Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics vragen

Navionics vragen 13 feb 2018 19:14 #917272

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
Dus geen exit voor de Raymarine C120 :) :)

Dus kun je met een "blank downloadable NAV+" kaart gewoon die delen van het gebied downloaden dat je nodig hebt. Ik heb een paar maanden geleden een "blank downloadable NAV+" gevuld met kaartdata. Ik zal morgen aan boord de grootte van het gebied checken.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 13 feb 2018 19:40 #917282

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
Hmm... zal wel iets met de FAT32 grens te maken hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 13 feb 2018 19:57 #917289

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
Eindelijk ook het probleem dat ik niet de hele kaart kwijt kan op mijn 2GB kaart opgelost.
Had hier al eerder iets over gevraagd, maar kreeg geen goed antwoord.

Misschien iets voor de site van Navionics om een pop-up met een waarschuwing te maken op het moment dat je een 2GB kaartje wilt upgraden of een update wilt laden op de kaart?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 14 feb 2018 08:41 #917382

Is gedaan, hielp niet.

Nu staan ze apart op de compatibility list in de hoop dat dat iig vragen oproept.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 14 feb 2018 21:24 #917551

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
Ik had de gehele Western & Central Europe gedownload. Hierdoor was de C120 wel traag. Ik heb nu het gebied flink gereduceerd en zal morgen kijken of dat beter gaat.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 15 feb 2018 08:29 #917637

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
Een vraag over de Navionics app.

Sinds een van de laatste updates heb ik ineens geen dieptelijnen meer op de kaart en is al het wateroppervlak geheel wit. Nog wel dieptes in cijfers en ook de droogvallingen worden nog in groen aangegeven.
Wisselen tussen 'Navionics' en 'SonarChart' maakt geen enkel verschil.

Mijn abonnement loopt nog 126 dagen, dus dat kan het ook niet zijn. Het menu biedt, voor zover ik kan zien, ook geen opties waarmee ik iets aan het kaartbeeld kan veranderen. Kaartbeeld staat op standaard op 'No Overlay'.

De telefoon is een Samsung Galaxy Mini S4.

Wat is hier aan de hand?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 15 feb 2018 09:06 #917653

  • Sons
  • Sons's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 875
Hier wel dieptelijnen op de Sony, maar misschien wat minder. Bij sonarchart meer dieptelijnen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 15 feb 2018 11:03 #917714

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6743
Waar staan je "depth shading" - en "Depth contours" waarden op? Shading staat bij mij op 1m, dus ik zie blauwe vlakken. En de dieptelijnen stel je in met Depth contours. Staat hier op 10 m.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 15 feb 2018 11:38 #917736

Heeft idd te maken met je instellingen in map options.
Waterlevel op o
Fishing mode off?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 15 feb 2018 12:10 #917758

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27778
@Eclips, @Jacco: bedankt; probleem opgelost!

Genoemde knoppen had ik nog nooit eerder gezien, omdat ik nooit doorhad dat je verder kon scrollen in het menu 'Map Options'. In de huidige versie toont de app onder dat menu een strook van de kaart, wat die indruk (dat dit alle opties zijn) nog versterkt. In een paar jaar gebruik deze opties dus nooit tegengekomen.

Kennelijk heeft een update een bepaalde default uitgeschakeld en er een andere default voor in de plaats gezet..
Laatst bewerkt: 15 feb 2018 14:43 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 15 feb 2018 18:07 #917829

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
Ik had de gehele Western & Central Europe gedownload. Hierdoor was de C120 wel traag. Ik heb nu het gebied flink gereduceerd en zal morgen kijken of dat beter gaat.[/quote]

Nou dat scheelt nogal wat! met iets minder dan ongeveer de helft van het gebied Western & Central Europe op een kaartje is de snelheid van de C120 nu goed. Dus met een kleine aanpassing is de C120 nog prima te gebruiken.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 17 feb 2018 14:42 #918340

Mooi zo, met de oudere plotters adviseren wij altijd het gebied te downloaden wat je nodig hebt, je kan er altijd later nog een stuk bij/ipv opzetten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 18 feb 2018 00:21 #918408

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
Jacco1972 schreef :
Mooi zo, met de oudere plotters adviseren wij altijd het gebied te downloaden wat je nodig hebt, je kan er altijd later nog een stuk bij/ipv opzetten.

Ha! weer wat geleerd!
Ik vond de C120 vaak al zo tergend traag. Niet zo heel erg met een zeilboot gezien de lage snelheid, maar toch niet echt fijn. Goed, een kaartplotter is natuurlijk niets anders dan een dedicated computer, en 10 jaar oud is prehistorie naar computermaatstaven. :dry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 18 feb 2018 08:41 #918440

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1197
Jacco1972 schreef :
Mooi zo, met de oudere plotters adviseren wij altijd het gebied te downloaden wat je nodig hebt, je kan er altijd later nog een stuk bij/ipv opzetten.

Jacco,
Zou dat dan niet mogelijk zijn voor mijn A60? aan Engeland en Ierland heb ik toch nix. Nederland is voor mij genoeg.
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 feb 2018 08:18 #918763

Ik heb het nog even voor alle zekerheid nagevraagd maar zowel wij als Raymarine zeggen dit:

Unfortunately your plotter model is no longer compatible with Navionics current charts. This means that you can continue using your outdated chart, but updating it is not possible as your plotter is not capable of processing the amount of data in our current cartography.

Sorry
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 feb 2018 09:41 #918782

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1197
Gelukkig heb ik Navionics op mijn tablet en telefoon staan.
Toch jammer.
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 feb 2018 10:09 #918788

IK heb ook een 9 jaar oude A50 .
Waarschijnlijk zal die ook problemen geven maar gelukkig staat er een "silver" kaart van heel europa in geprogrammeerd dus ik kan hem gebruiken als ik bijv. een route van tevoren op een app maak en dan naar de plotter stuur.
Voordeel van de plotter t.o.v. de Navionics app op mijn tablet is natuurlijk dat de plotter AIS kan weergeven en de app niet.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 19 feb 2018 11:05 #918807

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1197
Ja Ad,
Dat is zo,aar via de multiplexer kan ik dan ook6de diepte en snelheid zien.
Zou ik ook het ais signal ban mijn horizon 2200 er op die manier op kunnen zetten?
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 26 feb 2018 15:43 #920813

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
Jacco1972 schreef :
Ik heb het nog even voor alle zekerheid nagevraagd maar zowel wij als Raymarine zeggen dit:

Unfortunately your plotter model is no longer compatible with Navionics current charts. This means that you can continue using your outdated chart, but updating it is not possible as your plotter is not capable of processing the amount of data in our current cartography.

Sorry

Jacco, heel erg bedankt voor de informatie.

@#${))$#&@#($)#@$@$ )_@+@# !!!

Ik had al besloten dat ik voorlopig wel bij de C120 blijf, maar dat wordt nu dus andere koek...
Dus: nieuwe plotter, nieuwe radar dome, waarschijnlijk nieuwe stuurcomputer: duur grapje...
Bugger!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 26 feb 2018 20:52 #920926

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
Jacco,

Toch nog maar even: weet je het heel zeker????

Ik heb de laatste keer kunnen updaten maar slechts een gedeelte van de kaart (groot gedeelte) kunnen zetten op de 2GB flash: daar valt nog mee te leven.
Is dit werkelijk veranderd?

Volgens navionics is de C120 nog steeds gedeeltelijk compatible;
dbe2w38xsulyl.cloudfront.net/w...mpatibilityGuide.pdf

Ik heb weinig zin om geld uit te geven aan een nieuwe plotter en nieuw radar dome.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 feb 2018 18:36 #921211

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
Ik heb het nog eens nagevraagd bij Rimare in Sneek: de C120 kan gewoon worden gebruikt net navionics kaarten. De plotter wordt niet meer ondersteund door Raymarine, maar dat is een andere zaak. Zolang ie werkt is het goed lijkt me. Had ik toch bijna een nieuwe plotter gekocht en noodgedwongen een nieuwe radar dome door verkeerde informatie!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 feb 2018 19:29 #921229

Ik heb je verteld wat zowel de technische afdeling van Raymarine als Navionics tegen mij zegt.
Als Rimare het wel voor elkaar krijgt dan helemaal prima natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 feb 2018 19:42 #921235

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
@Airgead

zoals ik al eerder gemeld had, werkt mijn C120 prima ook met nieuwe [download]kaartjes. Alleen moet je niet het volledige gebied zoals bijvoorbeeld Western & Central Europe downloaden. Dat wordt de C120 te traag, maar met ongeveer 1/3 van dat kaartgebied werkt hij nog steeds prima. Dus ook voor mij geen nieuwe plotter en radar. Ik ben nog steeds prima tevreden met het setje. Alleen de backlight wordt wat minder langzamerhand, maar daar valt wel mee te leven.
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 feb 2018 21:52 #921284

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2716
@ zeilzin: bedankt!
Mij bevalt de set ook meer dan uitstekend, en ga dus ook nog ff door met deze plotter!
Bedankt voor de aanwijzingen! :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 09 mrt 2018 12:28 #924297

Beste Jacco,

mijn kaartje verloopt over 3 dagen maar eigenlijk wil ik de nieuwe upgrade pas in juni ophalen.
Als ik dat doe kan dat nog steeds voor de € 124,?? of moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen en betalen voor een nieuwe kaart?

Bij voorbaat dank

André
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl