer met een doodklap op een kei liep toen ik een afsteekje maakte :blush: .
Die stond er destijds nog niet op ( die op het plaatje) en heb ik er gelijk ingezet en gemeld bij Navionics.
Na een klein jalf jaar stond hij op de kaart.
Je moet zoiets nl. wel melden want ze kunnen moeilijk alle duizenden , misschien wel milioenen community edits gaan natrekken .
Ad
Ps , het plaatje is van de Navionics app die nu ook op mijn laptop prima werkt in Bluestacks( waarmee je in feite op je laptop ook Android laat draaien) Alleen moet ik nog uitvinden of en hoe ik er een GPS weergave op kan krijgen ( misschien is er iemand op het forum met een iodee?)
Laatst bewerkt: 20 dec 2017 09:23 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.237 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl